Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door AnneCeleste »

Toen ik mijn DIY praktijken bij de arts van VU meldde, snapte hij in ieder geval wel waarom ik dat deed. Van mijn vorige endo (HAGA) kreeg ik veel te weinig voorgeschreven (zelfs voor VU normen...) en hebben we afgesproken om nu 4mg pillies per dag te proberen. Leek mij een prima begin, helemaal als ik die 4mg over de dag verdeel en buccaal neem.

Mijn plan is om dit een half jaar te proberen en als dat nog steeds niet de lichamelijke veranderingen oplevert die je zou verwachten (tot nu toe na 20 maanden alleen een zachtere huid en cup AAA boobies), dat ik dan injecties ga proberen. Ik blijf wel gewoon eerlijk tegen de arts, want ik wil niet dat die denkt dat de pillen opeens wonderbaarlijk goed werken als de injecties wel aanslaan.
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Renée schreef: 04 feb 2020, 09:45 dappere woorden maar waar denk jij die injecties vandaan te gaan halen ?

En wat zijn jouw waardes dan eigenlijk?
Ik heb een adres, maar ga dit niet aan de grote klok hangen; voor zover ik weet is het niet toegestaan DIY adresjes te delen op de open fora.

Mijn vorige meting zat ik op 0.9 nmol/L T en mijn E op 183 pmol/L. Amper boven mannelijk standaardbereik dus maar volgens de VU A-okay. Laat ik hierbij vermelden dat ik in de 19 maanden dat ik nu aan HRT zit, nog geen enkele keer ook maar in de buurt kwam van waardes die worden aanbevolen door Powers om uberhaupt fatsoenlijke ontwikkelingen te observeren. En tot een week geleden of zo wist ik dit niet eens. Ik vertrouwde erop dat de VU wel wist waar ze het over hebben als ze zeggen dat mijn waardes 'netjes' zijn.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Anon20210626 »

succes dan maar met dat 'adresje '
weet je zeker dat je krijgt wat je wilt?

Ik ben op zich niet tegen een beetje DIY maar dit klinkt wel heel erg shady en dealerachtig

'Mijn tjechisch is niet zo goed om maar iets te zeggen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Renée schreef: 04 feb 2020, 10:32 succes dan maar met dat 'adresje'
Dankje!
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Jannet V »

Geen idee wat je met die F bedoelt. Verklaar je nader.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Amber moon »

Jannet V schreef: 04 feb 2020, 21:13 Geen idee wat je met die F bedoelt. Verklaar je nader.
Een vaak gebruikt scheldwoord in het Engels? :shock:
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door féj »

Ik ga er effe vanuit dat het het F woord is. Maar om dit nu te vragen in het topic vind ik een beetje onzin. Verklaar je nader waarom je dit dan zo graag wilt weten ?
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Jannet V »

féj schreef: 05 feb 2020, 09:15 Ik ga er effe vanuit dat het het F woord is. Maar om dit nu te vragen in het topic vind ik een beetje onzin. Verklaar je nader waarom je dit dan zo graag wilt weten ?
Omdat ik er ook vanuit ging dat hiermee "Waarom de Fuck!" werd bedoeld en ik niet begrijp waarom je hier zou gaan schelden. Dat jij het onzin vindt is aan jou maar ik erger me daar aan. Net als de scheldwoorden homo, manwijf, kankerhoer, omgebouwde vent, enz.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Hal »

Ik voel toch een behoorlijk verschil tussen een (gecensureerde!), niet op een persoon gerichtte krachtterm en de juist diep persoonlijke scheldwoorden en slurs die jij hier nu zo aanhaalt. Vind het echt niet vergelijkbaar. Saillant detail is dat homo natuurlijk alleen voor homofoben een scheldwoord is ;) Ik ben gewoon een homo, tenslotte.

Mensen mogen van mij best even uit emotie sterke taal gebruiken als het aan niemand gericht is. Ik bedoel... We hoeven hier niet roomser dan de paus te gaan zitten zijn, toch?

Ben wel benieuwd naar je reactie op de inhoud, trouwens.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Jannet V »

Hal schreef: 05 feb 2020, 13:04 Ik voel toch een behoorlijk verschil tussen een (gecensureerde!), niet op een persoon gerichtte krachtterm en de juist diep persoonlijke scheldwoorden en slurs die jij hier nu zo aanhaalt. Vind het echt niet vergelijkbaar. Saillant detail is dat homo natuurlijk alleen voor homofoben een scheldwoord is ;) Ik ben gewoon een homo, tenslotte.

Mensen mogen van mij best even uit emotie sterke taal gebruiken als het aan niemand gericht is. Ik bedoel... We hoeven hier niet roomser dan de paus te gaan zitten zijn, toch?

Ben wel benieuwd naar je reactie op de inhoud, trouwens.
Het vervelende aan scheldwoorden is dat niemand weet hoe een ander er op zal reageren maar zoals jij redeneert kan ik dus gewoon het woord kanker, tering en tyfus te pas en te onpas gebruiken zolang ik het maar zelfstandig gebruik. Dat vind ik dus niet!
Op de inhoud kan ik niet reageren omdat ik het Engels niet voldoende versta om het goed te kunnen volgen. Heb het wel geprobeerd hoor en de grote lijnen snap ik wel maar er zit veel medisch Engels in en daarbij heeft de verteller een nogal vlotte manier van praten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.