Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Theunix
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 mei 2020, 16:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Meteren

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Theunix »

Lise schreef: 16 aug 2021, 12:49 Hoe werkt de wachttijd bij de Vaart eigenlijk? Jullie hebben het hierboven over 20-35 weken na intake; is die intake dan vrijwel direct na aanmelding of zit daar ook een wachttijd voor?
Precies wat San(ne) zegt, 2 maal wachten.

Kortweg: inschrijving met verwijzing bij de vaart -> 30 wkn wachten -> intake gesprek -> 30 wkn wachten -> eerste behandeling gesprek.
Mijn weg: Okt. 2020 inschrijving -> 20 wkn gewacht -> intake -> 22 wkn wachten -> Eerste behandeling Gesprek

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/p ... z-en-sggz/
Non-Binair Trans (AMAB) - Pronouces: Die/Diens

05/03/20 - Start traject bij De Vaart
14/12/21 - Start Laser ontharen/elektrisch epileren
03/07/22 - X in het paspoort
04/07/22 - Start HRT via Gender Clinic
27/07/23 - Start Traject MKV (vaginaplastiek)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 336
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

De Vaart lijkt (relatief) rap te gaan. Maandag (4 okt) heb ik een intakegesprek, terwijl mijn verwijzing 23 juli bij hen binnen was. Dat is ruim 10 weken, terwijl de wachttijd op hun site 30 weken is. Positief verrast in dit geval :)

Ik weet natuurlijk nog niet hoe lang de wachttijd is tussen de intake en behandeling. Hopelijk valt dat ook mee. En hopelijk is de indruk van het gesprek goed.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Goed om te horen! Ik sta sinds begin september op de wachtlijst voor een intakegesprek. Ik laat het hier even weten wanneer ik iets hoor.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

DaphneT schreef: 16 aug 2021, 14:26
Lise schreef: 16 aug 2021, 12:49 Hoe werkt de wachttijd bij de Vaart eigenlijk? Jullie hebben het hierboven over 20-35 weken na intake; is die intake dan vrijwel direct na aanmelding of zit daar ook een wachttijd voor?
Precies wat San(ne) zegt, 2 maal wachten.

Kortweg: inschrijving met verwijzing bij de vaart -> 30 wkn wachten -> intake gesprek -> 30 wkn wachten -> eerste behandeling gesprek.
Mijn weg: Okt. 2020 inschrijving -> 20 wkn gewacht -> intake -> 22 wkn wachten -> Eerste behandeling Gesprek

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/p ... z-en-sggz/
Iets korter dus, maar dan nog... duimen dus als ik mij hier zou aanmelden i.p.v. PsyTrans.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1349
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Marije »

Je kunt je zowel voor De Vaart als PsyTrans aanmelden. Het is een totaal ander aanmeld systeem. Bij De Vaart willen ze gelijk een doorverwijzing van je huisarts, bij PsyTrans is alleen een emailtje genoeg.

Als PsyTrans dan tijd voor je heeft, en De Vaart is nog aan het wachten laat je je uitschrijven en moet je huisarts een nieuwe verwijzing maken.

Totaal ander systeem.

Ik sta bij beide ingeschreven. Ik realiseer me dat ik echt mega veel mazzel had. Toen ik 3 maanden gelden in jouw situatie zat ging op 1 September voor minder dan 24 uur de wachtlijst van PsyTrans open. Dat gebeurt momenteel maar een paar keer per jaar.

Voordeel is dat als ik bij PsyTrans kom dat bij De Vaart iedereen weer 1 plekje doorschuift.

(Ik heb het ook niet bedacht, en het uitzoeken hoe het allemaal zit is echt mega veel werk)
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Marije schreef: 17 nov 2021, 21:36 Je kunt je zowel voor De Vaart als PsyTrans aanmelden. Het is een totaal ander aanmeld systeem. Bij De Vaart willen ze gelijk een doorverwijzing van je huisarts, bij PsyTrans is alleen een emailtje genoeg.

Als PsyTrans dan tijd voor je heeft, en De Vaart is nog aan het wachten laat je je uitschrijven en moet je huisarts een nieuwe verwijzing maken.

Totaal ander systeem.

Ik sta bij beide ingeschreven. Ik realiseer me dat ik echt mega veel mazzel had. Toen ik 3 maanden gelden in jouw situatie zat ging op 1 September voor minder dan 24 uur de wachtlijst van PsyTrans open. Dat gebeurt momenteel maar een paar keer per jaar.

Voordeel is dat als ik bij PsyTrans kom dat bij De Vaart iedereen weer 1 plekje doorschuift.

(Ik heb het ook niet bedacht, en het uitzoeken hoe het allemaal zit is echt mega veel werk)
Wat geweldig voor je Marije! Bedankt voor je tip.

Ik houd Psy in de gaten en heb De Vaart een mail gestuurd alvorens mij aan te melden met een verwijsbrief.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Inmiddels contact gehad met De Vaart.

Vorige week woensdag mail verstuurd, vorige week vrijdag er achter aan gebeld en nogmaals afgelopen dinsdag. Simpele mail met de vraag of het uit maakt dat ik bij Radboud ben aangemeld i.p.v. UMCA of UMCG waar hun mee werken?

Ik vroeg om een reactie per mail, bellen ze terug.
Mis ik de call, bel ik op een mij geschikt moment terug, kunnen ze niet doorverbinden.
Wordt ik terug gebeld; 'Ja, uw mail' (geeneens een sorry) en dan een reactie geven die geen antwoord was op mijn vraag. Begint diegene van alles te vertellen waarna het ineens verwarrend werd voor mij. Dus ik terug naar mijn vraag, begint ze weer een verhaal op te hangen met 'ik ga u even uitleggen hoe het werkt en als u het niet snapt kan ik het u nog een keer uitleggen'. Wtf!? Wie ben jij zeg, één vraag, 1 antwoord a.u.b. is wat ik wil, al een week lang!

Maar goed, eigenlijk heb ik het nu al gehad met ze en geen vertrouwen gekregen. Dus ja, nu wel of niet inschrijven.... Toch maar wel, je weet maar nooit of deze eenmalige ervaring het beeld is voor een volgend contact en wellicht ik sneller in behandeling kan gaan.

Maar jeetje.... wat een 1e ervaring voor mij met hun.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Jer158 »

Geke76 schreef: 24 nov 2021, 21:33 Vorige week woensdag mail verstuurd, vorige week vrijdag er achter aan gebeld en nogmaals afgelopen dinsdag. Simpele mail met de vraag of het uit maakt dat ik bij Radboud ben aangemeld i.p.v. UMCA of UMCG waar hun mee werken?
Ik geloof dat ik snap waarom deze persoon jouw vraag niet begreep. Het kort(-door-de-bocht)e antwoord is nee; dat maakt niet uit.

Het langere antwoord is inderdaad een uitleg over hoe een medische transitie georganiseerd is. Je hoeft je namelijk maar bij 1 zorgaanbieder hoeft aan te melden (al kun je prima op meerdere wachtlijsten staan en later je keuze maken). Andere aanmeldingen hebben geen invloed op hoe je transitie bij de Vaart verloopt
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 336
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Ik heb ook meerdere keren contact gehad met een secretarieel medewerker van De Vaart, maar eigenlijk altijd een positief gesprek gehad. Medewerkers waren vriendelijk.

Ik denk dat er sprake was van een miscommunicatie inderdaad. Hopelijk is je ervaring volgende keer beter.

Wat Jer zegt klopt: je kunt overal tegelijk op de wachtlijst staan, maar maar bij 1 tegelijk in behandeling zijn (grof gezegd). Je vraag of ze ook samenwerken met het Radboud snap ik, want Radboud wordt niet expliciet genoemd op de site van De Vaart. Echter, ik begreep dat ze naar veel meer instanties kunnen doorverwijzen, ook private chirurgen e.d. Radboud vast ook, maar zeker weet ik het niet.
Ik vermoed omdat het Radboud zo nieuw is qua transzorg, dit UMC gewoon nog niet op de site staat.
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Jer158 schreef: 25 nov 2021, 12:10
Geke76 schreef: 24 nov 2021, 21:33 Vorige week woensdag mail verstuurd, vorige week vrijdag er achter aan gebeld en nogmaals afgelopen dinsdag. Simpele mail met de vraag of het uit maakt dat ik bij Radboud ben aangemeld i.p.v. UMCA of UMCG waar hun mee werken?
Ik geloof dat ik snap waarom deze persoon jouw vraag niet begreep. Het kort(-door-de-bocht)e antwoord is nee; dat maakt niet uit.

Het langere antwoord is inderdaad een uitleg over hoe een medische transitie georganiseerd is. Je hoeft je namelijk maar bij 1 zorgaanbieder hoeft aan te melden (al kun je prima op meerdere wachtlijsten staan en later je keuze maken). Andere aanmeldingen hebben geen invloed op hoe je transitie bij de Vaart verloopt
Dank je Jer. :)
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: