Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Vethrvolnir »

Super!

Wauw ook. Borstoperatie voor hormonen is een hele verbetering.
:shock:
Gebruikersavatar
Paisley
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Paisley »

Zeker! Ik was even nieuwsgierig of het voor het eindresultaat nog uitmaakte of je al aan de hormonen zit of niet. De psych heeft het in het team besproken en het maakt geen verschil. Helaas is de wachtlijst voor de borstoperatie ook lang. En als je wel eerst aan de hormonen gaat moet je een half jaar wachten met de operatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Nate_0 »

Ik weet dat een forumlid dat inmiddels weg is vanwege medische omstandigheden een mastectomie heeft gehad voordat hij aan hormonen begon, en hem viel het verassend zwaar; je borstkas is dan immers plat, maar dat betekent niet dat je automatisch als meneer wordt aangesproken (niet meer of minder dan wanneer je een binder draagt, en ik denk dat iedereen die een binder draagt weet dat dat zeker niet feilloos is).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Paisley
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Paisley »

Dat klinkt ook wel logisch. Mijn voorkeur gaat ook uit naar: eerst hormonen, dan operaties. Ik twijfelde eerst, maar als het resultaat niets uitmaakt en de wachtlijst toch lang is dan liever op deze manier.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Tijgertje »

Vind het wel grappig om te lezen dat je het bijzonder vindt om tussen soortgenoten te zitten. Ik ben vorig jaar oktober naar een voorlichtingsavond geweest van de genderpoli en de "soortgenoten" waarmee ik in de zaal zat, kon ik me totaal niet mee identificeren (een enkele uitzondering daargelaten). Veel van hen zaten nog heel diep in de kast, terwijl ikzelf 3 jaar daarvoor al mijn sociale transitie in gang had gezet.

Ik vind het ook wel grappig dat je zegt twijfels te hebben of je wel trans genoeg bent, ik ervaar dat zelf ook zo. Juist door het bezoeken van dit soort voorlichtingsavonden, is mijn zelfvertrouwen op dit punt wel enorm gegroeid want als ik hier al over twijfel, dan ben ik benieuwd Hoeveel twijfelaars er nog meer zijn.

Wat betreft de gender neutrale toiletten, dat is meer een verzinsel uit de heterocultuur, om transgenders zgn. tegemoet te komen. Als transvrouw heb ik helemaal geen behoefte aan een gemberneutraal toilet, ik wil gewoon naar een dames toilet.

Ik sta nu een jaar op de wachtlijst en verwacht op z'n vroegst begin volgend jaar iets te horen, maar ik weet niet of een traject bij het VU wel is wat voor mij het beste is. De pinele inversion techniek die daar gehanteerd wordt, heb ik zo mijn twijfels over.

Ik ben een jaar geleden begonnen met sparen om e.e.a. zelf te kunnen bekostigen in Thailand. Maar goed, m'n huisarts zei schrijf je in en ga het gesprek aan, dus daar is het wachten voorlopig op. Wel fijn om te lezen dat de sfeer jullie zo goed bevallen is, dat geeft de burger moet. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Eveliene »

ik weet niet of een traject bij het VU wel is wat voor mij het beste is. De pinele inversion techniek die daar gehanteerd wordt, heb ik zo mijn twijfels over.
Wat is de reden dat je twijfels hebt?
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Tijgertje »

Twijfels over gevoel, diepte, functionaliteit en hoe het eruit ziet. Maar zoals ik schreef, ik laat me graag overtuigen. Ik weer het is natuurlijk een idiote vraag, maar ik zou heel graag eens het resultaat willen zien bij iemand die al meer dan een jaar post-op is.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: โ€”โ€”โ€”

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Anon20210626 »

Mijn dame zegt dat je je over functionaliteit geen zorgen hoeft te maken. Diepte is afhankelijk van het aanwezige donormateriaal , zowel in Thailand als hier

Voor gevoel zou ik me eerder zorgen maken over Thailand daar ze nog al wat wegschrapen.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Tijgertje »

Het aanwezige donormateriaal, je bedoeld de lengte van je penis. ๐Ÿ˜Š
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: โ€”โ€”โ€”

Re: Hoe verliep jullie intake bij het VUmc?

Bericht door Anon20210626 »

In eerste instantie, what else? Indien niet genoeg zal er darmweefsel gebruikt worden
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.