wachttijd VU

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door Jer158 »

Wat fijn @Lisa1973 dat je toch zo vlot aan de beurt bent! (Het klonk alsof je al veel langer bezig was om bij het VU binnen te komen!) Dat je snel aan de beurt zou zijn lag wel een beetje in de lijn der verwachting, aangezien je eerder al een afspraak "gemist" bleek te hebben.

Het VU hanteert blijkbaar toch ook wel een andere wachtlijst voor mensen die van elders komen en al (gedocumenteerd) ver zijn in hun transitie. Zo kreeg ik een paar jaar terug opeens een afspraak aangeboden na een maand of 4, terwijl de wachtlijst voor start transitie veel langer was. Beetje jammer dat ze daar niet transparent over zijn.

Hopelijk vergaat het je bij het VU beter dan bij Tanja en Stepwork!
Hung her from the branches of a mango tree
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

Lisa1973 schreef: 20 mei 2021, 17:46 Nou velen gaan dit niet leuk vinden maar ik had mij aangemeld 18 januari van dit jaar.
Er spelen wel wat dingen in mijn geval mee:

Ik heb ooit al een gesprek gehad bij het VU in het verleden dus was al bekend.

En heb mijn medisch dossier van Stepwork ingediend.
Je schreef hier eerder dat Stepwork je 2 jaar geleden al had aangemeld, maar dat je dat niet geloofde, toch? Misschien hebben ze dat destijds wel echt gedaan? Hoe dan ook, gefeliciteerd.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Jer158 schreef: 20 mei 2021, 18:04 Wat fijn @Lisa1973 dat je toch zo vlot aan de beurt bent! (Het klonk alsof je al veel langer bezig was om bij het VU binnen te komen!) Dat je snel aan de beurt zou zijn lag wel een beetje in de lijn der verwachting, aangezien je eerder al een afspraak "gemist" bleek te hebben.

Het VU hanteert blijkbaar toch ook wel een andere wachtlijst voor mensen die van elders komen en al (gedocumenteerd) ver zijn in hun transitie. Zo kreeg ik een paar jaar terug opeens een afspraak aangeboden na een maand of 4, terwijl de wachtlijst voor start transitie veel langer was. Beetje jammer dat ze daar niet transparent over zijn.

Hopelijk vergaat het je bij het VU beter dan bij Tanja en Stepwork!
Ja ik vermoed dat men na het ontvangen van het medisch dossier toch even mijn naam hebben ingevoerd en er achter kwamen dat ik in 2017 al een keer op gesprek ben geweest.
Over die eerdere afspraak ergens 23 januari dit jaar heb ik niets vernomen vanmiddag, ook uitgelegd dat ik door het systeem mij wel moest aanmelden.
Tja eerlijk gezegd heb ik het gevoel alsof ik met een pantoffel in het gezicht ben geslagen want dit zag ik niet aankomen.
Had best wel wat snelheid verwacht maar niet zo snel.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Lise schreef: 20 mei 2021, 19:06
Lisa1973 schreef: 20 mei 2021, 17:46 Nou velen gaan dit niet leuk vinden maar ik had mij aangemeld 18 januari van dit jaar.
Er spelen wel wat dingen in mijn geval mee:

Ik heb ooit al een gesprek gehad bij het VU in het verleden dus was al bekend.

En heb mijn medisch dossier van Stepwork ingediend.
Je schreef hier eerder dat Stepwork je 2 jaar geleden al had aangemeld, maar dat je dat niet geloofde, toch? Misschien hebben ze dat destijds wel echt gedaan? Hoe dan ook, gefeliciteerd.
Tja ik heb het VU daar vaak over gemaild en ook gebeld maar altijd te horen gekregen dat de brief van Stepwork nooit was ontvangen.
Mijn laatste gesprek liet de dame duidelijk weten dat het VU met dergelijke brieven niks doet, aanmelden en eventueel dossier in sturen en dan merk je het wel verder.
Ja dank voor de felicitaties :hbeat:
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Heb je een "normale" intake of een ander soort gesprek?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

eew schreef: 20 mei 2021, 21:14 Heb je een "normale" intake of een ander soort gesprek?
Ik heb een afspraak bij de Endo, het intake gesprek heeft in 2017 al plaats gevonden.
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: wachttijd VU

Bericht door Nikkie »

Lisa1973 schreef: 20 mei 2021, 17:06 Ik ben gebeld door het VU en heb een afspraak in juni.
Ben even van het padje afgeslagen want zag dit niet aankomen.
Wat fijn Lisa! Dat is mooi dichtbij nu ☺️. Gefeliciteerd!
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Nikkie schreef: 24 mei 2021, 15:24
Lisa1973 schreef: 20 mei 2021, 17:06 Ik ben gebeld door het VU en heb een afspraak in juni.
Ben even van het padje afgeslagen want zag dit niet aankomen.
Wat fijn Lisa! Dat is mooi dichtbij nu ☺️. Gefeliciteerd!
Dank je wel, maar moet morgen wel even bellen want na de brief goed te hebben doorgenomen gaan er dingen niet helemaal niet goed.
Ten eerste moet men even van het mannetje een vrouwtje maken, dat was eigenlijk de eerste tegenvaller.
Tevens willen ze mij helemaal medisch gaan doorlichten en dan naar de Endo toe.
Na die afspraak moet ik weer diverse vragenlijsten invullen en dan weer met een psycholoog gaan babbelen.
Ik waarschuwde mijn echtgenote al dat ik bang dat ik weer opnieuw kon beginnen en ik bleek weer in de toekomst te kunnen kijken.
Uiteraard ga ik niet voor een 3e keer de hele molen weer door.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: wachttijd VU

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zou me nog geen zorgen maken voor het zover is, de brieven van het AUMC zijn vaak standaard brieven. De aanhef van de brieven zijn gebaseerd op je paspoort tijdens de eerste intake, als je er toch bent zou ik even beneden langs de centrale gaan om dat aan te laten passen.
Irene
Gebruikersavatar
AlexanderV
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 nov 2020, 12:49
Gender: Man

Re: wachttijd VU

Bericht door AlexanderV »

Het document van juni staat online, ze zijn na 4 maanden april nu in mei 2019 aangekomen. Ik ben benieuwd hoelang ze over mei gaan doen!