wachttijd VU

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Er is gisteren (29/6) een nieuws update gepubliceerd:
https://www.vumc.nl/zorg/expertisecentr ... avirus.htm
Hier staat inderdaad:
Er vinden intakegesprekken plaats, zij het in beperkte mate. Dit vanwege een langere wachttijd in ons traject, welke mede veroorzaakt is door de COVID-pandemie. Zie voor een actueel overzicht de informatie over onze wachttijd
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

Annabel schreef: 30 jun 2021, 11:31 Er vinden intakegesprekken plaats, zij het in beperkte mate. Dit vanwege een langere wachttijd in ons traject
Deze zin snap ik niet.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Waarschijnlijk bedoelen ze dat de aandacht van de psygologen en uit gaat naar de enorme pool aan mensen die er slecht aan toe zijn door uitgestelde chirurgie, waardoor ze geen capaciteit hebben nieuwe diagnostiek te doen.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Ik lees het als volgt:
De wachttijd van het VU is (altijd al) hoger geweest dan bij de andere zorgverleners, maar dat komt omdat ze willen dat als je eenmaal bent opgeroepen voor intake, het traject zonder verdere vertragingen doorgaat. Nu is het zo dat in het traject, de zwakste schakel een vertraging heeft, dus houden ze minder intakes om te garanderen dat de nieuwe intakes wel "gewoon" verder kunnen zonder vertraging.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachttijd VU

Bericht door eew »

Dat zou een beetje flauw zijn, want die vertraging geld niet voor iedereen en vaak pas later in het traject.

Het zou een zeer slechte zaak zijn om mensen nu diagnostiek en dus hormonen te gaan ontzeggen omdat er een kans bestaat dat de later te lang moeten wachten op een operatie. De wachttijd naar de hypothetische operatie neemt niet af, en iedereen wacht tocht liever met hormonen dan zonder hormonen op een operatie.

Dat zou ook betekenen dat de psygologen daadwerkelijk niets te doen hebben, wat niet waar is, want mij psygoloog kon met moeite een gastje vinden in augustus.

Verstuurd vanaf mijn H8324 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: wachttijd VU

Bericht door Vethrvolnir »

smp1990 schreef: 30 jan 2015, 12:56 Knapste: Tweede psycholoog die ik had tijdens de diagnostiek. Evelien van den Burg ofzoiets. :hbeat: Zij was echt mooi!

Beste: Annelijn Wensing-Kruger (Annelijn was het geloof ik). Zij was mijn eerste psycholoog tijdens de diagnostiek en ik heb haar daarna nog weleens gesproken.
Annelijn Wensing Kruger is nu afdelingshoofd van het genderteam. in het nrc staat deze week een artikel waarin ze verkondigt dat de protocollen er eigenlijk niet zijn en dat alle problemen die mensen aankaarten verleden tijd zijn. _ daarvan was de endocrinoloog die @Lisa1973 onlangs sprak dan nog niet op de hoogte gebracht blijkbaar.

mooi ook hoe in het artikel de draai eraan wordt gegeven dat de wachtlijsten bij het vu hun oorzaak hebben in een algemeen personeelstekort in de ggz...
en dat de transgenders daar geen boodschap aan hebben.

hallo? de demonstratie ging er om dat ggz medewerkers minder nodig zijn dan het vu hen nu inzet.
en fijn ook dat de indruk ontstaat dat transgenders te wereldvreemd zijn en /of teveel tunnelvisie hebben om het grotere plaatje te zien.
:shock:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Vethrvolnir schreef: 30 jun 2021, 15:40 mooi ook hoe in het artikel de draai eraan wordt gegeven dat de wachtlijsten bij het vu hun oorzaak hebben in een algemeen personeelstekort in de ggz...
en dat de transgenders daar geen boodschap aan hebben.

hallo? de demonstratie ging er om dat ggz medewerkers minder nodig zijn dan het vu hen nu inzet.
en fijn ook dat de indruk ontstaat dat transgenders te wereldvreemd zijn en /of teveel tunnelvisie hebben om het grotere plaatje te zien.
Mee eens! Maar als "tegengas": Om een proces (in de algemene zin van het woord) te versnellen zijn er twee simpele methodes, 1) meer van hetzelfde (parallelisatie) 2) proces veranderen (optimalisatie). Heel duidelijk is dat de politiek en VU so far voor de eerste optie gaan en ik geloof best dat het lastig is om de "juiste" mensen te vinden. Optie 2 lijkt mij veel logischer, zeker als je naar andere landen kijkt, maar ja ...
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Vethrvolnir schreef: 30 jun 2021, 15:40 Annelijn Wensing Kruger is nu afdelingshoofd van het genderteam. in het nrc staat deze week een artikel waarin ze verkondigt dat de protocollen er eigenlijk niet zijn en dat alle problemen die mensen aankaarten verleden tijd zijn.
In het boek van Alex Bakker (Een halve eeuw transgenderzorg aan de VU) staat een interview met haar. Hier vertelt ze dat ze op de hoogte is van het slechte imago van vaste protocollen en de zo ervaren monopolie die ze hebben. Ze geeft toe dat er fouten zijn gemaakt met samenwerkingen in het verleden waardoor deze partijen koudwatervrees kregen. Zoals het staat beschreven is er wel degelijk een tendens om het proces te verbeteren. Dus ik geef het nog "the benefit of the doubt"... Trouwens, ik had mij al voorbereid om met haar te praten over dit tijdens mij afspraak met haar ... maar dat ging helaas niet door zoals ik al elders beschreven heb! :roll: ;)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 30 jun 2021, 15:40
smp1990 schreef: 30 jan 2015, 12:56 Knapste: Tweede psycholoog die ik had tijdens de diagnostiek. Evelien van den Burg ofzoiets. :hbeat: Zij was echt mooi!

Beste: Annelijn Wensing-Kruger (Annelijn was het geloof ik). Zij was mijn eerste psycholoog tijdens de diagnostiek en ik heb haar daarna nog weleens gesproken.
Annelijn Wensing Kruger is nu afdelingshoofd van het genderteam. in het nrc staat deze week een artikel waarin ze verkondigt dat de protocollen er eigenlijk niet zijn en dat alle problemen die mensen aankaarten verleden tijd zijn. _ daarvan was de endocrinoloog die @Lisa1973 onlangs sprak dan nog niet op de hoogte gebracht blijkbaar.

mooi ook hoe in het artikel de draai eraan wordt gegeven dat de wachtlijsten bij het vu hun oorzaak hebben in een algemeen personeelstekort in de ggz...
en dat de transgenders daar geen boodschap aan hebben.

hallo? de demonstratie ging er om dat ggz medewerkers minder nodig zijn dan het vu hen nu inzet.
en fijn ook dat de indruk ontstaat dat transgenders te wereldvreemd zijn en /of teveel tunnelvisie hebben om het grotere plaatje te zien.
Ik weet niet hoe lang deze dame daar de scepter zwaait maar als je ook de berichten op het Instagram account vugendermistreathment doorneemt ben ik helaas niet de enige die strubbeling ervaart.
Als er geen protocol zou zijn zou ik na dit eerste gesprek gewoon door geschoven kunnen worden en niet eerst met een psycholoog hoeven te babbelen.
In de brief van Stepwork uit 2019 staat in het afsluitende woord dat ik er geestelijk klaar voor ben en weet wat de ingrepen inhouden.
Links en rechts krijg ik te horen dat ik de gang van zaken maar gewoon moet accepteren en mij verder mak moet houden want ik zou weleens mijn eigen glazen in gooien.
Zou niet helemaal niet weten waarom want ik ben niet onredelijk en ze kon ook niet onderbouwen waarom dat gesprek moest gaan plaatsvinden.
Zal mij benieuwen wat er uit die voorlegging bij het team zal gaan komen.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Lisa1973 schreef: 30 jun 2021, 20:01 Ik weet niet hoe lang deze dame daar de scepter zwaait
Sinds Juli 2020