Corona

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Corona

Bericht door Marica »

Mark Rutte had gelijk toen hij zei dat de meeste van ons er mee te maken gaan krijgen.

Vroeg of laat zal ik het virus oplopen. Het is dan wel te hopen dat ik niet onder die 2% zal vallen. Daarom let ik heel goed op in mijn contact met mijn ouders. Voor die mensen is het ronduit gevaarlijk, en dat maakt het zo lastig. Voor de meeste verloopt het vrij mild, sommige hebben niet eens door dat ze het hebben.

Ik ben er niet bang voor, kom maar op, dan hebben we het maar gehad, die 2 weken quarantaine overleven we ook wel, en kunnen we door met ons leven. Als dat ons nog gegund is.

Ik wens iedereen veel sterkte en wijsheid toe in deze bizarre tijd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Corona

Bericht door MichelleB »

Jij ook veel sterkte en succes (en iedereen natuurlijk). Wees slim en blijf thuis en vermijd contact
Huishoudelijke hulp telt mee als zorgmedewerker dus ik ga door zo lang ik kan. Waarschijnlijk ga ik meer uren draaien over een week (misschien 2)
Hou je taai!! <3
Image
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Corona

Bericht door KeepzD »

Hier ook een zorgmedewerker, in een verpleeghuis. "Mijn mensjes" hebben prima door wat er allemaal speelt, en wij kunnen alleen de moed er maar in houden. Al zingend, dansend en lachend over de gangen dus.
Ik hoop dat we het voor deze ouderen buiten de deur kunnen houden, anders ben ik bang voor een complete leegloop :(
Forever myself
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Corona

Bericht door Marica »

Het lijkt wat af te nemen dat hamstergedrag. Net boodschappen gedaan en 90% is weer verkrijgbaar.

Ik heb wel sinds een dag of 2 wat niesbuien , maar ik voel mij kiplekker, dus ik maak mij niet zo druk. Geen keelpijn, koorts of andere indicatoren van een besmetting. Al zou ik niet erg vinden, dan ben ik er maar vanaf. Het leven? Wie weet. maar ik hoop het niet.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Corona

Bericht door Lokien »

Ik maak me wel heel erg druk. Vooral vanwege het feit dat mijn kinderen corona moeten krijgen van onze minister president en mijn schoonouders (84 en 81 jaar) al jaren kwakkelen met hun gezondheid maar evengoed een nog heel erg actief leven hebben.
Vanaf vorige week ligt mijn schoonvader in het ziekenhuis met influenza ("gelukkig"), een longontsteking en hartritmestoornissen. Hij verzorgt mijn schoonmoeder die, naar nu blijkt, al veel te ver is met haar alzheimer. Zij kan niet meer voor zichzelf zorgen.
Maar 'opa' mag het ziekenhuis niet uit, want dan moet er eerst thuiszorg zijn voor hem. Die is er niet; er is een zorgstop. Nu is mijn vrouw al een week lang aan het zorgen. Maar dat kan niet 24 uur per dag.
Vannacht is zij tijdens wc-bezoek gevallen, en ze kon niet meer opstaan. Vanmorgen bleek dat ze haar heup heeft gebroken.
Hij ligt in het ene ziekenhuis, zij in het andere, en het is de vraag of ze elkaar ooit nog een keer levend zullen zien. Oh, en dat geldt voor bijna iedereen in de familie, want naast mijn vrouw mogen ze geen bezoek ontvangen.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Corona

Bericht door KeepzD »

Lokien schreef: 17 mar 2020, 14:59 Ik maak me wel heel erg druk. Vooral vanwege het feit dat mijn kinderen corona moeten krijgen van onze minister president en mijn schoonouders (84 en 81 jaar) al jaren kwakkelen met hun gezondheid maar evengoed een nog heel erg actief leven hebben.
Vanaf vorige week ligt mijn schoonvader in het ziekenhuis met influenza ("gelukkig"), een longontsteking en hartritmestoornissen. Hij verzorgt mijn schoonmoeder die, naar nu blijkt, al veel te ver is met haar alzheimer. Zij kan niet meer voor zichzelf zorgen.
Maar 'opa' mag het ziekenhuis niet uit, want dan moet er eerst thuiszorg zijn voor hem. Die is er niet; er is een zorgstop. Nu is mijn vrouw al een week lang aan het zorgen. Maar dat kan niet 24 uur per dag.
Vannacht is zij tijdens wc-bezoek gevallen, en ze kon niet meer opstaan. Vanmorgen bleek dat ze haar heup heeft gebroken.
Hij ligt in het ene ziekenhuis, zij in het andere, en het is de vraag of ze elkaar ooit nog een keer levend zullen zien. Oh, en dat geldt voor bijna iedereen in de familie, want naast mijn vrouw mogen ze geen bezoek ontvangen.
Heftig allemaal! Heel veel sterkte in deze periode... :(
Forever myself
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Corona

Bericht door Lokien »

DennisH schreef: 17 mar 2020, 15:47
Heftig allemaal! Heel veel sterkte in deze periode... :(
Dank je wel! Het is een beetje schipperen tussen hopen dat het allemaal goed komt, en proberen met veel liefde een waardig afscheid te geven met fijne herinneringen.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Corona

Bericht door Hielke »

DennisH schreef: 17 mar 2020, 15:47 Heftig allemaal! Heel veel sterkte in deze periode... :(
Inderdaad zeg... :shock:
Heel veel sterkte, @Lokien!
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Corona

Bericht door Hrafn »

Ik heb mijn moeder maar eens gemaild (ik heb sinds mijn coming-out en de narigheid daaromheen geen contact met mijn ouders) om te vragen hoe het met ze is en of ze wel hulp hebben. Mijn moeder doet nog steeds boodschappen (ze is 81), ze kennen in hun nieuwe woonplaats alleen oude mensen, vandaar. Ik heb aangeboden om aan kennissen die daar wonen te vragen of die boodschappen voor hen kunnen doen, dat vindt ze nu nog niet nodig maar als ze niet meer naar buiten durft is ze blij dat ik dan hulp voor hen in kan schakelen. Ze was sowieso blij dat ik mailde. Met mijn vader gaat het niet zo goed, die voelt zich brak. Daar maak ik me zorgen over.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Corona

Bericht door JustMe »

Ik mag mijn moeder niet meer bezoeken. Het zat er wel aan te komen natuurlijk, maar het komt toch hard aan.