Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachten, wachten en langer wachten.

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Daniet »

Eey toevallig! Ik heb gisteren ook precies mn nieuwe zorgpas geregeld.. zou bijna denken dat ze dat zo in één keer bij iedereen regelen :'D

En ik weet dat wel, maar deze vrouw was genuinly aardig, niet dat neppige, dus dat is wel fijn
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20200101 »

Ondanks het feit dat er bij verzekeraars vanuit bureaucratisch oogpunt erg moeilijk gedaan wordt; ze willen zich vooral niet branden aan 'onder voorbehoud' iets (toe)zeggen, maar ik merk dat in mijn openheid met de personen die ik aan de telefoon spreek, ik veel openheid en warmte terugkrijg. De boodschap is dan uiteindelijk nog steeds niet altijd waar ik op hoop, maar die warmte en empathie doet wel veel goeds.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Alice »

LauraHeleneN schreef: 05 apr 2019, 11:22 Ja, vanuit de wpath soc is heel duidelijk het hrt beleid te volgen, en door middel van regelmatige bloed controle dit goed te monitoren.
Ik heb hierover ook met mijn huisarts gesproken, maar die wilde niet zomaar wat doen, en kijkt/wijst naar het VUmc
Waarom huisartsen (en anderen) niet graag hormonen voor transgenders willen voorschrijven weet ik niet. Een reden zou kunnen zijn bij het voorschrijven van hormonen voor pre-op trangenders ze te maken krijgen met extra administratie (terugmelding, verklaring, enz.) = extra kosten.
Voor post-ops is dit niet meer nodig en dan zie je dat meer huisartsen berijd zijn om hormonen voor te schrijven als er om gevraagd wordt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20200101 »

Ik denk meer dat het is "zich gevoelsmatig op glad ijs begeven"
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20190508 »

LauraHeleneN schreef: 05 apr 2019, 13:45 Ik denk meer dat het is "zich gevoelsmatig op glad ijs begeven"
Als in: als zij ze voorschrijven en de persoon in kwestie is toch niet tevreden, dat ZIJ dan de verantwoordelijkheid hebben?
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Alice »

Eros schreef: 05 apr 2019, 13:59
LauraHeleneN schreef: 05 apr 2019, 13:45 Ik denk meer dat het is "zich gevoelsmatig op glad ijs begeven"
Als in: als zij ze voorschrijven en de persoon in kwestie is toch niet tevreden, dat ZIJ dan de verantwoordelijkheid hebben?
Het gaat juist over transgenders met groen licht die geweerd worden bij de huisarts e.a..
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben zo groen liht als maar mogelijk, post HRT, post SRS, nu ook post FFS.
Ik vroeg aan mijn huisarts of die misschien genegen was om mij naast oestrogeen, wat ik via endo voorgeschreven krijg, progresteron voor te schrijven, omdat mijn endo (HAGA) niet van de VU-norm wl afwijken.
"nee, ik weet er te weinig van. dat ga ik niet doen. ik neem contact op met je endo, om te vragen waarom hij dit (ook) niet wil doen"
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Alice »

Er moet echt een héél goede reden zijn om een medici een aanvulling/wijziging in de voorschriften van een behandeling te doen bij een patiënt die bij een andere arts al in behandeling is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Anon20200101 »

Dat weet ik.
Desondanks was de eerste reactie van de huisarts dat ze te weinig weet van hrt binnen transgenderzorg om hier kundig te ageren.
Gebruikersavatar
Daniet
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2018, 21:34
Gender: Trans FtM

Re: Wachten, wachten en langer wachten.

Bericht door Daniet »

In dat geval snap ik het wel. Gezien je al geholpen wordt bij een andere instelling, die daar sws meer ervaring/expertise mee heeft, zal een HA daar niet tegenin gaan