Waar moet ik heen?

Psychologen en procedures
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Morgen ga ik naar de huisarts om te vertellen over mijn gevoelens van (waarschijnlijk) non-binair trans zijn. Ik neem de papieren van Stepwork mee, zodat hij die verwijzing alvast uit kan schrijven. Maar voor ik me helemaal op Stepwork richt; zijn er nog meer goede psychologen en transitietrajecten in of in de buurt van Groningen? Ik weet dat het UMCG ook een genderpoli heeft, maar daar is de wachttijd volgens mij heel lang. Wat zijn eventueel nog opties bij mij in de buurt?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

In Assen zit/zat de Vaart, dat is wel gelieerd aan Stepworks volgens mij.
Irene
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Anon20190508 »

Stepwork is de wachttijd nu ook erg lang, hoor, dus staar je daar niet blind op!
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Irene_de_Vreede schreef: 03 dec 2018, 21:32 In Assen zit/zat de Vaart, dat is wel gelieerd aan Stepworks volgens mij.
Zijn die goed? En in welke zin zijn ze gelieerd aan Stepwork?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Eros schreef: 03 dec 2018, 21:37 Stepwork is de wachttijd nu ook erg lang, hoor, dus staar je daar niet blind op!
Ja dat heb ik al begrepen: 20 weken in Assen. Valt nog wel mee ten opzichte van de randstad.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Jas schreef: 03 dec 2018, 21:54
Irene_de_Vreede schreef: 03 dec 2018, 21:32 In Assen zit/zat de Vaart, dat is wel gelieerd aan Stepworks volgens mij.
Zijn die goed? En in welke zin zijn ze gelieerd aan Stepwork?
https://www.psychologenpraktijkdevaart. ... rzorg.html

Volgens mij is Stepworks vanuit de Vaart opgericht na het debacle bij de PII.
Irene
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Dankjewel. Ik zat net al even op de site van de Vaart te kijken. Op de een of andere manier heb ik hier niet zo'n goed gevoel bij, maar ik kan niet aangeven waar dat door komt. Wat voor debacle is er geweest?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Irene_de_Vreede »

De PII is failliet gegaan, waardoor alle patiënten (waaronder ikzelf) op zoek moesten naar iets anders.

Overigens zijn er hier op het forum wel mensen die ervaring hebben (gehad) met de Vaart. Ik heb nooit iets negatiefs gehoord.
Irene
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Irene_de_Vreede schreef: 03 dec 2018, 22:16 De PII is failliet gegaan, waardoor alle patiënten (waaronder ikzelf) op zoek moesten naar iets anders.

Overigens zijn er hier op het forum wel mensen die ervaring hebben (gehad) met de Vaart. Ik heb nooit iets negatiefs gehoord.
Oh dat lijkt me een heel nare situatie voor jou en alle anderen die bij PII zaten!
Bij welke organisatie zit jij nu, als ik vragen mag?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Waar moet ik heen?

Bericht door Jas »

Ik heb begrepen dat Stepwork geen contracten heeft met zorgverzekeraars en dat ik met mijn naturapolis van Menzis vanaf het 2e behandeljaar ongeveer 25% per contactmoment zelf zal moeten betalen. Dat vind ik nogal wat. Ik ben daarom ook wel benieuwd of er organisaties/hulpverleners zijn waarbij er geen eigen kosten gemaakt hoeven te worden. Daarbij is de reisafstand voor mij wel een ding; ik ben verminderd mobiel door een lichamelijke beperking.
Plaats reactie