Second opinion en endo.

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Second opinion en endo.

Bericht door Marijn »

Sowieso bestaat Stepwork trouwens pas sinds juli vorig jaar. Wat misschien sommigen die later aan hun traject begonnen zijn niet weten. In Assen pas sinds oktober dat jaar (toen ben ik begonnen) en Amersfoort/Rotterdam pas sinds dit jaar. Ze zijn heel snel gegroeid door de grote toeloop.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Second opinion en endo.

Bericht door AJpoekie »

Ik heb net een uitnodiging gekregen voor het gesprek met de second opinion en het huilen staat mij nader dan het lachen..
Ik weet dat ik blij moet zijn, omdat ik überhaupt een uitnodiging heb ontvangen, maar zo voelt het niet..
Zoals het er nu voor staat, ben ik uitgenodigd op een gesprek op 8 FEBRUARI.
Terwijl de verwijzing 6 DECEMBER al is geschreven. Twee maanden wachten dus in totaal. Het knaagt aan me...

Ik durf er met niemand over te praten, omdat mijn vrienden laatst al tegen mij gezegd hadden dat er alleen maar negativiteit uit me komt.
Wat absoluut niet zo is, maar door een paar negatievere berichten op rij (paar dingen waar ik me kut om voelde), kreeg ik dat verwijt van iemand en ontstond er een ruzie. Soms voelt het zo eenzaam, omdat zij totaal niet begrijpen dat elke dag nog langer opgesloten moeten een lichaam dat nog niet voldoende bij mij past een hel is. En als ik dan zeg hoe kut ik me voel, dan mag dat blijkbaar niet. Maar ik kan niet doen alsof het leven alleen maar leuk is, want dat is gewoon niet zo, ook niet voor cis mensen. Dus nou ja, omdat ik het toch ergens kwijt wil, dan maar hier.

Ik weet nog niet eens of ik kan, omdat ik me pas 14 januari voor mijn nieuwe blok (vakken) kan inschrijven.
Maar ik ga hem nu gewoon bevestigen en er alles aan doen om er te zijn.

Het valt voor mij vies tegen, omdat ik een keer aan Sam had gevraagd hoe lang het zou duren en ik toen heel andere indicaties had meegekregen.
Twee maanden en dat alleen voor een tweede handtekening, zodat de verwijsbrief naar de endo de deur uit kan.
En dan weer wachten.
Soms voelt dit zo nutteloos allemaal.

Hoe vaak moet ik nog misgenderd worden in de tussentijd?!

Kan wel een positieve noot gebruiken van iemand ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Second opinion en endo.

Bericht door Marijn »

Ja, er is jammer genoeg veel wachten in het hele proces. Ik snap je frustratie, ik heb die ook gevoeld. Misschien helpt om je tussendoor te richten op dingen waar je wel blij van wordt. Andere kleren, ander kapsel enzovoorts. Of gewoon dingen die niets met gender te maken hebben, maar je af kunnen leiden zodat de tijd gevoelsmatig sneller gaat. Vergeet niet dat het na het begin van de hormonen ook weer een tijd duurt voordat veranderingen (langzaamaan) merkbaar worden. Bij sommigen gaat dat sneller dan bij anderen, maar het is niet een omslag in 1 keer, anders dan gevoelsmatig. Dus je aandacht richten op de positieve dingen kan je misschien helpen om je de komende jaren wat beter te voelen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Second opinion en endo.

Bericht door AJpoekie »

Ja precies, daar ben ik me goed bewust van (dat het praktisch alleen maar uit wachten bestaat).
Ik ga dat proberen, om mijn aandacht te richten op de positieve dingen die niks met gender te maken hebben.
Thanks Marijn.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Second opinion en endo.

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik heb deze frustratie ook gehad.
14 weken wachten kreeg ik te horen van het HAGA ziekenhuis.
15 januari mag ik dan eindelijk daar verschijnen..
Persoonlijk vermoed ik dat die 14 weken niet alleen maar was vanwege drukte maar misschien ook met het bereiken van het zorg plafond van de VGZ en het HAGA ziekenhuis.
Ben mij op andere dingen gaan focussen en dat leverde leuke dingen op.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Second opinion en endo.

Bericht door AJpoekie »

Lisa1973 schreef: 01 jan 2019, 17:39 Ja ik heb deze frustratie ook gehad.
14 weken wachten kreeg ik te horen van het HAGA ziekenhuis.
15 januari mag ik dan eindelijk daar verschijnen..
Persoonlijk vermoed ik dat die 14 weken niet alleen maar was vanwege drukte maar misschien ook met het bereiken van het zorg plafond van de VGZ en het HAGA ziekenhuis.
Ben mij op andere dingen gaan focussen en dat leverde leuke dingen op.
Fijn om een indicatie te krijgen van de wachttijden bij HAGA.
Goed en fijn voor je dat je je op andere dingen hebt kunnen focussen. Nog 2 weken volhouden Lisa! ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me