Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Catgirl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2018, 16:56
Gender: Vrouw

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Catgirl »

Dit is ook de eerste keer dat ik hier iets over hoor.

Ik ben nu zo'n beetje geheel klaar met gesprekken bij stepwork en heb alles waar ik via hun voor verwezen ben vergoed gekregen.
Mij is ook verteld dat het eerste jaar dat ik bezig was met het diagnostische traject Stepwork het niet vergoede gedeelte voor rekening zou nemen en dat ik over moest stappen op een zuivere restitutiepolis. Ik heb dit toen bij Zilveren Kruis nagevraagd en ben uitgekomen op de basis exclusief restitutiepolis.

Ik heb tot nu toe dan ook alles wat vergoed kan worden vergoed gekregen van de gesprekken bij stepwork zelf tot laserontharing van het gelaat en logopedie.
Verder is mijn verwijzing naar de endocrinoloog ook prima gegaan, hiervoor ben ik naar het Haga ziekenhuis verwezen en er is een verzoek ingediend voor een consult met Brigitte Meijer voor FFS/adamsappel reductie.

Zal dus denk ik aan de verzekeraar liggen? wel heel vervelend dat het zo voor je gegaan is :(
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Matijs »

Catgirl schreef: 28 feb 2020, 20:46 Dit is ook de eerste keer dat ik hier iets over hoor.

Ik ben nu zo'n beetje geheel klaar met gesprekken bij stepwork en heb alles waar ik via hun voor verwezen ben vergoed gekregen.
Mij is ook verteld dat het eerste jaar dat ik bezig was met het diagnostische traject Stepwork het niet vergoede gedeelte voor rekening zou nemen en dat ik over moest stappen op een zuivere restitutiepolis. Ik heb dit toen bij Zilveren Kruis nagevraagd en ben uitgekomen op de basis exclusief restitutiepolis.

Ik heb tot nu toe dan ook alles wat vergoed kan worden vergoed gekregen van de gesprekken bij stepwork zelf tot laserontharing van het gelaat en logopedie.
Verder is mijn verwijzing naar de endocrinoloog ook prima gegaan, hiervoor ben ik naar het Haga ziekenhuis verwezen en er is een verzoek ingediend voor een consult met Brigitte Meijer voor FFS/adamsappel reductie.

Zal dus denk ik aan de verzekeraar liggen? wel heel vervelend dat het zo voor je gegaan is :(
Je bent tussen je aanmelding en intakegesprek wel overgestapt naar een restitutiepolis?

Mijn aanmelding was dus in november 2018, mijn intakegesprek in september 2019 en in januari 2020 ben ik overgestapt naar een restitutiepolis vanwege Stepwork.

Ben benieuwd..
###
Gebruikersavatar
Catgirl
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2018, 16:56
Gender: Vrouw

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Catgirl »

Chivan schreef: 28 feb 2020, 21:32
Je bent tussen je aanmelding en intakegesprek wel overgestapt naar een restitutiepolis?

Mijn aanmelding was dus in november 2018, mijn intakegesprek in september 2019 en in januari 2020 ben ik overgestapt naar een restitutiepolis vanwege Stepwork.

Ben benieuwd..
Ik ben in 2018 gestart met intake rond augustus, toen had ik een basis verzekering bij Zilveren Kruis en werd alles van 2018 wat niet door de verzekering vergoed werd door Stepwork zelf opgevangen. Mij is toen (volgens mij pas bij de intake zelf?) verteld om vanaf het volgende jaar over te stappen op een zuivere restitutiepolis Sinds de start van 2019 ben ik dan ook overgestapt naar de basis exclusief restitutiepolis bij Zilveren Kruis.

Ik heb hier verder geen extra kosten voor gekregen dus ik viel waarschijnlijk onder de ondestaande regeling die al eerder aangehaald is door DelicateFlower, gezien ik niet tussen de aanmelding en intake heb kunnen overstappen:

''Voor een volledige vergoeding bij Stepwork is het van belang een zuivere restitutiepolis af te sluiten. In het geval van een (natura)polis, waarbij de zorgverzekeraar niet de volledige kosten vergoedt, zal Stepwork het niet vergoede deel in het eerste jaar voor haar rekening nemen.
N.B. dit geldt alleen wanneer de cliënt in de periode tussen aanmelding en intakegesprek geen restitutiepolis heeft kunnen afsluiten.''
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Artemis »

Ah shit man, ik sta op de wachtlijst bij Stepworks en ben verzekerd via CZ. Nou ben ik pas volgend jaar aan de beurt, dus dat word eind van het jaar maar overstappen.
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door DelicateFlower »

Ik zit nu nog bij FBTO, einde van het jaar goed in verdiepen en wellicht overstappen.

Of zijn er hier mensen die ook bij FBTO zitten en al naar Stepwork gaan, en kunnen vertellen of ze wel/geen problemen ondervinden?
Julhan99
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2020, 18:09
Gender: Vrouw

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Julhan99 »

Wij hebben ook een hele nare ervaring met Stepwork. De diagnose en doorwijzing zijn niet door de zorgverzekeraar afgekeurd maar door de endocrinologen! Zij hebben in de medische behandelcentra een hele slechte reputatie. Dit was iig vorig jaar zo. Misschien hebben zij nu hun zaakjes op orde maar wees een beetje op je hoede.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door AJpoekie »

DelicateFlower schreef: 12 mar 2020, 10:58 Ik zit nu nog bij FBTO, einde van het jaar goed in verdiepen en wellicht overstappen.

Of zijn er hier mensen die ook bij FBTO zitten en al naar Stepwork gaan, en kunnen vertellen of ze wel/geen problemen ondervinden?
Ik zit bij FBTO en heb geen problemen.
Alles wordt gewoon vergoed.
Het enige probleem is dat als je FBTO belt ze soms een ander verhaal ophangen, terwijl als je dan een nota declareert ze het gewoon betalen.

Ik had volgens mij nog geen restitutiepolis toen ik bij Stepwork begon, maar zodra het kon dat wel omgezet.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Matijs »

Julhan99 schreef: 03 jul 2020, 08:17 Wij hebben ook een hele nare ervaring met Stepwork. De diagnose en doorwijzing zijn niet door de zorgverzekeraar afgekeurd maar door de endocrinologen! Zij hebben in de medische behandelcentra een hele slechte reputatie. Dit was iig vorig jaar zo. Misschien hebben zij nu hun zaakjes op orde maar wees een beetje op je hoede.
Niet elke endocrinoloog werkt met transgenders. Misschien ligt het daaraan? Stepwork heeft connecties met verschillende endo's die wel mee willen werken en die dus wel de diagnose en verwijzing goedkeuren.
###
Julhan99
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2020, 18:09
Gender: Vrouw

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Julhan99 »

De endocrinoloog die dat toen afwees is de endocrinoloog waar hij nu in behandeling is. Het is afgewezen omdat Stepwork (destijds) helemaal niet mocht doorverwijzen. Overigens gaat het hier om een minderjarige dus misschien zit daar een verschil. Inmiddels hebben we wel een doorverwijzing en is hij al een eind in zijn transitieproces. Mijn zoon werd destijds door Stepwork na 1,5 gesprek en zonder een psychiater gezien te hebben doorverwezen omdat de psycholoog "aan zijn water voelde" dat het wel goed zat..... need I say more
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Waarschuwing: Stepwork en vergoedingen

Bericht door Matijs »

Gelukkig zit er hedendaags wel verandering in. Het diagnostisch traject bestaat uit minimaal 3 maanden, waarin verschillende soorten gesprekken gevoerd worden.

Maarre.. vraag uit nieuwsgierigheid. Waarom niet overgestapt naar een andere zorgverlener als het na 1,5 gesprek niet goed voelde?
###