Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Psychologen en procedures
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Zag dit filmpje gelinkt op susans en heb wat meer over deze heer opgezocht en mijn god, tegenover hem lijkt de procedure van het VU bijna middeleeuws. Serieus. 80% hier blijft hangen in een soort limbo van niet helemaal met Tanner 3 of 4 en hij krijgt de meesten van zijn dames naar Tanner 5 en zijn heren een volle baardgroei. Sorry, ben nu een beetje boos omdat ik me door de hele relatief conservatieve behandelingswijze hier zwaar genaaid voel. Was afgelopen week nog bij de VU en kaartte wat dingen aan (teleurstellende borstgroei, ontwikkelingen enz.), kom bijna voor geen enkele operatie in aanmerking, mijn haar blijft uitvallen alsof het uit de mode raakt, mijn gezicht is... niet echt heel anders dan toen ik startte en je had het vieze gezicht moeten zien dat ze trok toen ik het woord 'progesteron' in de mond durfde te nemen. En dan heb je dus deze heer hier.

Seriously, VU, take some f***ing notes!

https://www.youtube.com/watch?v=fefu33e8O-0
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door SB95 »

Wow, ik wil deze man als endocrinoloog. Ik ga zeker een aantal dingen proberen voor te leggen aan de mijne..
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Als je bij de VU patient bent, wens ik je daar erg veel success mee, SB95. Naar mijn ervaring gaan ze daar erg rigide te werk en mocht je ook maar een opmerking of voorstel hebben, kijken ze je aan alsof je te dom bent om te leven. Mijn E waardes komen al maanden amper boven het standaardbereik van mannen uit en dat is volgens hen allemaal 'hartstikke normaal!' en 'mooi binnen de lijntjes'. Het is belachelijk en met praten ben ik tot nu toe nooit ergens gekomen. Zij zitten muurvast in hun tunnelvisie en protocollen en vinden het dan gek dat de meeste de Tanner 3 niet passeren en tegenvallende resultaten boeken.

Ik ga het niemand aanraden, zeker niet actief, maar ik heb voor mezelf opgemaakt dat ik bij de VU niet verder kom en ga in de toekomst zelf aan de slag.

Mocht iemand er trouwens interesse in hebben, de beste heer heeft ook een persoonlijke subreddit:

https://www.reddit.com/r/DrWillPowers/
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Amber moon »

UZ Gent in België is zowat in het zelfde bedje ziek, heb ik al van velen gehoord. Minimale standaardprotocollen, weinig tot geen feedback over bloedtesten, menopausale klachten voor MTF vinden ze normaal, enz...

over Dr. Powers, als je naast zijn omhooggevallen egotripperij en imo onprofessionele stijl kan kijken, dan heeft hij inderdaad een interessante of op z'n minst, een vernieuwende aanpak van HRT. Met vele tevreden 'patienten'/klanten zo blijkt.
Probleem is dat geen enkele arts hier enige credibiliteit aan de Powers-methode gaat geven, omdat geen enkele van zijn vernieuwende hypotheses wetenschappelijk onderbouwd zijn, ttz door klinische studies aangetoond.
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door SB95 »

Ik zit zelf niet bij het VU, maar dat klinkt heel frustrerend. Vooral als er met wat simpele aanpassingen zoveel meer mogelijk blijkt. Deze dokter komt betrokken over, hij lijkt echt te geven om het beste resultaat. Jammer dat er (nog) niet meer deze inzichten hebben.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Vethrvolnir »

t-cendent heeft me ooit ook een link gestuurd naar een filmpje van een presentatie van dr. powers.
hij is iig niet te schijterig om zijn nek uit te steken voor transgenders.
:shock:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Vethrvolnir schreef: 02 feb 2020, 19:22 t-cendent heeft me ooit ook een link gestuurd naar een filmpje van een presentatie van dr. powers.
hij is iig niet te schijterig om zijn nek uit te steken voor transgenders.
Helemaal mee eens. Las gisteren nog een topic van een fellow NL dame op zijn subreddit die belachelijke resultaten heeft behaald met de VU methode; lage T en E in de mannelijke standaardwaardes en volgens de VU allemaal 'hartstikke mooie resultaten!'. Never mind dat deze dame dus blijkbaar al een jaar lang zowat in de menopauze zit en zich zwaar depressief voelde en amper resultaat behaalde. Powers' comment hierop:
A doctor has taken away your testosterone, which you need to live. That's fine, as long as they replace it when they take it away. They didn't. You and I have a nearly identical estradiol level. the difference is that I have a testosterone of about 1000 nanograms per deciliter on a good day. So effectively, you're living in menopause. You're going to feel like shit, and you're not going to get a lot of progress.

I don't know why this is so hard for doctors to grasp. If you're going to treat someone with transgender hormones, you need to actually really do it, you can't half-ass it or you end up hurting them.
So true.
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn
Contacteer:

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door féj »

Ik ga hier dan maar even op reageren want ook mij geeft aanleiding even dit mee te delen.
Ikzelf ben na mijn operatie overgegaan op een eigen recept met hormonen en ik heb zelf gemerkt dat ik me meer zie veranderen na deze switch in hrt gebruik, maar ik weet dat dit er ook toe lijd dat ik meer risico heb.
Ik gebruik zoals misschien sommige weten de pillen die het VUmc voorschrijven 2mg Sandoz estradiol 2x per dag. En ik gebruik daarbij de trigynon 3 fase pil 6-5-10-7 stop . 3 mg/50 - 4mg/75 - 3mg/125.

Dus ik heb een schommeling in mijn estradiol en progesteron waardes en slik dus oraal levonorgestrel en ethinylestradiol. Ik merk zelf van deze schommeling dat als ik moe ben ik dit meer voel dat uitgerust, en ik merk dat mijn borsten toch weer iets van groei hebben gehad. Ik zit nu op een cup 85b, verder heb ik geen last van vermoeidheid.
Gemiddeld dus de eerste zes dagen krijg ik 7mg en 50mg de vijf dagen erop 8mg en 75mg de tien dagen erop 7mg en 125mg en bij mijn stopweek slik ik 3 pilletjes Sandoz. Ik heb wel gemerkt dat ik dit dus moet spreiden over de dag zoals ook William Powers vertelt, dit deed ik voor mijn operatie namelijk niet.

Mijn waardes zijn voor mijn 17-beta-estradiol gestegen naar de 970 pmol/L wat overeenkomt met de waardes van William Powers wat tussen de 200-300 pg/mL is oftewel 735-1100 pmol/L
Zelf zou ik dus ook graag de vorm van William Powers hrt aannemen maar of ik hiervoor een juist persoon ga vinden is een grote vraag, want mijn versie is allesbehalve gezond.

Hier mijn gehele bloedoverzicht, let erbij op dat ik meerder bloedonderzoeken heb gehad dan nodig en dat ik heb gemerkt dat ik tijdens de bloedtest van 14-8-19 in mijn stopweek zat en alleen een pilletje toen slikte, 2mg Sandoz dus. Ik heb hierna mijn eigen dosis verhoogd in mijn stopweek naar 3.
De waarde op 4-12-18 is zo hoog doordat ik nog gel gebruikte bij mijn Sandoz pilletjes.
Het is meer dat ik deze info effe kwijt wilde zijn, ik irriteer me namelijk dood aan het VUmc.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Bedankt voor je berichtje, fej! Heel herkenbaar.

Ik ga inderdaad voortaan ook maar zelf aan de slag, volgens de Powers methode; injecties ipv pillen en als dit goed gaat, progesteron eraan toevoegen. Als dit goed gaat, kun je zelfs de cypro helemaal laten zitten, wat volgens mij alleen maar goed kan zijn, aangezien allebei de pillen maar de cpa al helemaal aardig zwaar op je lijf/lever weegt. Begrijp echt niet waarom de VU dit niet zo doet. Kom je daar en ben je depressief, zit je echt diep in een gat, kun je er misschien wel over na te denken wat minder cypro te nemen, anders moet je maar effe bij de Kruidvat vitamine D kopen. Oh, en doe je aan sport? Dat maakt ook endorfines aan, hoor! *zucht*

Ik heb alleen een vraag waarvan ik hoop dat iemand die kan beantwoorden. Hoe gaat de VU om met DIY? Heb elders geadviseerd gekregen om het wel gewoon te vertellen zodat ze het weten en in de gaten kunnen houden (en ze zouden er sowieso wel achter komen, aangezien mijn waardes waarschijnlijk veel hoger gaan worden dan wat je bereikt met die miezerige hoeveelheidjes die zij verstrekken). Maar ik ben echt bang dat ze een streep onder de behandeling gaan zetten en als ik dit doe, wil ik het wel zo veilig mogelijk kunnen, met regelmatige bloedtesten enz. Ben ook bang dat als mijn behandeling daar zou stoppen, de verzekering ook niet meer zou meewerken en LHR is bijvoorbeeld iets wat ik qua kosten echt niet zelf zou kunnen dragen.

Ik vind het diep triest hoe daar wordt omgegaan met de trans patienten. Ben je eindelijk door de ellenlange wachtlijst heen, waan je jezelf in goede, professionele handen, vertrouw je op je dokters dat ze wel weten wat ze doen en het enige wat ze daadwerkelijk doen, is jou de menopauze inhelpen. Goed, nu kun je argumenteren dat je dan technisch gezien ook vrouw bent aangezien alleen vrouwen in de overgang komen, maar ja, he... En mocht je er opmerkingen over hebben, word je gewoon de deur uitgepraat. Belachelijk.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Anon20210626 »

dappere woorden maar waar denk jij die injecties vandaan te gaan halen ?

En wat zijn jouw waardes dan eigenlijk?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Plaats reactie