Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Psychologen en procedures
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

De F staat voor 'fiets'.
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door féj »

Jannet V schreef: 05 feb 2020, 09:37
féj schreef: 05 feb 2020, 09:15 Ik ga er effe vanuit dat het het F woord is. Maar om dit nu te vragen in het topic vind ik een beetje onzin. Verklaar je nader waarom je dit dan zo graag wilt weten ?
Omdat ik er ook vanuit ging dat hiermee "Waarom de Fuck!" werd bedoeld en ik niet begrijp waarom je hier zou gaan schelden. Dat jij het onzin vindt is aan jou maar ik erger me daar aan. Net als de scheldwoorden homo, manwijf, kankerhoer, omgebouwde vent, enz.
Ikzelf vind de F logies in gebruik. Ikzelf zou dit namelijk ookzeggen op de uitting naar mezelf. Want dit geheel doet me denken aan wtf hoe kan dit gebeuren dat ik dit niet kan krijgen. Of wil je de post hebben als „ hoe kan het toch zijn dat wij deze medische kuur niet kunnen hebben bij het vumc“

Ik vind de huidige post iets meer body hebben in kracht dat ik hier boos over kan zijn dat dit hier niet kan. Dus ik vind de F heel netjes en duidelijk.

Maar dit word verder een zinloze discussie wat gewoon oftopic is. Dat is ook mijn grootste ergernis toen jij deze vraag stelde,van wy moet deze post van jou het hele topic ruineren. Denk dus ook dat het andersom ook een ergernis is, als een F er netjes staat dit ook netjes met een duidelijk idee naar voren komt. Dus bij deze mijn laatste post hierover. Lets see what is happening further:)

Pm me maar als je verder wilt praten buiten dit topic (: ik hou van jullie allemaal. Kusjes
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Gauloise »

Jannet V schreef: 05 feb 2020, 13:53Op de inhoud kan ik niet reageren omdat ik het Engels niet voldoende versta om het goed te kunnen volgen. Heb het wel geprobeerd hoor en de grote lijnen snap ik wel maar er zit veel medisch Engels in en daarbij heeft de verteller een nogal vlotte manier van praten.
Hier kun je de meest recente PP presentatie van hem doorlezen, die voor het grootste gedeelte onveranderd is gebleven sinds die video. Het grootste gedeelte ervan is medisch lingo waar je niet al teveel van hoeft te begrijpen (wat hij in de video ook veel gebruikt en waar je gewoon de ballen niet van gaat snappen als je geen medische studie gedaan hebt) maar ook veel interessante details over zijn werkwijze, hoe hij aan HRT doet bij zijn trans patienten, waarom hij dit zo doet en helemaal in het begin een erg interessant stukje over waarom mensen trans zijn en of het een mentale stoornis is of niet.

Download hier!
Tjitske
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2020, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Tjitske »

Fijn om de video te zien met een ander, mogelijk beter inzicht in de werking van de hormonen bij transvrouwen. Hopelijk wordt het verder uitgezocht. Ook het stukje over het verband tussen trombose, het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Emma »

Powers heeft het niet op alle punten bij het rechte eind trouwens. Hier een gedegen analyse:

https://transfemscience.org/articles/powers-fact-check/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Tjitske
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2020, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Tjitske »

Emma schreef: 30 apr 2021, 23:06 Powers heeft het niet op alle punten bij het rechte eind trouwens. Hier een gedegen analyse:

https://transfemscience.org/articles/powers-fact-check/
Dank je wel Emma! goed om te weten wat er al bekend is.
Sydney1990
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 apr 2021, 00:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen/hun

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Sydney1990 »

Emma schreef: 30 apr 2021, 23:06 Powers heeft het niet op alle punten bij het rechte eind trouwens. Hier een gedegen analyse:

https://transfemscience.org/articles/powers-fact-check/
Hij staat gelukkig wel open voor kritiek. Hij heeft z'n eigen subreddit waar hij met patiënten communiceert; z'n bewering dat E1 maar 4-8% zo effectief is als E2 klopt inderdaad niet, en dat heeft hij in de nieuwste versie van z'n slides aangepast.

Het is vervelend dat hij z'n resultaten niet publiceert in wetenschappelijke tijdschriften. Wat me wel aanspreekt in zijn benadering is dat hij oprecht geïnteresseerd is in wat er in iemands lichaam gebeurt en echt kijkt naar wat de patiënt nodig heeft. Toen ik mijn behandelaar vroeg waarom E1 niet gemeten werd, was het enige antwoord "dat staat niet in het protocol". Terwijl wel bekend is dat E2 in E1 kan worden omgezet, en het uitgangspunt toch zou moeten zijn dat je wilt weten wat er in het lichaam van je patiënten gebeurt.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Emma »

Hij kan zijn resultaten niet in wetenschappelijke tijdschriften publiceren omdat hij geen wetenschappelijk onderzoek doet zoals wetenschappelijk onderzoek gedefinieerd is...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door MichelleB »

Dus er is 1 iemand die "wetenschappelijke kennis" meent te hebben zonder gedegen onderzoek? En het wordt aangenomen door mensen omdat het mooi klinkt? Terwijl de rest van de medici zeggen dat het niet zo is?
Klinkt bekend.

Heeft ie ook dreadlocks en kan hij geinig dansen?
-Life is a work in progress-
Tjitske
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2020, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Waarom de F! doen wij dit hier niet?!

Bericht door Tjitske »

Sydney1990 schreef: 02 mei 2021, 20:27
Emma schreef: 30 apr 2021, 23:06 Powers heeft het niet op alle punten bij het rechte eind trouwens. Hier een gedegen analyse:

https://transfemscience.org/articles/powers-fact-check/
Hij staat gelukkig wel open voor kritiek. Hij heeft z'n eigen subreddit waar hij met patiënten communiceert; z'n bewering dat E1 maar 4-8% zo effectief is als E2 klopt inderdaad niet, en dat heeft hij in de nieuwste versie van z'n slides aangepast.

Het is vervelend dat hij z'n resultaten niet publiceert in wetenschappelijke tijdschriften. Wat me wel aanspreekt in zijn benadering is dat hij oprecht geïnteresseerd is in wat er in iemands lichaam gebeurt en echt kijkt naar wat de patiënt nodig heeft. Toen ik mijn behandelaar vroeg waarom E1 niet gemeten werd, was het enige antwoord "dat staat niet in het protocol". Terwijl wel bekend is dat E2 in E1 kan worden omgezet, en het uitgangspunt toch zou moeten zijn dat je wilt weten wat er in het lichaam van je patiënten gebeurt.

Goed dat hij zijn inzichten wil aanpassen als er kritiek is. Zijn ervaringen zijn wel deel empirisch( gebaseerd op eigen waarneming), maar hij heeft als arts natuurlijk wel medische (wetenschappelijk) kennis als basis. Ik denk dat de transgender zorg nog best wel een beetje in de kinderschoenen staat, dus het is goed als er nieuwe wegen worden onderzocht. Het zou fijn als bv de genderpoli in ieder geval zelf onderzoek zou doen, door in ieder geval uitgebreider bloed onderzoek te doen zoals naar de E1 en E2 waarden, zodat als er verbanden zijn ze ontdekt kunnen worden.

Zelf merk ik af en toe een starre houding van de genderpoli. De androcur wilde ik graag op 10mg ipv 25mg beginnen, maar daar moet je dan toch best lang de discussie over aan, terwijl de 10mg prima bleek in mijn geval.

Laatst was mijn estradiol veel hoger dan eerder (bijna 4x zo hoog), maar een antwoord op oorzaak kreeg ik niet echt , behalve dan de vraag of ik de pleisters ergens ander geplakt had. Laatst zag ik een stukje over het progesteron onderzoek en de dempende werking van progesteron op de oestrogeen spiegel. Androcur heeft een progestironachtige werking, waardoor de hogere estradiol waarde mogelijk komt door het stoppen van de androcur. Jammer dat de arts van de poli daar zelf niet mee komt.

Interesse in hoe werkt in het lichaam en wat er verbetert kan worden vind ik wel een pluspunt van de aanpak van Powers en zou eigenlijk standaard moeten zijn in plaats van hele vaste standaard protocollen.