Wachten, wachten en langer wachten.

Psychologen en procedures
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Hrafn »

Bij het ene ziekenhuis is het drukker dan het andere waardoor wachtlijst nogal verschilt en het is altijd zo'n slag-om-de-arm ongeveer situatie omdat ze nooit weten hoeveel spoedgevallen er tussendoor komen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20190501 »

Hrafn schreef: 05 apr 2019, 18:31 omdat ze nooit weten hoeveel spoedgevallen er tussendoor komen.
Dat is dus een drogreden eerste klasse.
Natuurlijk weten ze dat wel. Daar houden ze al járen, zoniet decennia statistieken van bij. 't is echt niet alsof die cijfers plots heel erg gaan fluctueren met onverwachte pieken in de afdeling endocrinologie bijvoorbeeld. Dat ze het niet op een dag of zelfs een week kunnen zeggen, ok. Maar een geschatte wachttijd mag geen enkel probleem zijn.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Hrafn »

@Sigrid daar had ik helemaal niet bij stilgestaan dus je hebt absoluut gelijk! Ze zullen dus een redelijke indicatie moeten kunnen geven van de wachtlijst. Bij het ene ziekenhuis is die langer dan het andere, dat dan weer wel.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben dot voorjaar bezig met overstap van HAGA naar Maxima (in een poging maatwerk HRT te krijgen), en qua wachtlijst voor Maxima; de verwijsbrief is van 17/2/19 en de dag erna (18/2/19) ik me heb aangemeld, werd gesteld dat wachttijd toch wel een maand zou zijn.
Mijn intake was uiteindelijk 4/3/19, dat waren 14 dagen tussen aanmelding en intake!
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door AJpoekie »

Daniet schreef: 05 apr 2019, 12:45 Eey toevallig! Ik heb gisteren ook precies mn nieuwe zorgpas geregeld.. zou bijna denken dat ze dat zo in één keer bij iedereen regelen :'D

En ik weet dat wel, maar deze vrouw was genuinly aardig, niet dat neppige, dus dat is wel fijn
Chill! Ik had het niet eens geregeld.
Kreeg een brief met dat ik "een nieuwe had aangevraagd".
Maar dat was helemaal (nog) niet zo. Waarschijnlijk hebben ze het uit zichzelf gedaan, doordat ze bericht hebben gehad over de wijziging van mijn geboorteakte? Geen idee. Ik vind prima.

Ik ga dinsdag als eerste maar OV bellen, want dat vind ik even het belangrijkste, dat ALS ik word gecontroleerd niet meteen een boete krijg dat mijn OV en rijbewijs niet matchen haha.
Maar goed, dit is even off-topic
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Daniet »

AJpoekie schreef: 05 apr 2019, 23:06 Chill! Ik had het niet eens geregeld.
Kreeg een brief met dat ik "een nieuwe had aangevraagd".
Maar dat was helemaal (nog) niet zo. Waarschijnlijk hebben ze het uit zichzelf gedaan, doordat ze bericht hebben gehad over de wijziging van mijn geboorteakte? Geen idee. Ik vind prima.

Ik ga dinsdag als eerste maar OV bellen, want dat vind ik even het belangrijkste, dat ALS ik word gecontroleerd niet meteen een boete krijg dat mijn OV en rijbewijs niet matchen haha.
Maar goed, dit is even off-topic
Precies hetzelfde als bij mij! Niet aangevraagd, maar toch gekregen. Zit jij toevallig ook bij FBTO? lol Misschien doen ze al die dingen in één keer.
OV heb ik nog niet gedaan, want mijn studentenkaart verloopt toch bijna, dus dan doe ik t dan wel. Anders wordt t misschien een gedoe met overzetten... Ik heb mn oude id nog altijd bij me, dus kan de situatie uitleggen als ze er een punt van maken


En on topic: ik ben vandaag teruggebeld door verzekering. Wachtlijst is 6 maanden. En zover reikt de agenda van dat ziekenhuis nog niet, vandaar geen antwoord eerder (hadden ze mij ook best zelf mogen vertellen). T is balen, maar ik kan nu iig gaan aftellen
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door AJpoekie »

Daniet schreef: 08 apr 2019, 21:23
AJpoekie schreef: 05 apr 2019, 23:06 Chill! Ik had het niet eens geregeld.
Kreeg een brief met dat ik "een nieuwe had aangevraagd".
Maar dat was helemaal (nog) niet zo. Waarschijnlijk hebben ze het uit zichzelf gedaan, doordat ze bericht hebben gehad over de wijziging van mijn geboorteakte? Geen idee. Ik vind prima.

Ik ga dinsdag als eerste maar OV bellen, want dat vind ik even het belangrijkste, dat ALS ik word gecontroleerd niet meteen een boete krijg dat mijn OV en rijbewijs niet matchen haha.
Maar goed, dit is even off-topic
Precies hetzelfde als bij mij! Niet aangevraagd, maar toch gekregen. Zit jij toevallig ook bij FBTO? lol Misschien doen ze al die dingen in één keer.
OV heb ik nog niet gedaan, want mijn studentenkaart verloopt toch bijna, dus dan doe ik t dan wel. Anders wordt t misschien een gedoe met overzetten... Ik heb mn oude id nog altijd bij me, dus kan de situatie uitleggen als ze er een punt van maken


En on topic: ik ben vandaag teruggebeld door verzekering. Wachtlijst is 6 maanden. En zover reikt de agenda van dat ziekenhuis nog niet, vandaar geen antwoord eerder (hadden ze mij ook best zelf mogen vertellen). T is balen, maar ik kan nu iig gaan aftellen
Haha, ja ook FBTO.
Die OV is nog een gedoe, man aan de telefoon heeft het me 3x uit moeten leggen.
Ik dacht namelijk dat ik een formulier in moest vullen dat mijn contactgegevens fout waren. Maar dan duurt het 2 weken voor je een nieuwe hebt en ik heb een (studenten) weekabonnement, dus dat zou echt kut zijn gewoon. Hij zei: je moet gewoon een nieuwe persoonlijke kaart aanvragen, die heb je binnen 6 werkdagen. Dan houdt je deze tot die tijd. Als je nieuwe hebt, zet je je reisproduct over en blokkeer je deze kaart.
Ik vroeg of ik nog op deze mocht rijden en dat mocht.
Misschien goede tip van je om toch maar mijn oude rijbewijs nog ff bij me te dragen, voor het geval dat.

Én fijn dat je bent teruggebeld door de verzekering en weet waar je aan toe bent (wachttijd is sowieso kut, maar je weet nu wel een punt in de verte waar je naar uit kan kijken, i.p.v. zo'n zwart gat waarin alles onzeker is).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Marijn »

Zorgverzekeraars zijn gekoppeld aan de basisregistratie personen. Dus die krijgen die wijzigingen gewoon door. Van OHRA kreeg ik vorig jaar ook gewoon automatisch de nieuwe. En opnieuw toen ik naamsgebruik achternaam gewijzigd had.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie