Genderclinic Bosch en Duin

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Sander »

Zojuist telefonisch contact gehad met de Genderclinic over de procedure. Gezien de lange wachttijd bij Van Loenen wilde ik informeren naar de mogelijkheden can de Genderclinic.

Ze gaven aan dat als je niet bij het VU of UMCG het traject doorloopt, je dossier eerst voorgelegd wordt aan De Mutsaersstichting, vervolgens moet je dan met een psycholoog van deze stichting (meestal) 1 gesprek voeren.

Daarna zal de aanvraag naar de verzekering worden gestuurd en bij goedkeuring kom je pas op de wachtlijst voor intake en behandeling.
De wachttijd bedraagt dan slechts enkele weken.

Verbazing is het eerste wat bij me opkwam toen de procedure met de Mutsaersstichting werd uitgelegd.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Jer158 »

Ik wist niet dat ze daar een top surgeon hadden. Martini in Groningen geprobeerd?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Sander »

Ik denk dat dat de volgende optie is idd
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door AJpoekie »

De wachttijd bij van Loenen van de intake tot de operatie is ong 2 maanden.

(Mits je aan de voorwaarden voldoet; 6 mnd testo, 12 mnd real life fase, restitutiepolis, etc. Maar de voorwaarden worden gecheckt door de psycholoog van je genderteam, want hij/zij schrijft de verwijzing pas als aan die voorwaarden is voldaan. Bij Stepwork wordt de verwijzing na 3 maanden hormonen geschreven, zodat de intake alvast gepland kan worden, de operatie gepland en tegen die tijd voldoe je wel aan die 6 maanden testo)

Hoe snel wil jij ergens terecht Sander?
(Ik vond zelf 2 maanden wachttijd bij Van Loenen best snel)

Genderclinic Bosch en Duin is idd pas nieuw, hebben ze gezegd hoe lang het daar zou duren voor ze zo'n dossier bekijken en voor je op gesprek zou kunnen?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Sander »

Ik hoop het eerste kwartaal van 2020 onder het mes te kunnen. Bij dr. Hoorntje zou dat lukken en bij van Loenen begrijp ik nu ook weer. Heeft v Loenen de termijnen aangegeven? Mijn psycholoog geeft andere termijnen aan nl. Een restitutiepolis is geen voorwaarde voor v Loenen.

2 maanden is idd heel snel, in juni gaf ze nog aan een wachttijd te hebben van 8-9 maanden, ze is dus echt flink aan het inlopen

In Bosch en Duin gaan er een aantal weken overheen voordat de psycholoog je dossier inziet en een afspraak maakt, na goedkeuring gaat de aanvraag naar de verzekeraar ter beoordeling. Dat duurt 2-3 weken.
Daarna kan de intake worden gepland. Wachttijd tot operatie is nu een aantal weken. Hoeveel dat er precies zijn konden ze niet aangeven.

Rond 1 november krijg ik mijn verwijzing, ik denk dat ik voor die tijd weer even navraag ga doen bij v Loenen
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Hrafn »

Ik had vandaag mijn intake bij van Loenen en ben ingepland op 28 november, dus inderdaad twee maanden.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Marijn »

Mogelijk zijn de 8-9 maanden vanaf verwijzing ipv vanaf de intake.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Genderclinic Bosch en Duin

Bericht door Sander »

Nee ze had in juni nog een flinke achterstand. Super dat het nu zo snel gaat