HRT Maxima Medisch Centrum

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Sander »

Heeft iemand ervaring met Endocrinologie in het Maxima MC in Eindhoven of Veldhoven?

Ik kan me daar aanmelden voor de HRT behandeling.
De persoon met wie ik de afspraak maakte gaf aan dat de eerste afspraak enkel een intake is en dat daarna besproken zal worden welke onderzoeken nodig zijn en wanneer dit plaats kan vinden.
Ik hoop dat gezien mijn reisafstand de intake en de onderzoeken samen kunnen vallen.

Het gaat toch om bloedprikken en een botdichtheidsonderzoek?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Anon20200101 »

Ja, ik ben een paar maanden geleden overgestapt van HAGA ziekenhuis Den Haag naar Maxima.
Ik had een intake + bloedafname; geen botdischtheidsonderzoek (had ik ook niet bij HAGA, trouwens)
Elena
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jul 2018, 14:04
Gender: Trans MtF

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Elena »

Het schijnt dat de wachttijd bij dit ziekenhuis een stuk korter is dan bij het Haga.
Wordt er geen botdichtheidsonderzoek meer gedaan als je met HRT gaat beginnen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Anon20200101 »

Het HAGA is intussen, net als Stepwork voor de diagnostiek, erg vol aan het stromen. Maxima is ook al dicht tegen de limiet aan het raken.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Emma »

Elena schreef: 08 jun 2019, 17:19 Het schijnt dat de wachttijd bij dit ziekenhuis een stuk korter is dan bij het Haga.
Wordt er geen botdichtheidsonderzoek meer gedaan als je met HRT gaat beginnen.
Dat was/is vooral een VUmc ding voor onderzoek, hoewel er wel mensen zijn die er op die manier achter kwamen dat er wel wat aan hun botdichtheid schortte. Maar het is geen vereiste of iets dat extra aandacht nodig heeft. Vitamine D daarentegen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Hrafn »

Ik heb bij het MST(Enschede) wel een botdichtheidsonderzoek gehad, dat is, overigens, daar ook niet standaard maar in mijn geval relevant omdat ik al in de menopauze zat en mijn vader zwaar osteoporose heeft. Dus dat had vooral met risicofactoren te maken, ik mocht wel meteen aan de testo beginnen, de scan heb ik een aantal maanden daarna gehad.
Een_fietser
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:23
Gender: Androgyne

Re: HRT Maxima Medisch Centrum

Bericht door Een_fietser »

Ik heb ook gehoord dat in Geldrop een ex VUmc endocrinoloog zit waar je evt naar toe kan gaan, ik weet zijn/haar naam niet