Nieuwe chat! Zie dit topic.

Frustratie over transitie/stepwork

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Mingus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2018, 16:27
Gender: Trans FtM

Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Mingus »

Het is een heel verhaal en ik moet het echt even kwijt.

Ik had heel veel gedoe met mijn behandelaar: hij kwam te laat, kwam afspraken en beloftes niet na, praatte alleen over zichzelf, zei een afspraak af omdat hij een nacht had doorgewerkt, vergat de volgende afspraak, vergat een belafspraak en naar aanleiding van mijn vraag om een nieuwe behandelaar maakten we een belafspraak. Hij belde een halfuur te laat.

Eind december zou hij de deskundigenverklaring en second opinion regelen. Dit heb ik eind maart zelf gedaan. (Na een boze mail had ik het beide binnen een week.)
Doorverwezen naar de endo maar de wachtlijst was inmiddels opgelopen tot 6+ maanden. Daarvan zijn er nu 2 voorbij maar kwam er gister achter dat ik niet op die lijst sta.

Psychiater van de second opinion is zo van "het secretariaat heeft het naar jou opgestuurd."

Ja dat is dus niet zo en ze zouden het naar het HAGA sturen.

Psychiater zei nu: "vervelend. Ik laat het ze nog een keer opsturen."

Joeeeeee heel vervelend dat ze mensen extra laten wachten, mensen somber en suicidaal maken, kwetsbare mensen aan hun lot overlaten... Ja heeeeel vervelend wel.

Ik gebruik 'vervelend' als ik mn teen stoot of als er een kind jankt ofzo. Dit is gewoon echt slecht. Ook niks van excuses.

6+ maanden wachten is lang maar ik was zo van:
"Wow de afgelopen twee maanden gingen echt snel, wat fijn."
En toen kwam het leven om de hoek:
"Wat positiviteit? Gatver. Nog meer teleurstelling en wachten voor jou!"

Dankjewel als je dit helemaal hebt gelezen

Verstuurd vanaf mijn FP2 met Tapatalk

Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Tja Stepwork moet je echt achter de broek aan zitten.
Vind de gesprekken welke ik nu heb bij Stepwork beetje zinloos, de man welke tegenover jou zit weet het verschil niet tussen hormonen en paracetamol.
Je moet deze dan uitleggen hoe hormonen werken.
14 juni heb ik weer zo'n zinloos gesprek en als je om extra begeleiding vraagt dan vergeet men het steeds.
Dus jou verhaal spreekt voor mij meer dan boekdelen helaas :(
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Hielke »

Wat ontzettend balen voor je, Mingus! (en ook voor Lisa natuurlijk!) Dat is natuurlijk het láátste waar je op zit te wachten: dat iets wat al zo takke-lang duurt nòg langer duurt. En zo te horen vooral door slordigheid. Echt klote voor je!

Geheel terzijde: verwijst je naam naar Charles Mingus?
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Jer158 »

Heel herkenbaar, Mingus, niet van Stepwork maar van een andere praktijk. Het is schanddalig dat dit soort shit gebeurt. Ze weten dat ze met een kwetsbare groep werken.

Ik kan je alleen maar aanraden om zoveel mogelijk in eigen hand te nemen, dus bijv. ze altijd de verwijzingen aan jou te laten sturen (liever nog fysiek meekrijgen). Zo heb je een beter idee waar je staat, en overkomt je dit geen tweede keer.

Bovendien kun je dan ook controleren of de gegevens kloppen. Zo had ik bijv. eens een verwijzing te pakken voor het verwijderen van mijn niet bestaande ballen in een niet bestaand ziekenhuis.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Bregje »

Omdat ik nogal teleurgesteld ben in mijn psycholoog bij Stepwork ging ik eens zoeken naar ervaringen hier. Ik ben blijkbaar niet de enige. Wie is degene die de afspraken niet nakwam? De mijne heet Sam.

Ik heb hem eerst gesproken in Rotterdam. Hij moet van ver komen maar beloofde dat hij naar Rotterdam bleef komen. Toen ik aan de beurt was kwam Sam niet meer naar Rotterdam. Een oplossing had hij ook niet. Na veel rondvragen bleek hij wel naar Amersfoort te gaan wat voor mij bijna net zo lang rijden is. Zeg dan meteen dat ik daar heen kan.

Paar goede gesprekken gehad waarin we besproken hebben hoe hij me kan helpen en toen niks meer. Je merkt dat hij alleen met je dossier bezig is tijdens dat gesprek en verder totaal niet. Reageert ook niet op mails als ik belangrijke vragen heb. (En dat zijn evt geen bergen mailtjes)

Onlangs had ik een afspraak in Assen. Dat is 3.5u reistijd voor mij (trein). Ik had een afspraak met Sam en Alwin. Wij waren er een kwartier van tevoren. Een kwartier nadat het gestart had moeten zijn kwam Sam, zei hallo, stapte in de lift en vertrok. Ik belde en smste hem meteen maar hij nam niet op en heeft die dag niet meer gereageerd. Zo asociaal vind ik dat. Totaal geen meeleven met je cliënten.
Een dag later kreeg ik een mail met voorstel voor nieuwe afspraak. Ik heb daarop gereageerd met een tegenvoorstel (, andere datum) en dat is al weer zeven dagen geleden en ik hoor niks meer. Heb er dus geen vertrouwen meer in.

Zijn er ook mensen met een goede ervaring ergens? Want ik denk dat het slim wordt om over te stappen. (Al weer)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Sander »

Ik loop bij T-Cendent. Stond wel op de wachtlijst bij Stepwork, maar kreeg daarbij een slecht gevoel mede door administratieve fouten en onzorgvuldig handelen.

Ik ben tot nog toe erg tevreden over T-Cendent. Van een wachtlijst is geen sprake en de afspraken verlopen soepel. Leuke gesprekken ook
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Wat rot om te horen dat het bij Stepwork allemaal net niet lekker loopt. :/

Ik ben een keer bij Stepwork binnen geweest, voor een intakegesprek in Amersfoort, en dat was fijn; met Cécile.
Dit was in de periode tussen het faillisement van Psycho Informa, en de oprichting van T-cendent. In het geval Tanja's nieuwe praktijk (wat uiteindelijk T-cendent is gaan heten) niet tijdig opgericht zou worden (ik zou klem komen met SRS verwijsbrieven), zou ik naar Stepwork gegaan zijn, en dan was Cécile mijn behandelaar geworden.
Ik had met haar een goede klik.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Bregje schreef: 04 jun 2019, 23:29 Omdat ik nogal teleurgesteld ben in mijn psycholoog bij Stepwork ging ik eens zoeken naar ervaringen hier. Ik ben blijkbaar niet de enige. Wie is degene die de afspraken niet nakwam? De mijne heet Sam.

Ik heb hem eerst gesproken in Rotterdam. Hij moet van ver komen maar beloofde dat hij naar Rotterdam bleef komen. Toen ik aan de beurt was kwam Sam niet meer naar Rotterdam. Een oplossing had hij ook niet. Na veel rondvragen bleek hij wel naar Amersfoort te gaan wat voor mij bijna net zo lang rijden is. Zeg dan meteen dat ik daar heen kan.

Paar goede gesprekken gehad waarin we besproken hebben hoe hij me kan helpen en toen niks meer. Je merkt dat hij alleen met je dossier bezig is tijdens dat gesprek en verder totaal niet. Reageert ook niet op mails als ik belangrijke vragen heb. (En dat zijn evt geen bergen mailtjes)

Onlangs had ik een afspraak in Assen. Dat is 3.5u reistijd voor mij (trein). Ik had een afspraak met Sam en Alwin. Wij waren er een kwartier van tevoren. Een kwartier nadat het gestart had moeten zijn kwam Sam, zei hallo, stapte in de lift en vertrok. Ik belde en smste hem meteen maar hij nam niet op en heeft die dag niet meer gereageerd. Zo asociaal vind ik dat. Totaal geen meeleven met je cliënten.
Een dag later kreeg ik een mail met voorstel voor nieuwe afspraak. Ik heb daarop gereageerd met een tegenvoorstel (, andere datum) en dat is al weer zeven dagen geleden en ik hoor niks meer. Heb er dus geen vertrouwen meer in.

Zijn er ook mensen met een goede ervaring ergens? Want ik denk dat het slim wordt om over te stappen. (Al weer)
Als wij het over dezelfde Sam hebben ja daar kan ik over mee praten..vergeet afspraken of dat hij dingen zou regelen voor jou.
Hij zit onvoorbereid je gesprek te voeren en leest zich snel bij terwijl jij je verhaal zit te vertellen, sommige dingen moet je nodeloos herhalen.
Ik heb het nu ook met een Stepwork psychiater waar ik volgende week weer naartoe mag.
Maak er maar een winkel middag van, dan heeft die middag toch nog zin gehad.
Sterkte met overstappen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20200101 »

Voor wat betreft het 'onvoorbereid zijn, en bijlezen' en dat is voor ons best irritant (ik stoorde me hier ook aan), is voor zover ik kan zien, simpelweg een gevolg van de combinatie van de wijze waarop zorg gedeclareerd moet worden, en wie waar en wanneer toegang heeft tot dossiers. De behandelaar zou in diens vrije en niet vergoede tijd, thuis (en daar is dan weer geen toegang tot dossiers) moeten voorbereiden.
En vergeet ook niet, wij zijn niet de enige persoon die onder behandeling staat.
Na vandaaag al met Jan, Piet, Klaas, Anita, Maria, Lotte, en Wil gesproken te hebben, en de verha;en veel op elkaar lijkend, en alleen korte pauzemomenten van je behandelaar om te eten of naar toilet te gaan.... is het dan zo gek dat je behandelaar moet bijlezen tijdens de sessie?
Het is zelden zo dat je behandelaar alleen jou spreekt op die dag; vaak gaat de ene persoon de kamer in als de andere weggaat. Wanneer moet er dan uberhaupt bijgelezen worden?

Afspraken niet nakomen of vergeten, dat is waarschijnlijk je behandelaar wel aan te rekenen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Ylse »

Ik weet niet hoe het nu gaat maar ten tijde dat ik in het traject zat en bij Alwin Man liep ( toen nog De Vaart in Assen ) hadden we altijd afspraken van 2 uur. Niet dat je 2 uur bij de beste man zat want na ongeveer anderhalf uur werd het gesprek afgerond. De rest van de tijd was dan voor administratieve afronding ( ik heb Alwin nog nooit met een bloknote of wat dan ook in zijn hand gesproken ) en ik ga er van uit dat hij zich ook voorbereidde op de volgende client.

Ik vond die werkwijze uitermate plezierig moet ik zeggen. Al kon ik hem af en toe wel schieten omdat hij er telkens wel weer in slaagde om de pijnpunten naar boven te halen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France