Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Psychologen en procedures
Plaats reactie
SolarVince
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2019, 23:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Enschede, voorheen Zeeland

Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door SolarVince »

Ik ben op zoek naar een Genderkliniek/psycholoog/iemand die mij kan helpen, omdat ik denk dat ik transgender ben maar het niet zeker weet. Ik heb het er gisteren eindelijk met mijn moeder over durven hebben en zij vind het een heel goed idee, maar helaas woon ik in Zeeuws Vlaanderen en is hier vrij weinig in de buurt... Wij hebben echter familie in Utrecht en Enschede wonen die we regelmatig bezoeken, dus het zou daar ook mogelijk zijn. Ik heb echter niet veel kunnen vinden in die omgeving... Wel zag ik dat Patiëntenorganisatie Transvisie in Utrecht zit, maar ik kan hier niet heel veel over vinden en weet niet of dit past bij wat ik zoek. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die mij kan helpen in het zoeken naar mezelf en als nodig zou het ook fijn zijn als ze een diagnose zouden kunnen stellen. Weet iemand hier of Transvisie daarvoor geschikt is? Of weet iemand of er een andere organisatie/persoon waar ik heen kan in de buurt van Zeeuws Vlaanderen, Utrecht of Enschede?
-Vincent
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door JustMe »

Hoi,

Compass behandeld transgenders in Utrecht.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Is Gent eventueel een optie?
Irene
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door Anon20200101 »

Transvisie zit inderdaad in Utrecht, maar is een patiëntenorganisatie, geen zorginstelling, en kunnen daarom ook geen diagnose stellen.
Ze doen een heleboel wel, maar dat niet.
Sam_Argos
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2019, 14:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door Sam_Argos »

Ik heb zelf recentelijk nog uitgebreid gezocht naar een organisatie in de omgeving van Enschede. En ik heb niets gevonden dat me een diagnose zou kunnen geven. Ik heb inmiddels me ingeschreven bij Stepwork. Gedeeltelijk omdat zij in Assen/Amersfoort zitten, en dit goedkoper met de trein is dan amsterdam/groningen. En de andere kant is dat ik geruchten hoorde dat Stepwork open stond om een psycholoog in Enschede te willen trainen. Dat zijn natuurlijk geruchten, en op dit moment is er niets dat aangeeft dat dit ook echt gaat gebeuren, maar hoop doet leven.
Relax, these things take time
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: Genderpsycholoog Zeeland/Utrecht/Enschede?

Bericht door monique fisher »

Ik kom zelf uit de buurt van Zeeland, en ben onder behandeling bij Emergis in Goes, de afdeling daar behandeld mensen met Genderdysforie, ze hebben connecties met de behandelcentra's in Amsterdam en Gent (Be). aangezien je uit Zeeuws Vlaanderen komt lijkt mij dit wel een uitkomst. je hebt wel een verwijzing nodig van het GGZ of je Huisarts. en er is natuurlijk ook een wachtlijst. hoop je zo een beetje geholpen te hebben.

veel succes, Monique
Plaats reactie