Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door DelicateFlower »

Goedendag allemaal, tot voor kort had ik nog nooit van Stepwork gehoord. :oops: Nu ik me erin verdiept heb en ik begrijp dat ze in principe hetzelfde doen als het VUmc, denk ik eraan om me ook aan te melden bij Stepwork. Mijn huisarts heeft me pas geleden aangemeld bij het VUmc, waarschijnlijk omdat hij daar meteen aan dacht en Stepwork misschien niet eens kende. Maar nu lees ik dat Stepwork een kortere wachttijd heeft/kan hebben + ook in Rotterdam zit. Het is nogal een verschil als je maar een kwartier onderweg hoeft te zijn in plaats van twee uur. :)

Voor degenen die in Rotterdam onder behandeling zijn/waren: hoe zijn jullie ervaringen? Wat ging er goed en wat minder? Vinden jullie het in het algemeen een aanrader om daar naartoe te gaan of niet?

Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! :hbeat:
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2955
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door Marica »

Ik loop nog steeds bij Jos de Vries - Spaans in Rotterdam Fijne man en altijd goede gesprekken gehad.

Nu is het 1 keer per 3 of 4 maanden om te na te gaan hoe het gaat met mij de client. Dat is in mijn geval alleen maar omdat ik verwijsbrieven nodig heb die hij voor mij regelt bij Stepwork. Zoals voor onthaarsessies en operaties

Ik kan terugkijken op een soms chaotisch geheel, maar altijd met oog voor de client al was het in mijn tijd net de grote aanwas die zich meldde waardoor het systeem overstroomde. Jois wilde zelfs kennis maken met mijn vrouw om te zien welk 'vangnet' ik achter mij heb staan.

Mijn ervaring : doen!
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door Anon20230219 »

Tja het is maar net hoever je in het proces bent en wat je precies wilt is mijn idee.
Vanaf het begin was mijn traject daar rommelig te noemen en ik zie daar niet veel verbetering in komen de komende maanden.
De gesprekken welke ik daar heb met de psychiater vind ik dan ook weinig toevoegen aan het hele proces.
Over het algemeen hoor ik goede geluiden van Stepwork maar wil je toch ook laten horen dat het niet allemaal even geweldig kan verlopen.
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door AydenS »

Ik heb me aangemeld bij Stepwork, maar het was een flink gedoe om alle documenten in orde te hebben. Ze stellen erg strikte regels aan de verwijsbrief van mijn huisarts. Die moest een aantal keer opnieuw, wat mij erg irriteerde. Alle documenten hebben ze binnen en ben benieuwd wanneer ik te horen krijg wanneer ik op intake mag komen. De wachttijd is nu 70 weken.
Ik heb me ook aangemeld bij T-cendent en kan daar 20 maart al terecht, mocht dat tegenvallen dan laat ik me ingeschreven staan voor Stepwork Rotterdam, maar ben tot nu toe erg tevreden met hoe het bij T-cendent er al aan toe gaat.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door KeepzD »

Stepwork heeft meerdere locaties, waarvan Rotterdam de grootste wachttijd lijkt te hebben op het moment. Daar wachten mensen al langer op dan op het VUmc.
Forever myself
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door Matijs »

Het ligt inderdaad aan de locatie hoe lang de wachttijd is. Rotterdam is het meest geliefd als het gaat om afstand en daar is het momenteel druk.

Ikzelf loop bij Stepwork in Amersfoort. Na tien maanden wachten kon ik daar terecht. Mijn ervaringen zijn goed. Ik heb een fijne psych, ik vond de opbouw van de eerste gesprekken goed doordacht en verwijzingen/administratie verwerken ze snel. Maar ja, ik weet dus niet hoe het in Rotterdam gaat.

Over de aanmelding/verwijsbrief van de huisarts: ja, dat vond ik toen ook een heel gedoe. Bij mij lukte dat ook niet meteen.
###
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door Hal »

Heb vandaag maar eens specifiek info opgevraagd over de wachtlijst van Stepwork Rotterdam. Daar worden nu de mensen van september 2018 opgeroepen.

Dat betekent dat er voor die mensen een effectieve wachttijd van 75 weken is geweest. De zeer vriendelijke mevrouw aan de telefoon gaf verder geen specifieke voorspelling, maar gaf wel aan dat er geen krimp te verwachten valt.

Ik vind het maar moeilijk.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door DelicateFlower »

Goedendag allemaal,

Bedankt voor de reacties! :)

Ik heb gisteren ook gebeld. Inderdaad een zeer vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Op haar verzoek heb ik het contactformulier ingevuld en wordt er binnenkort contact met me opgenomen, met het verzoek bepaalde documenten in te leveren.

Ze was voorzichtig met het noemen van het aantal weken, zei dat het zo'n 60-70 weken duurt en adviseerde me om uit te gaan van een langere wachttijd (zodat het meevalt als het korter is).

Ik blijf me verbazen over die vreselijk lange wachttijd. :)
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door Elise »

DelicateFlower schreef: 01 feb 2020, 12:50
Voor degenen die in Rotterdam onder behandeling zijn/waren: hoe zijn jullie ervaringen? Wat ging er goed en wat minder? Vinden jullie het in het algemeen een aanrader om daar naartoe te gaan of niet?

Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! :hbeat:
Ik zit op dit moment ook bij Stepwork Rotterdam (mag er morgen weer naar toe). Ik vind de begeleiding best prettig. Het is belangrijk dat je een klik voelt met degene die tegenover je zit. Ik merk wel dat Stepwork vrij slordig is met het nakomen van afspraken. Als ze zeggen dat ze nog contact met mij gaan opnemen over iets wordt dat 9 van de 10 keer niet gedaan. Dus vaak moet ik daar dan toch weer zelf achteraan. Dus soms helpt het om zelf nog een keer te bellen en te vragen hoe het zit.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen Stepwork Rotterdam.

Bericht door DelicateFlower »

Elise schreef: 06 feb 2020, 17:42
DelicateFlower schreef: 01 feb 2020, 12:50
Voor degenen die in Rotterdam onder behandeling zijn/waren: hoe zijn jullie ervaringen? Wat ging er goed en wat minder? Vinden jullie het in het algemeen een aanrader om daar naartoe te gaan of niet?

Alvast bedankt en een fijn weekend toegewenst! :hbeat:
Ik zit op dit moment ook bij Stepwork Rotterdam (mag er morgen weer naar toe). Ik vind de begeleiding best prettig. Het is belangrijk dat je een klik voelt met degene die tegenover je zit. Ik merk wel dat Stepwork vrij slordig is met het nakomen van afspraken. Als ze zeggen dat ze nog contact met mij gaan opnemen over iets wordt dat 9 van de 10 keer niet gedaan. Dus vaak moet ik daar dan toch weer zelf achteraan. Dus soms helpt het om zelf nog een keer te bellen en te vragen hoe het zit.
Erg vervelend lijkt me dat. Dat wordt stalken dus. ;) Ik ben benieuwd!