Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
maureen
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2013, 12:52
Gender: Transgender

Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door maureen »

Hallo,

Eindelijk is de tijd aangebroken om toe te geven dat een transitie (voor mij) niet meer ver weg is.
Als ik me orienteer op internet kom ik er niet goed achter waar de dichtsbijzijnde genderpsycholoog voor mij zit. Ik weet niet in hoeverre mijn huisarts daar bij kan helpen, maar ik orienteer me ook graag zelf.
Is er ergens in zuid Nederland een genderpsycholoog te vinden die kan helpen bij diagnose (lees: bevestiging van mijn gevoel) en weet iemand of ik anders ook in Belgie of Duitsland terecht kan (vergoed door de zorgverzekeraar) ?
Ik zou liever geen jaar wachten voor de eerste intake en dan ook nog naar de randstad moeten rijden voor ieder gesprek. Dat kost me nl een hele dag.

Groetjes
Maureen
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door Marica »

In Venlo zit een genderpoli vond ik op internet.

Het gaat hier om een kinderpoli artikel uit 2017, maar wie weet hoe het nu is.
Of vraag het hier
https://www.psychologenpraktijkkerkradeheerlen.nl/

http://www.psyzorgzuidlimburg.nl/psycholoogzoeken2
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door Emma »

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door zuidwest »

Ik heb vrij recent in Gent geïnformeerd. Zij gaven aan een wachttijd te hebben van meer dan één jaar.
Omdat je aangeeft eerst de diagnostische fase te doorlopen zou je die eventueel in Leuven (UZ Leuven) kunnen doen. Ik vernam recent van een NL-sexuologe die in BE gestudeerd had en nu weer in NL werkt dat ze in Leuven diagnostiek en endocrinologie doen.

Voor SRS stuurt Leuven door naar de collega's in Gent, en die hebben schijnbaar de boel dichtgezet voor niet-ingezetenen van België wegens teveel aanbod en op basis van het EU-recht mag een lidstaat dan de boel dichtzetten voor niet-ingezetenen van die lidstaat.

Je zou dus eens kunnen vragen in Leuven (volgens mij hebben die de boel nog niet dichtgezet; https://www.uzleuven.be/nl/genderdysforie ) voor diagnostiek en endocrinologie maar indien de wachttijd zo blijft als het is dan zul je voor een SRS moeten uitwijken naar een andere plek.

Wat betreft verzekering. Het ligt geheel en al aan de zorgverkeraar, het type polis (natura of restitutie) en de polisvoorwaarden. Omdat ik zelf een tijd in BE heb gewoond heb ik altijd een restitutiepolis gehad. In het begin ging dat goed met de afhandeling van buitenlandse rekeningen. Na een tijdje is mijn verzekering overgenomen door CZ en sindsdien moet ik vaker met Europese wetgeving bij hen op de proppen komen om een rekening betaald te krijgen.
Anon20220124
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:58
Gender: ———

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door Anon20220124 »

Hoi Maureen, waar ben je uiteindelijk heen gegaan en hoe bevalt het? Zit nu met het zelfde, ze liggen allemaal zo ver weg.. Er zit er een goede met korte tijden helemaal in Apeldoorn, zo ver ik gevonden heb.
Gebruikersavatar
maureen
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2013, 12:52
Gender: Transgender

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door maureen »

Helaas ben ik nog nergens naar toegegaan ivm enkele privé zaken. Misschien ook wel mijn dilemma, eerst alles voor anderen en dan pas aan mijzelf denken.....
Julhan99
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2020, 18:09
Gender: Vrouw

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door Julhan99 »

Hoi Maureen,

Check even de Mutsaersstichting. Die zitten in Limburg en hebben directe lijnen met een endocrinoloog in Antwerpen.
Gebruikersavatar
maureen
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2013, 12:52
Gender: Transgender

Re: Genderpsycholoog vanuit Zuid Limburg

Bericht door maureen »

ik heb me 3 maanden geleden in ieder geval ingeschreven bij oog psychologen. Zij werken samen met de Mutsaertsstichting.