Waar moet ik heen?

Psychologen en procedures
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Ik sta inmiddels ingeschreven bij Stepwork! Oh wat spannend zeg, ik kan eigenlijk niet wachten...
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Anon20190508 »

Jas schreef: 07 jan 2019, 16:10 Ik sta inmiddels ingeschreven bij Stepwork! Oh wat spannend zeg, ik kan eigenlijk niet wachten...
Gefeliciteerd, Jas! :dance: :dance: Welke locatie ga je heen?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Dankje! Assen.
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Marijn »

Jas schreef: 07 jan 2019, 16:34Dankje! Assen.
Niet verkeerd. Daar is de wachttijd korter.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Marijn schreef: 07 jan 2019, 16:55
Jas schreef: 07 jan 2019, 16:34Dankje! Assen.
Niet verkeerd. Daar is de wachttijd korter.
Ja dat is zeker fijn. En qua afstand is Assen ook het meest logisch. Ik hoop dat ik tegen de zomer aan de beurt ben.
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door zuidwest »

Ik heb recent mijn huisarts en psycholoog verteld over mijn transgender gevoelens. Bij de psycholoog zit ik vanwege herstel burn-out. Vermoedelijk is die burn-out deels veroorzaakt door mijn transgender gevoelens. Omdat ik bijna aan het einde zit van het totaal aantal sessies bij de psycholoog en ik nu pas na 30 jaar er voor uit durf te komen dat ik transgender MtF ben, heb ik een nieuwe verwijzing van mijn huisarts nodig voor die psycholoog.

Ik ben heel erg tevreden over deze GGZ-psycholoog (aangesloten bij een grotere GGZ-instelling in Den Haag, maar niet PsyQ die een eigen genderteam hebben, maar ze zitten wel in hetzelfde gebouw) in de regio Den Haag en ze heeft ervaring met transgenders. Nu vraag ik mij wel af of deze psycholoog ook de diagnostiek kan uitvoeren zodat ik daarna eventueel kan beginnen met HRT. (By the way, ik weet niet waar ik HRT in Den Haag kan doen). Heeft iemand tips of advies?
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jer158 »

zuidwest schreef: 23 jul 2019, 21:12Ik ben heel erg tevreden over deze GGZ-psycholoog (aangesloten bij een grotere GGZ-instelling in Den Haag, maar niet PsyQ die een eigen genderteam hebben, maar ze zitten wel in hetzelfde gebouw) in de regio Den Haag en ze heeft ervaring met transgenders. Nu vraag ik mij wel af of deze psycholoog ook de diagnostiek kan uitvoeren zodat ik daarna eventueel kan beginnen met HRT. (By the way, ik weet niet waar ik HRT in Den Haag kan doen). Heeft iemand tips of advies?
Het Haga bij Van Aken of zijn collega. Je kunt vragen of ze genoeg nemen met een verwijzing van je psych (of een psychiater die je behandeling overziet, want die is arts).
Hung her from the branches of a mango tree
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door zuidwest »

Jer158 schreef: 23 jul 2019, 21:43
zuidwest schreef: 23 jul 2019, 21:12Ik ben heel erg tevreden over deze GGZ-psycholoog (aangesloten bij een grotere GGZ-instelling in Den Haag, maar niet PsyQ die een eigen genderteam hebben, maar ze zitten wel in hetzelfde gebouw) in de regio Den Haag en ze heeft ervaring met transgenders. Nu vraag ik mij wel af of deze psycholoog ook de diagnostiek kan uitvoeren zodat ik daarna eventueel kan beginnen met HRT. (By the way, ik weet niet waar ik HRT in Den Haag kan doen). Heeft iemand tips of advies?
Het Haga bij Van Aken of zijn collega. Je kunt vragen of ze genoeg nemen met een verwijzing van je psych (of een psychiater die je behandeling overziet, want die is arts).
OK, dank je. Heel apart om misschien Dr. van Aken terug te ontmoeten. Enkele jaren geleden bij hem geweest vanwege een griepvirus dat tijdelijk mijn schildklier op hol had gebracht. Herinner mij dat het een zeer vriendelijk persoon was.

En als je uiteindelijk voor een SRS wilt gaan, worden dan verwijsbrieven van Haagse GGZ-instellingen geaccepteerd. Uit hetgeen ik hier lees op het forum leid ik af dat een SRS in het VUmc dan niet kan omdat je voor een SRS in het VUmc de diagnostiek daar moet hebben doorlopen. Klopt dat en zo ja, zijn er alternatieven binnen de Benelux?
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Marica »

zuidwest schreef: 23 jul 2019, 22:20

En als je uiteindelijk voor een SRS wilt gaan, worden dan verwijsbrieven van Haagse GGZ-instellingen geaccepteerd. Uit hetgeen ik hier lees op het forum leid ik af dat een SRS in het VUmc dan niet kan omdat je voor een SRS in het VUmc de diagnostiek daar moet hebben doorlopen. Klopt dat en zo ja, zijn er alternatieven binnen de Benelux?
St Franciscus in Rotterdam Dr Eskes is waar ik bij loop.

Die dame van het VUmc zei mij dat ik alleen een afspraak bij hun endocrinoloog hoefde te maken om gewoon op de lijst te kunnen blijven staan voor een SRS, terwijl ik alles via Stepwork heb gedaan, maar wel op de wachtlijst van het VU ben blijven staan.

Die endo afspraak over 1 jaar is alleen een secondopiniongesprek voor hun op een zij-instroom manier.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door zuidwest »

Marica schreef: 24 jul 2019, 06:36
zuidwest schreef: 23 jul 2019, 22:20

En als je uiteindelijk voor een SRS wilt gaan, worden dan verwijsbrieven van Haagse GGZ-instellingen geaccepteerd. Uit hetgeen ik hier lees op het forum leid ik af dat een SRS in het VUmc dan niet kan omdat je voor een SRS in het VUmc de diagnostiek daar moet hebben doorlopen. Klopt dat en zo ja, zijn er alternatieven binnen de Benelux?
St Franciscus in Rotterdam Dr Eskes is waar ik bij loop.

Die dame van het VUmc zei mij dat ik alleen een afspraak bij hun endocrinoloog hoefde te maken om gewoon op de lijst te kunnen blijven staan voor een SRS, terwijl ik alles via Stepwork heb gedaan, maar wel op de wachtlijst van het VU ben blijven staan.

Die endo afspraak over 1 jaar is alleen een secondopiniongesprek voor hun op een zij-instroom manier.
Dank je voor de informatie Marica. Als ik dat zo lees kan een transitie (inclusief medisch traject) toch nog redelijk snel. Uit alles wat ik hier las op het forum dacht ik eerder dat het met al die wachtlijsten 5 jaar duurt vanaf intake via evt. HRT en evt. SRS of vergis ik me ergens. Zit ik er ver naast als ik schat 2 jaar vanaf intake tot evt HRT en nog een jaar langer voor evt SRS? (schatting op basis van normale omstandigheden en gezondheid natuurlijk)
Plaats reactie