wachttijd VU

Psychologen en procedures
Plaats reactie
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: wachttijd VU

Bericht door MichelleB »

Hoezo "tijd over"? Je staat gewoon netjes in de rij toch?
Iedereen komt aan de beurt, maar rij voor de achtbaan is lang en er zijn niet zo veel karretjes.
-Life is a work in progress-
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

MichelleB schreef: 04 mei 2021, 16:47 Hoezo "tijd over"? Je staat gewoon netjes in de rij toch?
Iedereen komt aan de beurt, maar rij voor de achtbaan is lang en er zijn niet zo veel karretjes.
Ja dat is zo, alleen vind ik het wel teleurstellend dat ik eigenlijk voor mijn gevoel gestraft wordt omdat ik in de visie van het VU een verkeerde afslag heb genomen.
Wat ze even vergeten is omdat ik die afslag nam ze iemand anders in die periode verder kon helpen.
Heb hun systeem op 1 of andere manier ontlast en vele met mij.
Ook die worden geconfronteerd dat ze de hele molen door moeten terwijl ze in feite voor nog bepaalde ingrepen hun nodig hebben.
Tuurlijk het aantal artsen wat dit kan is beperkt en in mijn geval doet een externe arts er alles aan mij zo op mijn ziel te trappen dat ik behandeling aan die zijde niet meer ziet zitten.
Vind het voor mij persoonlijk te ver gaan om vernederingen maar op de koop toe te nemen alleen maar omdat ik zaken wil afhandelen.
Dus dan maar geduld hebben, al kan ik het zo zachtjes aan niet meer opbrengen en is het punt dat ik het maar op gaat geven best wel nabij.
En heb het dan over het vervolg van het traject, niet wat anders mocht het zo overkomen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: wachttijd VU

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je hebt wel heel ongelukkige keuzes gemaakt met de beschikbare informatie die je destijds had. Achteraf is dat allemaal makkelijk. Toen de PII dreigde om tevallen bestonds Stepworks nog niet, anders had ik daar destijds misschien ook wel voor gekozen, ik heb daarin geluk gehad. Soms zit het mee soms zit het tegen en jouw geval vooral tegen. Ik krijg ook weleens de indruk dat je gevechten aan probeert te gaan die je niet kunt winnen, ik zou door hopeloos van worden, maar iedereen is anders.
Irene
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Irene_de_Vreede schreef: 04 mei 2021, 21:55 Je hebt wel heel ongelukkige keuzes gemaakt met de beschikbare informatie die je destijds had. Achteraf is dat allemaal makkelijk. Toen de PII dreigde om tevallen bestonds Stepworks nog niet, anders had ik daar destijds misschien ook wel voor gekozen, ik heb daarin geluk gehad. Soms zit het mee soms zit het tegen en jouw geval vooral tegen. Ik krijg ook weleens de indruk dat je gevechten aan probeert te gaan die je niet kunt winnen, ik zou door hopeloos van worden, maar iedereen is anders.
Nou ik heb Tanja weleens gevraagd of het allemaal wel goed ging toen zij ineens vanuit Curacao ging werken.
Deed mij denken aan een oom van mij welke ineens naar Duitsland was verhuisd vanwege een belastingschuld alhier.
Maar zij verzekerde dat alles op rolletjes liep.
Dat was zo'n beetje rond de tijd dat ik op gesprek kwam bij het VU en heb toen nog gedacht om te switchen maar teveel vertrouwen in haar gesteld.
Toen PII viel was Stepwork net in oprichting en die bood aan het traject te vervolgen waar gebleven maar bleek een wassen neus te zijn en was het eerste gesprek een intake welke ik mij niet snel zal vergeten.
En eigenlijk vanaf dat moment verliep het allemaal traag en nu is er al gedoe om een medisch dossier boven water te krijgen.
Dat is inmiddels een 5 maanden lopende soap en krijg elke keer toezeggingen en vervolgens gebeurd er weer niks.
Ik had veel eerder een zaak tegen hun moeten gaan beginnen.
Het zijn steeds fouten van anderen maar niet aan hun kant.
Als je dan aangeeft dat een brief sturen voor FFS naar het VU ook in 2019 al zinloos was wordt dat weggewuifd als onzin.
Het volgende gesprek neem ik de opname van het VUMC mee om te laten horen dat ik geen onzin zit te vertellen.
Velen vinden het net als jij dat ik dan verkeerde keuzes gemaakt heb en daar nu de wrange vruchten van mag plukken is als je het hele verhaal in oogschouw neemt toch wat te simpel bekeken.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: wachttijd VU

Bericht door Brownie »

eew schreef: 04 mei 2021, 12:42 Natuurlijk niet, maar het is wel degelijk een bestuurlijke/politieke keuze om niet meer resources te besteden om het op te lossen.
Iidd. Het zit hem in de geoormerkte budgetten die zorgverzekeraars ter beschikking stellen.
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: wachttijd VU

Bericht door Nikkie »

Hey allemaal,

Ik heb vanochtend even gebeld met het UMCG (had nog helemaal niks gehoord over mijn doorverwijzing). In mijn patiëntbericht heb ik een toegangstijd van 420 dagen staan. De mevrouw die ik aan de lijn vertelde mij dat ik rekening moest houden met langer dan 2 jaar wachttijd. Ze doen er wel alles aan om in te lopen maar kunnen geen garantie geven.

Dus tja.... de tussenstand... :? :(
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Het VUMC hanteert 720 dagen dus denk dat ze daar wel gelijk in hebben.
Nog even rekening houdende met de schade welke Corona aan de zorg heeft toegebracht kan daar nog wat tijd bij gaan komen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben gebeld door het VU en heb een afspraak in juni.
Ben even van het padje afgeslagen want zag dit niet aankomen.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Wat was jouw aanmelddatum? Dan hebben we weer wat info voor de wachtenden.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Nou velen gaan dit niet leuk vinden maar ik had mij aangemeld 18 januari van dit jaar.
Er spelen wel wat dingen in mijn geval mee:

Ik heb ooit al een gesprek gehad bij het VU in het verleden dus was al bekend.

En heb mijn medisch dossier van Stepwork ingediend.
Plaats reactie