Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Psychologen en procedures
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20210626 »

Hearsay hoera ,

Het VU deed er , in iedergeval in mijn geval helemaal niet moeilijk over dat ik gewoon in werkschoenen , werkbroek en ok een topje en de make up die ik gewoonlijk draag (bbcream , lijntje oogpotlood en een beetje schaduw ) de poli K afdeling binnen stormde en mijn gesprek deed .

Haar zat dan meestal als een verwaaid vogelnest
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Hrafn »

Ik draag als man ook unisex kleding die best vrouwelijk kan overkomen, ik hou van hippie kleren, ik ga dus niet geforceerd man lopen wezen in superstoere kleren (hoewel ik zo'n bui ook wel eens heb) ik ben geen stoere man en je zal mij ook niet snel in een sportschool zien.
Ik heb er bij Stepwork nooit commentaar op gehad. RLE betekent voor mij vooral dat iedereen in mijn omgeving het weet en dat ik bewust kijk naar hoe ik mezelf zie en ervaar als man.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: 21 jan 2019, 12:39
robin1963 schreef: 21 jan 2019, 12:36 Ik ben echt van mening dat als je je werk, je relatie enz wilt houden, je het gewoon rustig aan moet doen.
Waarom zo vrouwelijk mogelijk er uit zien?
We moeten toch niet in hokjes denken? Hoe ziet een vrouw er dan vrouwelijk uit?
Met rok en hakken? voor mij niet hoor.
Bij vele vrouwen in Nederland denk ik tja vrouwelijk?. waarom mag je je als iemand in transitie dan ook niet unisex zoals vele vrouwen kleden.
Nogmaals, we zouden toch juist niet in hokjes denken en geijkte beelden?
WIJ niet nee, Robin, maar vaak hebben wij helaas die tpuwtjes niet in handen. Volgens mij (van horen zeggen) is het vooral bij VUmc dat ze vrouwen = rokken bedoelen, maar bij Stepwork weet ik het niet. Ik bekijk het dan ook vanuit het perspectief van een ftm, en voor mij is het 'makkelijker' om me mannelijk te kleden en voor te komen etc. Kan me indenken dat dat voor mtfs moeilijker is ivm kleding + haar + makeup etc.
Dat is echt onzin hoor, sorry dat ik het zeg. Ik ben letterlijk nog nooit in een rok naar het VU geweest, en ik heb ook nog nooit te horen gekregen dat ik er een aan moest doen.

Het zou fijn zijn als mensen eens iets minder onzin zouden verkopen over het VU, puur en alleen omdat zij er ontevreden over zijn. Gewoon maar een idee. Ik weet dat jij het gehoord hebt van iemand anders, maar alsnog.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20190508 »

🤷 daarom zei ik ook 'van horen zeggen', en hoor nu eigenlijk pas echt tegenstrijdige dingen, dus daar kan ik verder ook niks aan doen. Heb er geen ervaring mee. Excuses, hoor.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: 21 jan 2019, 19:30 🤷 daarom zei ik ook 'van horen zeggen', en hoor nu eigenlijk pas echt tegenstrijdige dingen, dus daar kan ik verder ook niks aan doen. Heb er geen ervaring mee. Excuses, hoor.
Het was geen aanval naar jou hoor, eerder gewoon de frustratie van dat hele negativieve VU gezeik (in het bijzonder over dat het VU zogenaamd "te traditioneel" zou zijn). Het zou jammer zijn als mensen zo'n mening klakkeloos over zouden nemen (wat eigenlijk al een beetje gebeurt).
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20230219 »

Nee ik ben naar het VU of PIG of Stepwork niet in een jurk gegaan.
Gewoon een dames spijkerbroek/blousje en lage hak laarsjes en zelfs geen make up op.
Je moet je gewoon kleden waarop jij je het beste voelt, niemand kan jou opdragen dingen te doen waar je niet voor open staat.
Ieder zijn proces is anders.
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door robin1963 »

Ik denk dat dat voor ons allemaal geld hoor.
" van horen zeggen"
Het is super fijn te horen dat men ( het VU, Stepwork enz...) er dus eigenlijk helemaal niet moeilijk meer over doen.
We leven per slot van rekening toch ook in 2019?
Nogmaals ik heb het ook slechts van "horen zeggen" :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Anon20210626 »

robin1963 schreef: 21 jan 2019, 22:16 Ik denk dat dat voor ons allemaal geld hoor.
" van horen zeggen"

Nogmaals ik heb het ook slechts van "horen zeggen" :)
Spreek voor jezelf , zou ik zeggen .

Ik kan voor genoeg dingen uit eigen ervaringen putten ,ik draai inmiddels lang genoeg mee.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door stella »

Ik heb bij de VU toch vaak genoeg in rapporten gelezen “presenteert zich niet echt vrouwelijk” ondanks dat ik er tijdens de diagnostiek ook een paar keer in een jurkje zat (2017). Maar het heeft het groen licht niet vertraagd.
Uiteindelijk wilde ze vooral merken dat ik er geen probleem mee had om bij iedereen die ik ken uit de kast te komen.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Real Life Experience en HRT (Stepwork)

Bericht door Marica »

Dat hele RLE gedoe, daar had ik niets mee te maken omdat ik maanden voor mijn intake al als vrouw leefde. Jos @ Stepwork Rotterdam was snel klaar met mij. 3 gesprekken later, en door.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie