Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Nisss »

Hoi,

Vu kan het niet meer aan lijkt het wel. Als patiënt voel ik mij gewoon totaal niet geholpen en het is zeeer klant onvriendelijk.

Ik bedoel welke idioot (sorry dat ik zo zeg) heeft bedacht dat als je belt je moet hopen dat je door komt voor een terugbelafspraak. In alle andere gevallen is het: *we zijn overbelast, probeer het later nog eens*. Wij betalen ervoor via onze zorgverzekering en krijgen dit voor terug?

Nog een andere voorbeeld. Je wilt bloed laten prikken. Reden hiervan is omdat je bij de vu bent en je 4 weken later een afspraak hebt bij de endricoloog. Het lijkt naar mijn inziens fijner om uitkomsten vooraf te hebben ipv achteraf. Je loopt naar de poli. De medewerker daar helpt je NIET. Geeft aan om te bellen want verplegers zijn allemaal druk. Na de lastige trg bel afspraak belt de verpleegkundige en haar reactie is "wij prikken bloed altijd na de afspraak'. Vroeger was dit makkelijker waarom zijn ze nu zo harteloos geworden?

Waar gaat het naar toe met VU. Ik zou heel graag willen weten hoe jullie hier mee omgaan.

Bedankt!
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Anon20190122 »

Na je srs heb je ze in principe nooit meer nodig ik zou zeggen zit het even uit!

Je kan je huisarts de hormoon recepten over laten nemen zo kom je compleet los van het VU in de toekomst.
Als je zorgen maakt om een dexa scan laat die dan maken wanneer jij denk dat je er aan toe bent.
Zelfde als je de hormoon waarden niet vertrouwd laat ze meten.
Alles kan prima buiten het VU om maar je moet eerst zorgen dat je ze niet meer nodig hebt.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Wolfy_girl »

tanisha schreef: 17 jan 2019, 00:01 Alles kan prima buiten het VU om maar je moet eerst zorgen dat je ze niet meer nodig hebt.
Ik heb ook een keer bloed laten prikken voor de hormoonwaardes buiten het VU, maar ik moest er dan wel apart voor betalen (kreeg de rekening opgestuurt). Het was geen gigantisch bedrag, maar ik denk ik zeg het maar even. Ik combineer mijn afspraken bij het VU altijd zoveel mogelijk, ook omdat ik van ver kom is dat een stuk makkelijker.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door stella »

Ik ga er mee om door steeds meer buiten de VU om te doen. Inmiddels staan er enkel nog operaties op de planning, endocrinoloog heb ik al gewisseld naar een ziekenhuis dichter bij huis.
Ik heb ze toevallig gister nog aan de telefoon ivm een aankomende operatie. Had 2 vragen waarop ik antwoord kreeg, daarna zei ze ik vraag het nog even na aan een collega met als resultaat een bijna tegenover gesteld antwoord..
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Nisss »

Hoe hebben jullie je huisarts zo ver gekregen dat hij/zij helpt?

Combineren van afspraken lukte mij ook. Ook ik kom van heel ver. Dit keer is het mij niet gelukt. Heb 3 afspraken staan op 3 datums. Gebeld en de persoon aan de lijn gaf aan dat het niet gaat. Zucht..

Ik ontving ook een brief voor een afspraak bij de Endricoloog waarin er met koeienletters staat dat ik MOET gaan en andets geen nieuwe recept meer krijg. Ehum ja.. Misschien haten ze mij daar ofzo.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Anon20190122 »

Nisss schreef: 17 jan 2019, 07:59 Hoe hebben jullie je huisarts zo ver gekregen dat hij/zij helpt?

Combineren van afspraken lukte mij ook. Ook ik kom van heel ver. Dit keer is het mij niet gelukt. Heb 3 afspraken staan op 3 datums. Gebeld en de persoon aan de lijn gaf aan dat het niet gaat. Zucht..

Ik ontving ook een brief voor een afspraak bij de Endricoloog waarin er met koeienletters staat dat ik MOET gaan en andets geen nieuwe recept meer krijg. Ehum ja.. Misschien haten ze mij daar ofzo.
Het is in principe standaard dat je huisarts de hrt overneemt als je de srs achter de rug hebt.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Eveliene »


Nisss schreef: Misschien haten ze mij daar ofzo.
Dat is niet persoonlijk maar ze kunnen de stress van het groeien niet aan en het stugge gedoe met afblaffen is begonnen toen Jos met pensioen ging. Het leek wel alsof ze totaal onvoorbereid verder moesten, het genderteam is ondanks hetzelfde personeel sindsdien niet meer hetzelfde.

Ouwe Jos. Je hield van hem of je had de schurft aan hem. Ik mocht dat geschreeuw van hem wel.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Anon20190516 »

Nisss schreef: 17 jan 2019, 07:59 Hoe hebben jullie je huisarts zo ver gekregen dat hij/zij helpt?

Combineren van afspraken lukte mij ook. Ook ik kom van heel ver. Dit keer is het mij niet gelukt. Heb 3 afspraken staan op 3 datums. Gebeld en de persoon aan de lijn gaf aan dat het niet gaat. Zucht..

Ik ontving ook een brief voor een afspraak bij de Endricoloog waarin er met koeienletters staat dat ik MOET gaan en andets geen nieuwe recept meer krijg. Ehum ja.. Misschien haten ze mij daar ofzo.
Ik heb gewoon aangegeven bij de vu dat ik de hormonen voorschrijven ,bloed prikken(elke 2 jaar),dexa scan(elke 5 jaar) voortaan via de huisarts wil,de srs heb ik al gehad en de psych hoef ik daar ook niet meer heen(ik ga naar een psych in mijn woonplaats)ik heb deel 1 van mijn ffs al gehad. Ik hoef alleen nog maar 2e deel van de ffs en verder ben ik dan wel klaar met het traject bij de vu. De endo bij de vu vind het prima,ze heeft de gegevens waar bij het bloedprikken naar gemeten moet worden en de hormoon waardes gestuurd naar mijn huisarts. Ik moet alleen zelf in de gaten houden wanneer ik bloed moet laten prikken en wanneer ik de dexa scan moet laten maken(mijn huisarts stuurt geen oproep ofzo)
Groetjes Rikki
Offline
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben helemaal niet onder controle en heb in principe maar één keer per jaar een recept nodig met import verklaring
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Bellen naar VUMC onmogelijk/overbelast

Bericht door Wolfy_girl »

Nisss schreef: 17 jan 2019, 07:59 Hoe hebben jullie je huisarts zo ver gekregen dat hij/zij helpt?

Combineren van afspraken lukte mij ook. Ook ik kom van heel ver. Dit keer is het mij niet gelukt. Heb 3 afspraken staan op 3 datums. Gebeld en de persoon aan de lijn gaf aan dat het niet gaat. Zucht..

Ik ontving ook een brief voor een afspraak bij de Endricoloog waarin er met koeienletters staat dat ik MOET gaan en andets geen nieuwe recept meer krijg. Ehum ja.. Misschien haten ze mij daar ofzo.
Je hebt ook gemeld dat je van ver komt? Dat hielp bij mij vaak wel namelijk. Dan kwam ik bij de balie, of sprak ik iemand van de genderpoli aan de telefoon, en dan plannen ze me in op aparte (en belachelijke) tijden, en dan reageer ik met "ik kom wel van ver hoor". De vorige keer toen ik dat zei reageerde ze met "oh nee, dan ga ik het beter inplannen voor je".