Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Jacob »

Ik heb me ingeschreven bij De Vaart en Stepwork. Stepwork heeft nu een wachtlijst van 60-70 weken voor Amersfoort.
Bij De Vaart is het een maand of drie, ik ga in november voor de intake. Gesprekken hoop ik dan in Apeldoorn te kunnen doen.

edit: voorheen ben ik bij het PIG (Tanja van Hengel) geweest, nu T-Cedent. Na het faillissement heb ik daar niet zoveel vertrouwen meer in, maar dat is persoonlijk.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Vethrvolnir »

bij de vaart wacht ik nu al sinds mei (toen was de intake) dus ik weet niet hoe dat zit dan.
:shock:
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door JustMe »

Hoi Vethrvolnir,

Was je niet onder behandeling bij T-cendent?

Volgens mij mag maar één behandelaar tegelijk declareren bij de verzekering voor een bepaalde behandeling (bv voor genderdysforie). Bij mij werd door de Vaart de behandeling direct na de afspraak voor de intake officieel gestart.

Wellicht is het verstandig om dit na te vragen bij de Vaart.
Gebruikersavatar
Thomae
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2018, 13:40
Gender: Trans MtF
Locatie: Tilburg

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Thomae »

Hey :)

Persoonlijk zou ik me bij alle beschikbare instellingen inschrijven. Niet op een paard wedden, ongeacht de wachttijden. De wachttijden kloppen toch voor geen meter is mijn ervaring. Niet bij Stepwork in ieder geval. :(

Best teleurstellend mijn ervaring met Stepwork. Een wachttijd van vier maanden volgens Stepwork Assen, werd een wachttijd van dertien maanden. Een mailtje of belletje om mij dit toe te lichten, uhhh nee. Dan maar zelf bellen. Je krijgt dan een telefoniste met zachte stem aan de lijn, die het allemaal heel erg vindt voor je. Tja.. heb je echt wat aan.

Wat ik nu vooral erg vind, was uiteindelijk de behandeling vanuit Stepwork. Buiten dat hun visie op genderdysforie inmiddels wat achterhaald is (kort door de bocht: vrouwen dragen een rok en mannen een broek), zijn ze vrij rommelig en onzorgvuldig in hun behandeling. Onhandige en zelfs pijnlijke opmerkingen maken, te laat komen bij een online consult, vergeten wat vorige gesprekken gezegd is, niet open en eerlijk zijn wanneer je vraagt naar duidelijkheid (en dan komt later toch de aap uit de mouw), genderdysforie vaststellen en dan toch niet doorverwijzen naar een endocrinoloog. Ik heb tot drie keer toe om een andere behandelaar gevraagd, maar dit werd afgewimpeld. Best bijzonder en onprofessioneel allemaal.

Misschien heb ik enorm pech gehad met een nog vrij jonge en niet al te snuggere behandelaar, maar ik tast echt in het duister over hoe Stepwork bestaansrecht heeft verworven. Mijn inziens is het beter dat een organisatie die zo te werk gaat, gewoonweg stopt met behandelen. Mijn psychische klachten namen in veelvoud toe tijdens mijn tijd bij Stepwork en ik heb me er echt heel erg onbegrepen gevoeld.

Er zullen vast mensen zijn die wel bij Stepwork geholpen zijn/worden, maar mijn ervaring is gewoon echt niet ok. Daarom toch een beetje een waarschuwing naar mensen die zich daar inschrijven of er op de wachtlijst staan. Schrijf je ook elders in!! Ik zou het erg vervelend vinden wanneer wat mij is overkomen, ook bij andere zou gebeuren.

Anyway, succes met je traject!!
The Struggle Is Real
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als iedereen zich overal naar zou laten verwijzen worden de wachttijden alleen maar onbetrouwbaarder. Ik zou zeggen zoek een organisatie die bij je past.
Irene
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door eew »

Ik denk dat in de huidige situatie de wachtlijsten zo onbetrouwbaar zijn dat je niet van iemand die nu begint kan verwachten een weloverwogen keuze te maken, want de wachttijd is daar ook een factor in, en zoals je al melde is die hierdoor onbetrouwbaar.

Toen ik mij in maart 2019 bij Stepwork aanmelde was ik er van overtuigd dat ik de VU niet meer nodig zou hebben en is het in mij opgekomen om mij om deze reden uit te schrijven bij de VU. Uiteindelijk blijkt de VU in deze periode te zijn gaan inlopen en is Stepwork verder vastgelopen. Nu ik een VU intake datum heb ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Daarnaast zijn meer mensen op de wachtlijst alleen maar beter voor het idee van urgentie naar de politiek.

Ik ben ook gehoord van mensen die bij meerdere onder behandeling waren, en dat lijkt mij dan wel weer een beetje asociaal.
Gebruikersavatar
Thomae
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2018, 13:40
Gender: Trans MtF
Locatie: Tilburg

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Thomae »

Dat klopt inderdaad Irene. Zo dacht ik ook toen ik mijzelf bij Stepwork inschreef.

Echter sta ik inmiddels weer achteraan in de twee jaar durende wachtrij bij het VUmc, terwijl ik door Stepwork net al twee jaar aan het lijntje ben gehouden (zonder gedegen behandeling). Dat is in totaal dus vier jaar wachten voor de snelle rekenaar.

Het gevolg van het een is ook het gevolg van het ander natuurlijk. Wellicht zouden zorgverleners (voor zover je daarvan kan spreken bij Stepwork), afspraken moeten maken om patiënten over te nemen wanneer een behandeling vast loopt wegens het ontbreken van een "klik" tussen cliënt en behandelaar. Ik betaal mijn inziens nu wel een dure prijs voor het wedden op een paard.
The Struggle Is Real
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb destijds diezelfde prijs betaald, dus ik begrijp je wel. Ik ben begonnen bij de PII, maar dat is op een fiasco uitgelopen waardoor ik bij het VUmc terecht ben gekomen (met de bekende wachttijd)
Irene
Gebruikersavatar
Thomae
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2018, 13:40
Gender: Trans MtF
Locatie: Tilburg

Re: Waar aanmelden? VUmc, Stepwork, T-Cedent, etc, etc.

Bericht door Thomae »

Ja, kun je nagaan. Ik vind het echt zonde om dat te horen. Dat problemen waar jij destijds tegenaan gelopen bent, nu dus nog niet verholpen zijn. Terwijl het geloof ik vrij eenvoudig is op te lossen, wanneer zorgverleners bereid zouden zijn om hierover afspraken te maken.

Wat dat betreft is er nog werk aan de winkel in de "genderzorg" .
The Struggle Is Real