"To do" lijstje

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

"To do" lijstje

Bericht door Wolfy_girl »

Hoi allemaal. Mijn eerste echte topic op dit forum! :)

Ik zat vanavond te denken aan mijn transitie, en ik begon alles op een rijtje te zetten. Ik begon mezelf af te vragen wat ik allemaal nodig heb wat betreft de medische kant van de transitie voordat ik mezelf "af" vind. Natuurlijk besef ik me dat niemand ooit echt "af" is, maar je begrijpt hopelijk wat ik er mee bedoel.

Ik zal het aftrappen met mijn lijstje:
- Haartransplantatie
Dit is eigenlijk alleen om inhammen te corrigeren. Voor de rest ziet het er wel goed uit.
- Orchidectomie
Ik sta in de planning voor de orchidectomie. Dit is voor mij een belangrijke stap om af te komen van de Cypro en alle bijwerkingen en effecten van dien.
- Neus en brauw correctie
Een volledige FFS is voor mij denk ik niet nodig, maar mijn neus en brauw zijn altijd wel punten van irritatie voor mij geweest. Ik vind het ook lastig om mijn ogen er goed uit te laten zien met make-up dankzij mijn brauw.
- Eventueel de SRS
De orchidectomie staat allereerst op mijn lijstje, en het is voor mij eigenlijk afwachten of ik hier tevreden mee ben alvorens ik eventueel voor de SRS ga. Als mijn genitalien mij niet teveel in de weg zitten na de orchi, denk ik dat het beter is om het zo te laten.

Zo, dat is mijn lijstje. Hoe ziet die van jou er uit? Mijn excuses als dit topic op de verkeerde plek staat.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: "To do" lijstje

Bericht door Jennifer84 »

- ffs die gecombineerd wordt met de asymatrie uit mijn gezicht halen. Bij elkaar zal dat meerdere ingrepen worden

- srs die ik in Thailand bij dr chettawut ga laten doen

- als ik een goede vervangende arts kan vinden doordat het genderteam van het VU tegenwerkt, de stemband operatie.

-ik dacht altijd aan een borst vergroting maar in 5 maandjes heb ik al een B cup dus als ze door blijven groeien ga ik dat niet meer nodig hebben.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: "To do" lijstje

Bericht door Wolfy_girl »

Ohja, dat ben ik vergeten: ik wil nog eventueel een stemband operatie doen, maar dat ligt er een beetje aan.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: "To do" lijstje

Bericht door Mr.X »

Moet zo'n to-do lijstje niet zowieso worden afgesloten met: Gelukkig met mezelf worden?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: "To do" lijstje

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mezelf laten zien, waar ik dat nu nog niet helemaal doe
Gezichtshaar laseren
Logopedie
hrt
srs
Irene
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: "To do" lijstje

Bericht door Wolfy_girl »

Mr.X schreef: 06 okt 2018, 20:14 Moet zo'n to-do lijstje niet zowieso worden afgesloten met: Gelukkig met mezelf worden?
Natuurlijk, maar dat gebeurt niet altijd zomaar. Sinds ik ben begonnen met HRT ben ik al een stuk gelukkiger met mezelf, dus voor mij is dit de weg om gelukkig te worden.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: "To do" lijstje

Bericht door Marijn »

Ooh, haartransplantatie. Dat zou tof zijn, maar kan ik me financieel niet veroorloven. Zou ook wel heel veel nodig zijn.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown