Frustratie over transitie/stepwork

Psychologen en procedures
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Lise »

Marica heeft wel gelijk dat borst/buik gewoon niet vergoed wordt uit de basisverzekering. Is het dan echt zinvol daar nou veel tijd/energie in te gaan stoppen? Je weet toch eigenlijk het antwoord al?
Bij mijn laseradres heb je permanente speciale aanbiedingen voor kleine "gebieden". Als je een groot gebied (zoals je gezicht) laat doen, dan krijg je voor weinig geld kleine gebieden "erbij". Als je groot gebied dan vergoed wordt, maakt dat het misschien wel betaalbaar? Misschien dat jouw behandelaar (of een andere behandelaar in de buurt) ook zoiets heeft.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Marica »

Lisa1973 schreef: 09 okt 2020, 16:09
Marica schreef: 09 okt 2020, 14:08 Ik kan het mishebben maar Borst en/of Buikharen worden niet vergoed volgens mij. Ik laat het doen als ik nog onthaarsessies over heb.
@Lisa1973 Gefeliciteerd met je verjaardag, dikke virtuele knuf voor jou.
Nou ik zou niet weten hoe ik dergelijke behandelingen zelf zou moeten bekostigen en zeker als ik straks geopereerd ben is het helemaal geen gezicht...het zal een hoop heen en weer schrijven/bellen worden.
(Borstvergroting.)
Mijn therapeute wil niet dergelijke behandelingen "onder de tafel" doen omdat zij alle verrichtingen weer moet verantwoorden bij de zorgverzekeraar.
Sowieso ben ik met elke declaratie al 2 tot 4 weken bezig om het geld terug te ontvangen en wordt er van mij verwacht om bij elke indiening een kopie van de gegeven machtiging erbij te voegen.
Dus boteren tussen mij en de verzekeraar doet het sinds de Corona crisis niet meer.
Alles wat ik indien wordt afgewezen en om redenen dat de medici zich nog eens achter de oortjes krabben.

Dank je wel voor de felicitaties :hbeat:
Over de verzekeringen kun je hele dikke boeken schrijven. Ook bij mij, eerst gewoon vergoeden, en nu ineens €0 terug. Dus bellen,over de bereikbaarheid kun je ook een topic beginnen, ja op de nota staat geen machtigings nummer. Meneer , dit begint op transgendertje pesten te lijken met die constant veranderende voorwaarden van jullie. Het gaat elke twee weken over €180 , dus dat hakt er aardig in als die vergoeding uitblijft. Afgesproken dat als het weer misgaat ik een officiële klacht moet indienen. Daar zijn ze best panisch voor wist de beste meneer mij te vertellen. Ook zei hij dat de vorige nota alsnog betaald gaat worden.
Ik ben benieuwd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Lise schreef: 09 okt 2020, 17:26 Marica heeft wel gelijk dat borst/buik gewoon niet vergoed wordt uit de basisverzekering. Is het dan echt zinvol daar nou veel tijd/energie in te gaan stoppen? Je weet toch eigenlijk het antwoord al?
Bij mijn laseradres heb je permanente speciale aanbiedingen voor kleine "gebieden". Als je een groot gebied (zoals je gezicht) laat doen, dan krijg je voor weinig geld kleine gebieden "erbij". Als je groot gebied dan vergoed wordt, maakt dat het misschien wel betaalbaar? Misschien dat jouw behandelaar (of een andere behandelaar in de buurt) ook zoiets heeft.
Euh ja ik heb genoeg argumenten om de vergoeding aan te vechten, al vergoeden ze maar een deel van de kosten.
Mijn behandelaar werkt niet met kortingen maar ik kan het eens vragen al denk ik dat dit er niet in zit.
Weer een nieuwe behandelaar zoeken zie ik niet zitten, dit is de 2e in korte tijd welke mij wel als mens behandeld en niet als een raar wezen waar ze geen raad mee weten.

Tja ik ben bij de behandeling tussen de 50 en 125 euro kwijt...het gebeurd regelmatig dat we van het spaargeld moeten lenen omdat ik nog een paar honderd euro te goed heb.
Op gegeven moment gaat er een beetje teveel van de rekening af.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door AnneCeleste »

Marica schreef: 08 okt 2020, 20:02 Ik weet toevallig dat Jos zijn ontslag heeft ingediend, hij gaat waarschijnlijk naar Compass GGZ in Nijmegen

Stepwork zou overgenomen worden, en volgens hem was er een leegloop aan de gang. Alwin is op Non actief gezet door het bedrijf dat de boel overneemt. (Nieuwe koepelorganisatie sandstephealthcare.nl zoek maar)
Wowowow, wat gebeurt er allemaal daar? Jos is (was?!) mijn behandelaar en Alwin mijn hoofdbehandelaar, en ze laten hier niks van weten?
Wat een zootje, dan heb ik echt geluk gehad dat net op tijd de laatste brieven geregeld waren voor de operaties.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Anon20230219 »

AnneCeleste schreef: 14 okt 2020, 17:13
Marica schreef: 08 okt 2020, 20:02 Ik weet toevallig dat Jos zijn ontslag heeft ingediend, hij gaat waarschijnlijk naar Compass GGZ in Nijmegen

Stepwork zou overgenomen worden, en volgens hem was er een leegloop aan de gang. Alwin is op Non actief gezet door het bedrijf dat de boel overneemt. (Nieuwe koepelorganisatie sandstephealthcare.nl zoek maar)
Wowowow, wat gebeurt er allemaal daar? Jos is (was?!) mijn behandelaar en Alwin mijn hoofdbehandelaar, en ze laten hier niks van weten?
Wat een zootje, dan heb ik echt geluk gehad dat net op tijd de laatste brieven geregeld waren voor de operaties.
Dat heb ik Stepwork ook al gevraagd maar er blijft ruis op de lijn zitten...gelukkig zit het meeste wel in de pijplijn nu voor mij maar als je er pas begint weet je niet waar je het moet zoeken lijkt mij.
Deed mij aan PI terugdenken alleen toen stond ik er slechter voor.
Gebruikersavatar
Marijntje
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2017, 23:32
Gender: Trans MtF

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Marijntje »

AnneCeleste schreef: 14 okt 2020, 17:13
Marica schreef: 08 okt 2020, 20:02 Ik weet toevallig dat Jos zijn ontslag heeft ingediend, hij gaat waarschijnlijk naar Compass GGZ in Nijmegen

Stepwork zou overgenomen worden, en volgens hem was er een leegloop aan de gang. Alwin is op Non actief gezet door het bedrijf dat de boel overneemt. (Nieuwe koepelorganisatie sandstephealthcare.nl zoek maar)
Goeie help. Ik ben al een half jaartje bezig met Stepwork. Niet primair wegens de transitie, maar omdat ik voor andere issues (depressie, rouw) iemand zocht die er wel verstand van heeft. Ik ben namelijk in februari met hormonen begonnen - gewoon allemaal via de VU.

Anyways, het is de afgelopen maanden een circus geweest van afzeggingen en vooral gebrek aan communicatie en rarigheid. Ik heb eerst twee intake gesprekken gehad met Selena, die ik erg okee vond. Met Alwin als 'supervisor'. Daarna werden er twee afspraken afgezegd wegens ziekte, maar ik moest zelf wel in de mail kruipen om en nieuwe te maken, en antwoord duurde soms weken. Uiteindelijk is mijn laatste gesprek op 10 juli geweest - nu een maand of drie geleden. En daarna is alles gestokt.

Het grappigste, maar ook frustrerendste onderdeel was toen ik een week of drie geleden 's ochtends gebeld werd met de melding dat mijn afspraak van die dag niet doorging. 'Welke afspraak?' vroeg ik, terwijl ik als een gek door mijn mail zocht, maar niks vond.
'Nou, met Lucien', was het antwoord.
'Maar ik weet helemaal niet wie dat is', zei ik.
'Oh, oh. dan is er een vergissing gemaakt.... Ik ga het uitzoeken.... u hoort nog van ons'

Dat gebeurde niet. Na anderhalve week ben ik maar gaan mailen met het secretariaat. Antwoord was dat de supervisors/regiebehandelaars (Alwin en Lucien) zelf nog niet hun werk hebben kunnen hervatten wegens ziekte. En dat ik verder niks kan doen....

Mijn conclusie was dat de hele organisatie rommelt om een of andere reden. En dat wordt in dit topic wel bevestigd....
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Ylse »

AnneCeleste schreef: 14 okt 2020, 17:13
Marica schreef: 08 okt 2020, 20:02 Ik weet toevallig dat Jos zijn ontslag heeft ingediend, hij gaat waarschijnlijk naar Compass GGZ in Nijmegen

Stepwork zou overgenomen worden, en volgens hem was er een leegloop aan de gang. Alwin is op Non actief gezet door het bedrijf dat de boel overneemt. (Nieuwe koepelorganisatie sandstephealthcare.nl zoek maar)
Wowowow, wat gebeurt er allemaal daar? Jos is (was?!) mijn behandelaar en Alwin mijn hoofdbehandelaar, en ze laten hier niks van weten?
Wat een zootje, dan heb ik echt geluk gehad dat net op tijd de laatste brieven geregeld waren voor de operaties.
Nu ken ik Alwin privé een beetje en ik heb hem gevraagd hoe het met hem gaat. Hij geeft aan met een burn-out thuis te zitten. Ik heb niks gehoord over dat hij op non-actief is gezet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Marica »

Ylse schreef: 17 okt 2020, 08:21
AnneCeleste schreef: 14 okt 2020, 17:13
Marica schreef: 08 okt 2020, 20:02 Ik weet toevallig dat Jos zijn ontslag heeft ingediend, hij gaat waarschijnlijk naar Compass GGZ in Nijmegen

Stepwork zou overgenomen worden, en volgens hem was er een leegloop aan de gang. Alwin is op Non actief gezet door het bedrijf dat de boel overneemt. (Nieuwe koepelorganisatie sandstephealthcare.nl zoek maar)
Wowowow, wat gebeurt er allemaal daar? Jos is (was?!) mijn behandelaar en Alwin mijn hoofdbehandelaar, en ze laten hier niks van weten?
Wat een zootje, dan heb ik echt geluk gehad dat net op tijd de laatste brieven geregeld waren voor de operaties.
Nu ken ik Alwin privé een beetje en ik heb hem gevraagd hoe het met hem gaat. Hij geeft aan met een burn-out thuis te zitten. Ik heb niks gehoord over dat hij op non-actief is gezet.
Ik meld alleen wat mij verteld werd door Jos. Burn out of non actief, Alwin zit thuis en doet dus niets.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Brownie »

@Ylse thanks voor de verduidelijking. Ziek is immers wel iets heel anders dan non actief.

De reden voor het op non-actief stellen van de werknemer is meestal te vinden in een arbeidsconflict. Vaak is de werkgever van mening dat de werknemer zich dusdanig onacceptabel heeft gedragen dat hij (tijdelijk) niet meer welkom is op de werkvloer, b.v. als er sprake is van (vermeende) misdrijven of gedrag dat niet getolereerd wordt. Ik ben blij dat hier bij Alwin geen sprake van is.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Frustratie over transitie/stepwork

Bericht door Ylse »

Brownie schreef: 17 okt 2020, 12:32 @Ylse thanks voor de verduidelijking. Ziek is immers wel iets heel anders dan non actief.

De reden voor het op non-actief stellen van de werknemer is meestal te vinden in een arbeidsconflict. Vaak is de werkgever van mening dat de werknemer zich dusdanig onacceptabel heeft gedragen dat hij (tijdelijk) niet meer welkom is op de werkvloer, b.v. als er sprake is van (vermeende) misdrijven of gedrag dat niet getolereerd wordt. Ik ben blij dat hier bij Alwin geen sprake van is.
Dat ik niks gehoord heb over een arbeidsconflict wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is. Als Alwin dat niet met mij wil delen dan is dat natuurlijk zijn recht. Ik heb er ook niet specifiek naar gevraagd.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France