Nieuwe chat! Zie dit topic.

Fysieke veranderingen door HRT

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Fysieke veranderingen door HRT

Bericht door Jannet V »

Het is nu ongeveer 6 jaar geleden dat ik ben begonnen met hormonen. (en een poosje anti hormonen) Toen ik vanochtend voor de spiegel stond vroeg ik me af wat nu de grootste fysieke verandering door hormonen in die jaren is geweest. De conclusie, overduidelijk mijn tepels, van 3 naar 9 mm. En dat vind ik wel heel erg leuk.
Nog meer T-pel verrassingen hier of iets anders misschien?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Fysieke veranderingen door HRT

Bericht door Irisaperture »

Wat raar dat niemand hier nog op heeft gereageerd!

De allereerste verandering die ik merkte met alleen de remmer al was mijn huid die een stuk zachter werden mijn gezicht dat wat ronder van vorm werd, minder benig.

Zelf heb ik geen zichtbare groei van mijn tepels, of ik heb het niet gemerkt omdat het te geleidelijk ging en ik het niet heb gemeten, wel doen ze al 3 maanden goed zeer.
Verder, al na een maand alleen aan de testosteronremmer geweest te zijn voelde ik een enorme steek, eerst in het linkerdeel van mijn borst en binnen een paar minuten gelukkig ook rechts (mijn lichte hypochondrische geest had anders waarschijnlijk in de paniekstand geschoten in de veronderstelling dat ik een hartaanval kreeg).

Eind maart, toen ik met de hormonen begon had ik dan ook wat bobbels en met de eerste hormoonpleister begon na 2-3 dagen de groeipijn en na ongeveer 2,5 week nam ik afscheid van mijn borstprotheses want die zaten niet lekker meer door wat er nu natuurlijk onder zat.

En zelf heb ik vooral verschil in mijn heupomvang gemerkt en, al was het een collega die mij er op wees, uiteindelijk ook de omvang van mijn billen.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"