Stepwork Rotterdam

Psychologen en procedures
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Langzaam komt die 27e januari dichterbij. De dag dat ik een endocrinoloog mag gaan uitkiezen, en de brief mee krijg voor de psychiater.

Dat is dan het einde van mijn diagnostische fase. Hello HRT!

Wat endocrinologen betreft, Als je het kaf van het koren scheidt, welke zijn goed, en zitten in de buurt van waar ik woon? Ik woon in Woubrugge dat vlakbij Leiderdorp ligt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Ylse »

Ga naar het HAGA, daar doen ze al jaren zaken mee. Ik ben ooit bij van Houten geweest maar toen die met pensioen ging heb ik mijn huisarts gevraagd om de jaarlijkse controles over te nemen. De HRT heb ik in het HAGA gedaan.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Ylse schreef: 17 jan 2019, 07:10 Ga naar het HAGA, daar doen ze al jaren zaken mee. Ik ben ooit bij van Houten geweest maar toen die met pensioen ging heb ik mijn huisarts gevraagd om de jaarlijkse controles over te nemen. De HRT heb ik in het HAGA gedaan.
Dank je wel, en met het HAGA liep ik al in mijn hoofd. Ik ben een haagse van geboorte dus Den Haag is een logische keuze. En als alles op de rit staat laat ik mijn huisarts ook de recepten doen.
Mijn huisarts is zowat de buurvrouw. Ik woon op 7 , de huisarts op 1
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door AJpoekie »

Marica schreef: 17 jan 2019, 06:34 Langzaam komt die 27e januari dichterbij. De dag dat ik een endocrinoloog mag gaan uitkiezen, en de brief mee krijg voor de psychiater.

Dat is dan het einde van mijn diagnostische fase. Hello HRT!

Wat endocrinologen betreft, Als je het kaf van het koren scheidt, welke zijn goed, en zitten in de buurt van waar ik woon? Ik woon in Woubrugge dat vlakbij Leiderdorp ligt.
Marica, kan je mij vertellen hoe dat werkt bij Stepwork?
Bij mij is gewoon gezegd dat de verwijzing voor Haga al is geschreven (maar nog niet verstuurd, want ik moet in totaal 2 maanden wachten op het gesprek met de second opinion, dus nog 3 weken volhouden.. It's hard....)

Ik had gevraagd of ik vrije keuze had (woon in Leiden, dacht misschien kan ik naar Alrijne in Leiderdorp, daar ben ik al eens geweest en al ingeschreven enzo), maar dat was nogal een ingewikkeld verhaal. Ja je hebt vrije keuze, want zo is de zorg in NL geregeld, MAAR er zijn heel weinig endocrinologen die de HRT voor transgenders willen doen. Omdat ze bijv. het oordeel van de psycholoog/psychiatiater met je diagnose niet geloven of dat ze bang zijn voor een rechtszaak later. (Zo is het mij uitgelegd).

Ik zou dus ook wel graag willen kiezen (zoals jij het schrijft), maar zoals ik het uitgelegd heb gekregen werkt dat in de praktijk niet zo..
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Geen idee eigenlijk, ik hoor de 27e wel hoe en wat van Jos @ Stepwork. Hij had het over een brief voor de psychiater en of ik een endo wil uitkiezen zodat hij daar ook een brief aan mij kon meegeven.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Mingus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2018, 16:27
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Mingus »

Jos zou voor mij in december de brieven gaan schrijven en had daarvoor ook mij een keer niet laten komen zodat hij dat kon gaan doen. Nu was ik er afgelopen vrijdag weer en toen had hij de brieven helaas nog niet geschreven en kan ik nog niet worden ingepland voor een second opinion.

Nu weer een hele maand geen afspraak omdat hij zichzelf een maand de tijd geeft om al die brieven te schrijven.

Ik snap heel goed dat het druk is en er veel mensen in het traject zijn en hij niet aangeklaagd wil worden maar dit is zo vermoeiend.

Hij maakt dan een week geen afspraak zodat hij dingen kan doen en vervolgens doet hij dat niet en gaat het erover dat we officieel nog te weinig gesprekken hebben gehad.

Trangender zijn, je zal er maar geduld voor hebben.

Verstuurd vanaf mijn FP2 met Tapatalk

AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door AJpoekie »

Mingus schreef: 17 jan 2019, 21:01 Jos zou voor mij in december de brieven gaan schrijven en had daarvoor ook mij een keer niet laten komen zodat hij dat kon gaan doen. Nu was ik er afgelopen vrijdag weer en toen had hij de brieven helaas nog niet geschreven en kan ik nog niet worden ingepland voor een second opinion.

Nu weer een hele maand geen afspraak omdat hij zichzelf een maand de tijd geeft om al die brieven te schrijven.

Ik snap heel goed dat het druk is en er veel mensen in het traject zijn en hij niet aangeklaagd wil worden maar dit is zo vermoeiend.

Hij maakt dan een week geen afspraak zodat hij dingen kan doen en vervolgens doet hij dat niet en gaat het erover dat we officieel nog te weinig gesprekken hebben gehad.

Trangender zijn, je zal er maar geduld voor hebben. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn FP2 met Tapatalk
Dat is echt klote.. :cry: :?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Mingus schreef: 17 jan 2019, 21:01 Jos zou voor mij in december de brieven gaan schrijven en had daarvoor ook mij een keer niet laten komen zodat hij dat kon gaan doen. Nu was ik er afgelopen vrijdag weer en toen had hij de brieven helaas nog niet geschreven en kan ik nog niet worden ingepland voor een second opinion.

Nu weer een hele maand geen afspraak omdat hij zichzelf een maand de tijd geeft om al die brieven te schrijven.

Ik snap heel goed dat het druk is en er veel mensen in het traject zijn en hij niet aangeklaagd wil worden maar dit is zo vermoeiend.

Hij maakt dan een week geen afspraak zodat hij dingen kan doen en vervolgens doet hij dat niet en gaat het erover dat we officieel nog te weinig gesprekken hebben gehad.

Trangender zijn, je zal er maar geduld voor hebben. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn FP2 met Tapatalk
Dat is minder ja. Geduld moet je zeker hebben. Met mijn 3 gesprekken en nu al groen licht, heb ik makkelijk praten lijkt het wel. Maar sinds ik uit de kast kwam was ik al toen aan alles, en ik wacht al een jaar.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Elena
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2018, 14:04
Gender: Trans MtF

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Elena »

Marica schreef: 17 jan 2019, 20:54 Geen idee eigenlijk, ik hoor de 27e wel hoe en wat van Jos @ Stepwork. Hij had het over een brief voor de psychiater en of ik een endo wil uitkiezen zodat hij daar ook een brief aan mij kon meegeven.
Marica, mag ik vragen hoe lang het diagnostische traject bij jou geduurd heeft bij Stepwork.

Als ik het goed begrepen heb, krijg je eerst een second opinion bij de psychiater en deze geeft dan de verwijzing voor de endocrinoloog.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stepwork Rotterdam

Bericht door Marica »

Elena schreef: 20 jan 2019, 09:26
Marica schreef: 17 jan 2019, 20:54 Geen idee eigenlijk, ik hoor de 25e wel hoe en wat van Jos @ Stepwork. Hij had het over een brief voor de psychiater en of ik een endo wil uitkiezen zodat hij daar ook een brief aan mij kon meegeven.
Marica, mag ik vragen hoe lang het diagnostische traject bij jou geduurd heeft bij Stepwork.

Als ik het goed begrepen heb, krijg je eerst een second opinion bij de psychiater en deze geeft dan de verwijzing voor de endocrinoloog.
Ik heb na mijn intake 3 gesprekken gehad. Jos zei dat ik 2 brieven mee krijg: 1 voor de Psychiater, en 1 voor de Endo. Dat is al wat ik weet. De 25e hoor ik allemaal wel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie