Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Claire Slingerland »

Dank je. Ik heb ook geen zin om snel te starten met het risico dat het halverwege strandt....
Jer158 schreef: 10 dec 2019, 20:37
Sander schreef: 10 dec 2019, 20:13 @Irene_de_Vreede dat is het nergens 😉
Alleen is het met regelmaat wel wat verder gegaan dan de issues die overal spelen. Dat hoeft hier niet opgerakeld te worden, maar het kan voor TO de moeite zijn om hier eens te lezen en zo beter beslagen ten ijs te komen.
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door zuidwest »

Claire Slingerland schreef: 09 dec 2019, 22:28 Dat klinkt wel goed. Ik had me bij de Vaart aangemeld omdat aanvankelijk de tijdlijnen kort leken en ik de behandeling in mijn woonplaats kon doen. Maar na 11 weken wachten blijkt nu dat ik nog 16 weken moet wachten. Daar had ik niet op gerekend. Wat zijn de akkoordjes? En kon je zonder de diagnose al starten met hormonen?
Wat vervelend voor je Claire. Ik sta ook op de wachtlijst bij De Vaart maar het kan dus nog wel even duren begrijp ik voor we aan de beurt zijn. Sta je voor één bepaalde locatie van De Vaart ingeschreven? Zelf heb heb ik aangegeven dat alle locaties voor mij acceptabel zijn, want de meeste verre locaties van De Vaart zijn voor mij even goed te bereiken dan de locaties dichter bij de Randstad.
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Claire Slingerland »

Ik woon in Almere. Toen in Augustus belde had ik aangegeven dat dat voor mij de handigste locatie was. Maar tijdens de intake bleek dat daar de capaciteit minder was. Ik heb toen aangegeven dat iedere locatie goed voor me was. Dan maar anderhalf uur rijden. Maar kennelijk helpt dat niet want nu wordt de wachttijd vanaf afspraak maken tot ik eindelijk aan de beurt ben per saldo 8 maanden. En dan maar hopen dat het niet weer doorschuift. Ik had ze er een mail over gestuurd maar kreeg geen antwoord. Zo gaat dat iedere keer. Als ik dan bel dan vragen ze of ik een mail wil sturen want er is niemand bereikbaar. Ik vind het zo erg. Het is een Psychologenpraktijk maar ze hebben geloof ik geen idee wat dit allemaal met me doet. De intake die ik had was overigens wel heel prettig. Heb jij je intake al gehad?


zuidwest schreef: 11 dec 2019, 21:16
Claire Slingerland schreef: 09 dec 2019, 22:28 Dat klinkt wel goed. Ik had me bij de Vaart aangemeld omdat aanvankelijk de tijdlijnen kort leken en ik de behandeling in mijn woonplaats kon doen. Maar na 11 weken wachten blijkt nu dat ik nog 16 weken moet wachten. Daar had ik niet op gerekend. Wat zijn de akkoordjes? En kon je zonder de diagnose al starten met hormonen?
Wat vervelend voor je Claire. Ik sta ook op de wachtlijst bij De Vaart maar het kan dus nog wel even duren begrijp ik voor we aan de beurt zijn. Sta je voor één bepaalde locatie van De Vaart ingeschreven? Zelf heb heb ik aangegeven dat alle locaties voor mij acceptabel zijn, want de meeste verre locaties van De Vaart zijn voor mij even goed te bereiken dan de locaties dichter bij de Randstad.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik had nooit verwacht dat ik dit nog ooit zou zeggen, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk, met wat omzwervingen bij de VU terecht ben gekomen, als ik alles zo hoor.
Irene
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door zuidwest »

Claire Slingerland schreef: 13 dec 2019, 13:15 Ik woon in Almere. Toen in Augustus belde had ik aangegeven dat dat voor mij de handigste locatie was. Maar tijdens de intake bleek dat daar de capaciteit minder was. Ik heb toen aangegeven dat iedere locatie goed voor me was. Dan maar anderhalf uur rijden. Maar kennelijk helpt dat niet want nu wordt de wachttijd vanaf afspraak maken tot ik eindelijk aan de beurt ben per saldo 8 maanden. En dan maar hopen dat het niet weer doorschuift. Ik had ze er een mail over gestuurd maar kreeg geen antwoord. Zo gaat dat iedere keer. Als ik dan bel dan vragen ze of ik een mail wil sturen want er is niemand bereikbaar. Ik vind het zo erg. Het is een Psychologenpraktijk maar ze hebben geloof ik geen idee wat dit allemaal met me doet. De intake die ik had was overigens wel heel prettig. Heb jij je intake al gehad?
Ja, intake heb ik gehad einde oktober (die was erg goed en fijn). Dus ik ben nu pas ongeveer 7 weken aan het wachten. Ik ben ook aangemeld bij het VU maar daar is de wachttijd voorlopig 2 jaar. Ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Ik vermoed wel dat De Vaart nog altijd sneller zal zijn dan VU.

Wachten is niet leuk en ik zou liever vandaag dan morgen beginnen met het traject, maar ja ik probeer het beste ervan te maken. Langzaam veranderingen in mijn uiterlijk aanbrengen (afvallen circa 6 kilo eraf in 6 maanden, haar langer laten groeien), ouders op hoogte brengen van mijn transgendergevoelens, proberen om consequent wat vrouwelijker te praten en wat vanzelf gaat is wat meer expressief vrouwelijk gedrag te vertonen.
Wel zou ik ook graag wat meer als vrouw buitenshuis willen komen om eens te gaan winkelen en mijn garderobe aan te vullen, maar daar is het tot nu toe nog niet zoveel van gekomen. Enerzijds wegens drukte, anderzijds omdat ik mij nog te mannelijk vind om nu al als vrouw in winkels dameskleding te kopen.
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Claire Slingerland »

Je kan wel vast logopedie gaan doen. Dat kan gewoon op doorverwijzing van de huisarts. Doe ik ook. Dan leer je het gelijk goed. Ik leef als vrouw dus ik wil zo graag stappen maken. Gelukkig gaat de deskundigenverklaring vervallen. Alleen is nog niet duidelijk per wanneer. Maar ik hoop snel want dan kan ik dat in ieder geval gaan regelen. Want als vrouw is het niet fijn om als man geregistreerd te staan.
zuidwest schreef: 13 dec 2019, 22:46
Claire Slingerland schreef: 13 dec 2019, 13:15 Ik woon in Almere. Toen in Augustus belde had ik aangegeven dat dat voor mij de handigste locatie was. Maar tijdens de intake bleek dat daar de capaciteit minder was. Ik heb toen aangegeven dat iedere locatie goed voor me was. Dan maar anderhalf uur rijden. Maar kennelijk helpt dat niet want nu wordt de wachttijd vanaf afspraak maken tot ik eindelijk aan de beurt ben per saldo 8 maanden. En dan maar hopen dat het niet weer doorschuift. Ik had ze er een mail over gestuurd maar kreeg geen antwoord. Zo gaat dat iedere keer. Als ik dan bel dan vragen ze of ik een mail wil sturen want er is niemand bereikbaar. Ik vind het zo erg. Het is een Psychologenpraktijk maar ze hebben geloof ik geen idee wat dit allemaal met me doet. De intake die ik had was overigens wel heel prettig. Heb jij je intake al gehad?
Ja, intake heb ik gehad einde oktober (die was erg goed en fijn). Dus ik ben nu pas ongeveer 7 weken aan het wachten. Ik ben ook aangemeld bij het VU maar daar is de wachttijd voorlopig 2 jaar. Ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Ik vermoed wel dat De Vaart nog altijd sneller zal zijn dan VU.

Wachten is niet leuk en ik zou liever vandaag dan morgen beginnen met het traject, maar ja ik probeer het beste ervan te maken. Langzaam veranderingen in mijn uiterlijk aanbrengen (afvallen circa 6 kilo eraf in 6 maanden, haar langer laten groeien), ouders op hoogte brengen van mijn transgendergevoelens, proberen om consequent wat vrouwelijker te praten en wat vanzelf gaat is wat meer expressief vrouwelijk gedrag te vertonen.
Wel zou ik ook graag wat meer als vrouw buitenshuis willen komen om eens te gaan winkelen en mijn garderobe aan te vullen, maar daar is het tot nu toe nog niet zoveel van gekomen. Enerzijds wegens drukte, anderzijds omdat ik mij nog te mannelijk vind om nu al als vrouw in winkels dameskleding te kopen.
Nienke41
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2019, 09:05
Gender: Transgender

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Nienke41 »

Ik ben begin oktober ook voor intake geweest
Zeer fijn en goed verlopen

Daar is mij al vertelt dan wachttijd minimaal 14 a 16 weken zijn

Ook is er vertelt dat ze alleen Assen hoogeveen Apeldoorn aanhouden

Ga ook volledig door leven als vrouw
Al bijna klaar met laser ontharing en nu druk logopedie
Ook heb ik via huisarts hormonen 1/3 van wat je hoort te nemen of al start te maken en rustig alles op te bouwen

Nienke
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Claire Slingerland »

Goed te horen dat je via je huisarts al hormonen hebt. Wat gebruik je? Dan kan ik het nog eens aan mijn huisarts vragen. Laserbehandeling en logopedie ben ik ook mee bezig. Ik kan eind deze maand eindelijk starten bij De Vaart. Na de intake heeft het dan een week of twintig geduurd. Dan is 14 a 16 wel snel. Ik woon in Almere. Hun Almeerse vestiging is 15 minuten van mijn huis maar daar hebben ze geen plek terwijl ze daar juist nu meer capaciteit hebben. Ik ga dus naar Assen. Bijna twee uur rijden. Wel onpraktisch en dat had ik niet verwacht want toen ik afgelopen zomer de eerste afspraak maken gaven ze nog aan dat ik in Almere terecht kon.

Nienke41 schreef: 22 dec 2019, 14:22 Ik ben begin oktober ook voor intake geweest
Zeer fijn en goed verlopen

Daar is mij al vertelt dan wachttijd minimaal 14 a 16 weken zijn

Ook is er vertelt dat ze alleen Assen hoogeveen Apeldoorn aanhouden

Ga ook volledig door leven als vrouw
Al bijna klaar met laser ontharing en nu druk logopedie
Ook heb ik via huisarts hormonen 1/3 van wat je hoort te nemen of al start te maken en rustig alles op te bouwen

Nienke
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door zuidwest »

Claire Slingerland schreef: 12 jan 2020, 17:51 Ik kan eind deze maand eindelijk starten bij De Vaart. Na de intake heeft het dan een week of twintig geduurd. Dan is 14 a 16 wel snel.
Wat een goed nieuws Claire dat je eind deze maand kunt starten bij De Vaart. Ikzelf zit morgen op 12 weken na mijn intake. Dus als het bij mij ook 20 weken zou duren dan zou ik half maart mogen starten. Ik hoop er zo op, want de dysforie is erg sterk aan het worden.
Gebruikersavatar
Claire Slingerland
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2019, 11:22
Gender: Trans MtF

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Claire Slingerland »

Vandaag eindelijk begonnen! Het had wat voeten in de aarde. Maar heel fijn eerste gesprek.