Nieuwe chat! Zie dit topic.

wachttijd VU

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

De verwachtte teleurstelling bij het VU hebben ze waar gemaakt.
Ten eerste de overbodige medische controle met een dame welke mijn echtgenote het graf in keek en zeer onvriendelijk communiceerde.

En dan het gesprek met de Endo wat nogal moeilijk begon maar nadat de eerste vragen waren beantwoord vlotte het wat beter maar al snel bleek dat ze de controle volledig wilde overnemen.
Niet alleen moest ik met de Endo stoppen in Eindhoven, ook was progesteron voorschrijven verleden tijd.
En ondanks dat ik al ruim 2 jaar geestelijk er klaar voor ben om de operaties te ondergaan bleef ze hameren op een gesprek met een psycholoog wat weer 5 maanden extra wachttijd oplevert en wat onnodig is.
Ik heb aangegeven dat ik hier totaal geen nut van in ziet en dat het weer verkwisting van tijd is en de teller staat al op 2 jaar weggegooide tijd wat ik met wachten heb verprutst.
We zijn binnen maar er worden meteen weer beren op de weg gelegd om het proces vooral te vertragen.
Heb ook afgesloten met een kort betoog dat ik mij wederom gestraft voel maar haar wel een spiegel voor hield dat ik vanwege mijn traject elders het VU ook heb verlicht en ze in de tijd waarin ze mij hadden geholpen andere hun proces konden beginnen.
Haar ogen sloegen naar beneden en ze gaf aan dat ze als persoon ook tegen de muur staat en de protocollen voor alles gaan.

Ze gaat mijn dossier bespreken maar ik verwacht daar niet veel van.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Ik was gisteren toevallig in het VUmc (in een andere draad al genoemd) en heb kunnen vragen naar de wachttijd en achterstand ivm Covid. Het antwoord was dat nu de ziekenhuis bezettingen weer normaler zijn, ze nu snel operaties willen gaan inhalen/starten. Blijkbaar zijn er weinig (nieuwe) psychologische onderzoeken geweest de laatste 6 maanden, vandaar de toename van de wachttijd. De persoon waarmee ik sprak dacht dat het helaas nog tot September gaat duren voordat ze weer echt opgeschaald zijn.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

Annabel schreef: 25 jun 2021, 14:34 Blijkbaar zijn er weinig (nieuwe) psychologische onderzoeken geweest de laatste 6 maanden, vandaar de toename van de wachttijd. De persoon waarmee ik sprak dacht dat het helaas nog tot September gaat duren voordat ze weer echt opgeschaald zijn.
Thanks! Gaf die persoon jou ook een reden?
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Lise schreef: 25 jun 2021, 14:43 Thanks! Gaf die persoon jou ook een reden?
Behalve het Covid gebeuren, nee.
Alhoewel de wachtruimte gisteren best goed gevuld was, maar volgens mij wordt deze gedeeld met een andere poli op donderdagen (?)
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: wachttijd VU

Bericht door KeepzD »

Annabel schreef: 25 jun 2021, 15:02
Lise schreef: 25 jun 2021, 14:43 Thanks! Gaf die persoon jou ook een reden?
Behalve het Covid gebeuren, nee.
Alhoewel de wachtruimte gisteren best goed gevuld was, maar volgens mij wordt deze gedeeld met een andere poli op donderdagen (?)
De hele week delen ze de poli. Staat wel tegenover dat de meeste psychologen vanuit huis werken en die zaten veelal in de gang die nu anders in gebruik is.
Forever myself
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Toen ik er vorige week maandag was kreeg ik toch wel de indruk dat een aanzienlijk gedeelte van de wachtkamer voor het genderteam kwam. Maar ze lijken inderdaad wat aan het verbouwen te zijn waardoor ze de wachtkamer moeten delen.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: wachttijd VU

Bericht door Vethrvolnir »

Lisa1973 schreef: 21 jun 2021, 18:35 De verwachtte teleurstelling bij het VU hebben ze waar gemaakt.
Ten eerste de overbodige medische controle met een dame welke mijn echtgenote het graf in keek en zeer onvriendelijk communiceerde.

En dan het gesprek met de Endo wat nogal moeilijk begon maar nadat de eerste vragen waren beantwoord vlotte het wat beter maar al snel bleek dat ze de controle volledig wilde overnemen.
Niet alleen moest ik met de Endo stoppen in Eindhoven, ook was progesteron voorschrijven verleden tijd.
En ondanks dat ik al ruim 2 jaar geestelijk er klaar voor ben om de operaties te ondergaan bleef ze hameren op een gesprek met een psycholoog wat weer 5 maanden extra wachttijd oplevert en wat onnodig is.
Ik heb aangegeven dat ik hier totaal geen nut van in ziet en dat het weer verkwisting van tijd is en de teller staat al op 2 jaar weggegooide tijd wat ik met wachten heb verprutst.
We zijn binnen maar er worden meteen weer beren op de weg gelegd om het proces vooral te vertragen.
Heb ook afgesloten met een kort betoog dat ik mij wederom gestraft voel maar haar wel een spiegel voor hield dat ik vanwege mijn traject elders het VU ook heb verlicht en ze in de tijd waarin ze mij hadden geholpen andere hun proces konden beginnen.
Haar ogen sloegen naar beneden en ze gaf aan dat ze als persoon ook tegen de muur staat en de protocollen voor alles gaan.

Ze gaat mijn dossier bespreken maar ik verwacht daar niet veel van.
" protocollen gaan voor alles ", " ga de zaak bespreken maar verwacht er niet veel van" , moeten stoppen met endo in eindhoven... Vumc genderteam lijkt meer op een kafkaiaanse gehaktmolen dan een genderpoli.
ze poepen model transities uit volgens protocol ongeacht de persoon die onderwerp van de zorg is.
en ze houden een machtsmonopolie in stand door te eisen dat invloed van andere zorgverleners wordt geminimaliseerrd. Dan is er niemand om tegengas te geven behalve jij en jij bent van hen afhankelijk.

https://www.bnnvara.nl/artikelen/wa ... enderzorg
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 26 jun 2021, 10:29
Lisa1973 schreef: 21 jun 2021, 18:35 De verwachtte teleurstelling bij het VU hebben ze waar gemaakt.
Ten eerste de overbodige medische controle met een dame welke mijn echtgenote het graf in keek en zeer onvriendelijk communiceerde.

En dan het gesprek met de Endo wat nogal moeilijk begon maar nadat de eerste vragen waren beantwoord vlotte het wat beter maar al snel bleek dat ze de controle volledig wilde overnemen.
Niet alleen moest ik met de Endo stoppen in Eindhoven, ook was progesteron voorschrijven verleden tijd.
En ondanks dat ik al ruim 2 jaar geestelijk er klaar voor ben om de operaties te ondergaan bleef ze hameren op een gesprek met een psycholoog wat weer 5 maanden extra wachttijd oplevert en wat onnodig is.
Ik heb aangegeven dat ik hier totaal geen nut van in ziet en dat het weer verkwisting van tijd is en de teller staat al op 2 jaar weggegooide tijd wat ik met wachten heb verprutst.
We zijn binnen maar er worden meteen weer beren op de weg gelegd om het proces vooral te vertragen.
Heb ook afgesloten met een kort betoog dat ik mij wederom gestraft voel maar haar wel een spiegel voor hield dat ik vanwege mijn traject elders het VU ook heb verlicht en ze in de tijd waarin ze mij hadden geholpen andere hun proces konden beginnen.
Haar ogen sloegen naar beneden en ze gaf aan dat ze als persoon ook tegen de muur staat en de protocollen voor alles gaan.

Ze gaat mijn dossier bespreken maar ik verwacht daar niet veel van.
" protocollen gaan voor alles ", " ga de zaak bespreken maar verwacht er niet veel van" , moeten stoppen met endo in eindhoven... Vumc genderteam lijkt meer op een kafkaiaanse gehaktmolen dan een genderpoli.
ze poepen model transities uit volgens protocol ongeacht de persoon die onderwerp van de zorg is.
en ze houden een machtsmonopolie in stand door te eisen dat invloed van andere zorgverleners wordt geminimaliseerrd. Dan is er niemand om tegengas te geven behalve jij en jij bent van hen afhankelijk.

https://www.bnnvara.nl/artikelen/wa ... enderzorg
Ja het is jammer dat het zo moet gaan, met die 5 maanden wachten ben je er niet.
Je kan dan nog minstens een jaar wachten voor je bij Brigitte op gesprek kan komen.
In het begin was ik zeker positief en blij totdat de brief op de mat viel en na een informerend telefoon gesprek erachter kwam dat er van door vloeien geen sprake bleek te zijn.
Zodoende dat ze voorstelde om mij te bespreken in het genderteam overleg en dat stemt dan positief.
Maar ook aan haar merkte je dat ze het moeilijk vond dit verhaal te verkopen.
Heb ook de brief van Stepwork van anderhalf jaar geleden voor doorverwijzing voor FFS daar achter te laten om bij het dossier toe te laten voegen.
En meer kan ik verder niet meer doen.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: wachttijd VU

Bericht door Vethrvolnir »

ik duim voor je @Lisa1973
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 26 jun 2021, 21:43 ik duim voor je @Lisa1973
Heb mij inmiddels bij het account aangemeld en zal binnenkort mijn verhaal kort aan hun doorgeven maar je hoort dingen dat de haren omhoog gaan staan.
Ben niet de enige die hiermee te maken heeft.