Nieuwe chat! Zie dit topic.

Depressie en eetstoornis

Psychologen en procedures
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Depressie en eetstoornis

Bericht door SophiaW »

Heeft er iemand ervaring met depressie en eetstoornis na een transitie? Ik heb heel erg het gevoel dat mijn eetstoornis te maken heeft met de transitie en hoe ik naar mijn lichaam en mezelf kijk. Ik wil steeds dunner zijn en ik zie niet dat ik magerder aan het worden ben terwijl mensen om mij heen dat wel aan me zien. Het lukt mij niet om te eten en te slapen en om te concentreren op mijn werk, eigenlijk lukt er nog maar heel weinig de laatste tijd. Ik voel me waardeloos en nutteloos en eenzaam... sorry voor mijn drama :(
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Depressie en eetstoornis

Bericht door Wolfy_girl »

Ik weet precies hoe je je voelt, geen excuses nodig.

Ik merk dat ik sinds mijn transitie veel kritischer ben geworden ten opzichte van mijn gewicht (onder andere). Ik ben aardig lang en daar past overgewicht al helemaal niet bij, dus het idee dat mensen mij als dik zien is een beetje een soort nachtmerrie scenario voor mij. Ik weet van mezelf dat wanneer ik depressief ben, ik veel sneller en gulziger eet, tot mijn strot op een gegeven moment echt zeer gaat doen. Ik ben hier ook al een paar keer voor naar de KNO arts geweest, en daar zeiden ze dat ik dat niet moest doen, maarja...

Ik krijg zelf ook nog maar weinig slaap de laatste tijd. Ik zou het zo leuk vinden als ik wat meer afleiding had, een vriendin om leuke / gezellige dingen mee te doen... Ik praat er wel over met professionals, maar ik ben in hun opzicht maar een nummertje, om het maar even bot te zeggen.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Depressie en eetstoornis

Bericht door Elise »

SophiaW schreef: 28 nov 2018, 02:34 Heeft er iemand ervaring met depressie en eetstoornis na een transitie? Ik heb heel erg het gevoel dat mijn eetstoornis te maken heeft met de transitie en hoe ik naar mijn lichaam en mezelf kijk. Ik wil steeds dunner zijn en ik zie niet dat ik magerder aan het worden ben terwijl mensen om mij heen dat wel aan me zien. Het lukt mij niet om te eten en te slapen en om te concentreren op mijn werk, eigenlijk lukt er nog maar heel weinig de laatste tijd. Ik voel me waardeloos en nutteloos en eenzaam... sorry voor mijn drama :(
He Sophia, ik lees je post net. Ik heb er zelf geen ervaring mee al herken ik het gevoel van erg kritisch zijn op mezelf als het gaat om uiterlijk en slank zijn. Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat. Zo niet. Feel free om een berichtje te sturen. Hug! :hug: