Hoe verder.

Psychologen en procedures
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Hoe verder.

Bericht door Gauloise »

Lmao. De beste dokter Powers met zijn intussen 1500 trans patienten en kliniek die op het maximum van zijn capaciteit zit, zou vast graag een woord of twee met Klaver willen wisselen dan. Ik hoor geregeld verhalen (niet alleen hier, meestal elders) over extreem lage E waardes die amper boven het mannelijk standaardbereik zitten en volgens de endos hier allemaal 'netjes' zijn. re: aanleg: een puberale cis meid die op E levels van een man blijft zitten ondanks puberteit, kan wel dertig zussen en tantes en mamas en omas hebben met memmen van D+, maar met die waardes gaat zij er zelf niet komen.

Edit: maar dit dwaalt af van het hoofdonderwerp waar deze thread om draait, mijn excuses.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe verder.

Bericht door Anon20210626 »

B tot C hier door gewone doseringen ....

ach dan lach je je toch rot? mij maakt het niet uit hoor

weet je wel iets van de werking van hormonen? dan weet je dat dat er sowieso een shitload het lichaam ingepompt wordt zodat de receptoren geactiveerd worden .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
monique fisher
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 feb 2019, 15:27
Gender: Trans MtF

Re: Hoe verder.

Bericht door monique fisher »

Hoi allemaal,

Fijn dat er een beetje discussie op gang komt, maar laten we zorgen dat het niet van het onderwerp afgaat, (Gauloise geeft het al aan) ik wil het niet hebben over specifieke toediening, dat laat ik liever aan medici over. Laten we het houden bij het systeem (proces), daar gaat dit topic over. Ik hoop dat jullie het begrijpen. Mijn doel is om als er binnen dit topic voldoende meningen en steun is. Ik de politiek wil aanschrijven. Dit zijn namelijk de besluitnemers. Maar in ieder geval bedankt voor jullie inbreng en ik hoop nog wat meer reacties te krijgen.

Groetjes, liefs Monique
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe verder.

Bericht door Anon20210626 »

Tijdens mijn diagnostische gesprekken heb ik hier al ballonnetjes opgegooid met de psych. Ik heb mezelf aangemeld maar toen leefde ik al geruime tijd helemaal als mijzelf . Toen ik met diagnostiek startte was een van de eerst dingen die ik vertelde , "wat hier ook uit mag komen , ik ga nooit meer terug naar de imitatie die ik was " . Ik ben van mening dat idd veel dingen regionaal perfect geregeld kunnen worden ,met eventueel een ' kennis CENTRUM ' als middelpunt en niet als kenniskluis , wat het nu wel is.

Ik had toen al het idee dat de toenmalige lichting psychologen ook wel in die richting dachten , maar daar niet echt openlijk voor uit wilden komen dmv statements.

Het verdwijnen van de genderafdeling voor adolescenten in Leiden was een grote vergissing . kwetsbare cliënten werden gewoon op de grote wachtlijsthoop gegooid , met alle gevolgen van dien en dat kan nooit meer teruggedraaid worden .

Nijmegen is een stap in de goede richting . ik hoop dat er meer initiatieven gaan komen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Hoe verder.

Bericht door Gauloise »

Renée schreef: 09 mar 2020, 12:10 Ik ben van mening dat idd veel dingen regionaal perfect geregeld kunnen worden, met eventueel een 'kennis CENTRUM' als middelpunt en niet als kenniskluis, wat het nu wel is.
So much this.
Renée schreef: 09 mar 2020, 12:10 Nijmegen is een stap in de goede richting. Ik hoop dat er meer initiatieven gaan komen.
Laten we het hopen, inderdaad. En misschien, heel misschien, ook eens denken aan meer plekken waar de transgender mensen die de puberteit al voorbij zijn terecht kunnen. Geen probleem mee dat de aandacht vaak als eerste naar de jonkies uitgaat, maar vergeet alsjeblieft niet dat er ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook niet voor hun 18e met genderdysforie ergens aankloppen. En die kijken nu al overal tegen een langere wachtlijst aan dan de jongeren.