Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kamol cosmetic Hospital Thailand

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
VanessaC
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jun 2017, 23:46
Gender: Trans MtF

Kamol cosmetic Hospital Thailand

Bericht door VanessaC »

Ik ben de eerst Nederlandse transgender die een geslacht aanpassende operatie heeft gehad in Kamol Cosmetic Hospital dus ik denk het is handige om mijn ervaring te delen misschien dat het nieuwe duren opent voor andere mensen.

Op 2 oktober 2019 ben ik gaan vertrokken van Schiphol op weg naar Kamol Cosmetic Hospital in Thailand voor mijn geslachte aanpassnede operatie.

In de middag van 3 oktober kwam ik aan op het vliegveld van Bangkok na 13 uur in de lucht. Op het vliegveld stond al een mooi auto voor mee klaar want bij deze ziekenhuis word je kosteloos op gehaald van het vliegveld.
Dus ik stapte in de auto en na ongeveer 50 minuten kwam ik aan op K garden hotel dat is het hotel van de ziekenhuis.
Ik maakte een beetje kennis met de medewerkers van het hotel en die zijde rust maar uit en morgen ochtend moet je naar het ziekenhuis voor controles.

Dus ik ging gewoon uit rusten en de volgende ochtend werd ik naar het ziekenhuis gebracht voor controle en mijn gesprek met doctor Kamol de arts die mijn operatie gat uitvoeren.
Toen ik eerst binnen leep dacht ik wow wat een mooi ziekenhuis. Alles was ook schoon en de personeel was ook vriendelijke en hulpzwam.
Dus toen werd ik opgevangen door en meneer die daar werkt en die legden mij uit hoe de ochtend er voor mij uit zou zien.
Ik kreeg eerst allemaal gezondheid- checks bloed meting, bloed laten prikken en foto's maken van mijn longen.
Vervolgens ging ik de gesprek aan met Doktor Kamol eerst ging hij tekenen en uitleggen wat hij gat doen en daarna moest ik op de bed liggen en ging hij kijken naar hoeveel huid ik heb op mijn geslachtsdeel.
vervolgens zij hij 13cm kunnen we bereiken ik zij prima.
En toen waren we klaar en mocht ik weer terug naar het ziekenhuis hotel.

Nu was alles duidelijke voor mij maar mijn operatie dag is 7 oktober en het is 5 oktober dus 2 dagen te gaan.
Ik wilde leuke dingen gaan doen en de stad en beetje zien maar het lukte mij niet omdat ik gewoon te bang was vanwege de operatie die er aan kwam ik was echt bang en zenuwachtig dat ik mijn kamer niet heb verlaten.
Ik ging mensen bellen terug in Nederland om en beetje rustiger te worden.
En trouwens ik ging alleen.
Uiteindelijke de laste avond voor de operatie heb ik niet kunnen slapen dus ik ging weer mensen in Nederland bellen om en beetje rustiger te worden.
Om 9 uur in de ochtend werd er op mijn duur geklopt. Ik deed open en daar stond de medewerker van het hotel hij zij ''goedemorgen u bent de eerste persoon vandaag die dokter Kamol gaat opereren dus pak all je spullen en dan gat u naar de ziekenhuis verhuizen.''
Dus ik ging mijn spullen pakken en richting het ziekenhuis met onzichtbaar tranen op mijn gezicht maar ik zij tegen mee zelf their is no going back.

Ik zwam aan in de zieken huis en werd naar mijn kamer gebracht daar ging en verpleegkundige mijn geslacht deel scheren en toen ging zo zo'n water ding in mijn billen doen wat niet echt comfortabele was.
Vervolgens kreeg ik de kleding van de ziekenhuis en een infusie in mijn hand en dan moest ik wachten tot de arts klaar was na ongeveer een uur kwamen 2 verpleegkundige met een rolstoel aan.
En zijden ga er maar op zitten
ik keek ze aan en zij tegen hun ''is it really happening?''
ze zij terug ''yes it is happening''
dus ik ging in de rol stoel zitten helaas kreeg ik geen knuffel van iemand of zo.
toen kwam ik aan op de afdeling van de operatie 's en werd ik overgedragen aan 2 andere dames die groene kleren aan hadden en die brachten mij naar de operatie kamer.

Toen werd er aan mij gevraagd of ik op de operatie tafel kon liggen ik was een beetje bang dus gingen de verplegers mij helpen.
Toen ik op de operatie tafel ging liggen begon ik helemaal te trillen.
Dus besloten de verplegkundgers om mij niet meten vast te maken maar eerst een rust gevende prik aan mij te geven.
Na 10 minuten was ik weg en ik werd waker na 5 uurtjes.
Ik kon niet praten maar ik hoorde van de verpleger. Finsh.
Ik ging proberen te slapen maar ik had pijn dus ik schreeuwde en ik kreeg meer morfine.
De volgende dag mocht ik naar de ziekenhuis om daar 6 dagen veder te gaan herstellen.
De herstel ging goed dank God ik kreeg regelmatig check up en er werd ook elke dag schoon gespoeld.
Het eten vond ik niet zo lekker dus hou daar rekening mee maar eigenlijke is het ook goed voor het herstel om zacht te gaan eten dus ik snap waarom het eten niet zo lekker was.
Na een week mocht ik uit het zieken huis en naar de zorghotel.
In het zorghotel heb je gratis ontbijt, een gym, wasmachine, keuken en een zorg kamer waar je elke dag naar toe moet voor het spoelen en ze gaan je daar ook leren hoe je moet dilateren.
Tijd ging Snel ik maakte ook nieuwe vrienden in het zorghotel ik ging ook 1 keer per week naar het ziekenhuis zo dat de arts kon zien hoe het gat.
Op mijn laste dag kreeg ik nog 1 laatste check up en ik was goedgekeurd voor de vlucht terug thuis.
ik kreeg nog een kit mee waar mijn dilateren in zaten en een brief voor de vliegveld en vliegtuig zodat ze op te hoogte zijn dat ik extra zorg nodig heb.
En zo was ik weer terug thuis.
Ik ben blij met de resultaat. En zou iedereen Kamol hospital kunnen aanraden.