Stem in transitie

Psychologen en procedures
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Stem in transitie

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Stem in transitie

Bericht door Jas »

Hoe kan ik de screenshot die ik zojuist gemaakt heb op mijn telefoon hier delen in het forum?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Stem in transitie

Bericht door Jas »

Jer158 schreef: 11 aug 2019, 17:56
Jas schreef: 11 aug 2019, 17:35
Jer158 schreef: 09 aug 2019, 00:45 Ik heb goede verhalen gehoord over The Voice Book for Trans and Non-Binary People (deze).
Interessant, die overwoog ik ook om aan te schaffen (maar er was iets mee, alleen als e-book te bestellen?).
Geen idee over direct in Nederland, maar deze link heeft ook paperback.
Ah, fijn. Zou het boek toegevoegde waarde hebben als ik het boek van Stefanie van Moen al heb?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Stem in transitie

Bericht door Jas »

Dankjewel! Die ga ik uitproberen als ik thuis ben (zit nu in de trein).
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Stem in transitie

Bericht door Jer158 »

Jas schreef: 11 aug 2019, 21:15 Hoe kan ik de screenshot die ik zojuist gemaakt heb op mijn telefoon hier delen in het forum?
Even hier uploaden en daarna de link hier delen.
Jas schreef: 11 aug 2019, 21:16 Ah, fijn. Zou het boek toegevoegde waarde hebben als ik het boek van Stefanie van Moen al heb?
Dat durf ik niet te zeggen
Hung her from the branches of a mango tree
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Stem in transitie

Bericht door Jas »

Wow, die app van voice tools werkt echt supergoed! Wat gedetailleerd! Wel allemaal in het Engels, valt mij op. Zou er niet een vergelijkbare app zijn, maar dan in het Nederlands?
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: Stem in transitie

Bericht door Jas »

Hebben jullie zelf dingen ondernomen qua stem?
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Stem in transitie

Bericht door Jannet V »

Jas schreef: 12 aug 2019, 01:55 Hebben jullie zelf dingen ondernomen qua stem?
Luisteren hoe ervaringsdeskundigen (cis mensen) het doen qua intonatie en goed letten op het gebruiken of juist niet gebruiken van bepaalde woorden. Er zit nogal een groot verschil in woordgebruik tussen mannen en vrouwen. Want de hoogte van een stem kan dan wel kloppen als de intonatie en/of het woordgebruik niet overeen komt dan val je nog op.
Tegen mannen zou ik willen zeggen, "vloek maar eens een keer!" en tegen vrouwen, "vooral niet vloeken!"
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stem in transitie

Bericht door Marica »

Jannet V schreef: 12 aug 2019, 09:35
Jas schreef: 12 aug 2019, 01:55 Hebben jullie zelf dingen ondernomen qua stem?
Luisteren hoe ervaringsdeskundigen (cis mensen) het doen qua intonatie en goed letten op het gebruiken of juist niet gebruiken van bepaalde woorden. Er zit nogal een groot verschil in woordgebruik tussen mannen en vrouwen. Want de hoogte van een stem kan dan wel kloppen als de intonatie en/of het woordgebruik niet overeen komt dan val je nog op.
Tegen mannen zou ik willen zeggen, "vloek maar eens een keer!" en tegen vrouwen, "vooral niet vloeken!"
Vrouwen 'praten' ook meer met de handen, let maar eens op.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Stem in transitie

Bericht door Jannet V »

Marica schreef: 12 aug 2019, 10:09 Vrouwen 'praten' ook meer met de handen, let maar eens op.
Ja ook dat natuurlijk! Mannen doen het ook wel maar dan veel vaker met de handen gesloten, ook een enkel vingertje zie je nog wel eens. :lol:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Plaats reactie