Nieuwe chat! Zie dit topic.

Corona

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona

Bericht door Emma »

Mijn moeder is vorige maand aan darmkanker geopereerd en daar goed uitgekomen. Maar ze is nog best kwetsbaar, dus we zijn daar ook al bijna drie weken niet mee keer geweest, sinds de sluiting van de Nike campus. Zou het knap stom vonden als ik haar zou infecteren nu. Voorlopig dus maar videocontact, gelukkig is dat allemaal de gewoonste zaak van de wereld geworden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Corona

Bericht door JustMe »

Mijn moeder lijdt aan dementie en ze woont in een verzorgingshuis. Video contact zit er helaas niet in.
Dit gaat nog weken of zelfs maanden duren. Dat is een lange tijd voor iemand met dementie, ik hoop maar dat ze mij straks nog herkent.
In het ergste geval zie ik haar niet meer.
Het is best wel zwaar.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Corona

Bericht door Hrafn »

JustMe schreef: 20 mar 2020, 08:50 Mijn moeder lijdt aan dementie en ze woont in een verzorgingshuis. Video contact zit er helaas niet in.
Dit gaat nog weken of zelfs maanden duren. Dat is een lange tijd voor iemand met dementie, ik hoop maar dat ze mij straks nog herkent.
In het ergste geval zie ik haar niet meer.
Het is best wel zwaar.
Dat lijkt me echt heel moeilijk, je raakt iemand met dementie al steeds stukje bij beetje kwijt, dan is zolang elkaar niet meer zien een enorm gat.
Heel veel sterkte
:hug2:
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Corona

Bericht door JustMe »

Dank je wel Hrafn
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Corona

Bericht door anna_ »

JustMe schreef: 20 mar 2020, 08:50 Mijn moeder lijdt aan dementie en ze woont in een verzorgingshuis. Video contact zit er helaas niet in.
Dit gaat nog weken of zelfs maanden duren. Dat is een lange tijd voor iemand met dementie, ik hoop maar dat ze mij straks nog herkent.
In het ergste geval zie ik haar niet meer.
Het is best wel zwaar.
Wat erg! Hoop voor je dat het beeldbellen inmiddels gerealiseerd is! :hug:
Mijn vader heeft ook Alzheimer maar woont (gelukkig) nog bij mijn moeder thuis. Alleen kan ze hem niet meer verzorgen en de thuiszorg was enorm afgeschaald, daarom heeft onze zoon 5 weken daar gewoond om oma en opa te helpen. Super knap maar ook wel heftig om en je ouders en je kind niet te kunnen zien. (zelf loop ik als hulpverlener hele dagen tussen covid verdachte patiënten en Marielle vangt in de tussentijd kinderen op als gastouder dus wij kunnen er ook echt niet naar toe).

ik weet zeker dat aan al deze ellende wel weer een einde komt maar voor mensen in verzorgingshuizen, eenzame ouderen, dementeren, en zoveel anderen zijn dit zulke moeilijke periode.

Hoop oprecht dat je je moeder snel weer kan zien, of nog beter een knuffel kan geven!
heel veel sterkte
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Corona

Bericht door JustMe »

anna_ schreef: 21 apr 2020, 11:26
JustMe schreef: 20 mar 2020, 08:50 Mijn moeder lijdt aan dementie en ze woont in een verzorgingshuis. Video contact zit er helaas niet in.
Dit gaat nog weken of zelfs maanden duren. Dat is een lange tijd voor iemand met dementie, ik hoop maar dat ze mij straks nog herkent.
In het ergste geval zie ik haar niet meer.
Het is best wel zwaar.
Wat erg! Hoop voor je dat het beeldbellen inmiddels gerealiseerd is! :hug:
Mijn vader heeft ook Alzheimer maar woont (gelukkig) nog bij mijn moeder thuis. Alleen kan ze hem niet meer verzorgen en de thuiszorg was enorm afgeschaald, daarom heeft onze zoon 5 weken daar gewoond om oma en opa te helpen. Super knap maar ook wel heftig om en je ouders en je kind niet te kunnen zien. (zelf loop ik als hulpverlener hele dagen tussen covid verdachte patiënten en Marielle vangt in de tussentijd kinderen op als gastouder dus wij kunnen er ook echt niet naar toe).

ik weet zeker dat aan al deze ellende wel weer een einde komt maar voor mensen in verzorgingshuizen, eenzame ouderen, dementeren, en zoveel anderen zijn dit zulke moeilijke periode.

Hoop oprecht dat je je moeder snel weer kan zien, of nog beter een knuffel kan geven!
heel veel sterkte
Hoi Anne, dank je wel.

Haar verzorgers nemen zo nu en dan de tijd om te beeldbellen. Soms lukt het en soms niet. Maar ik ben ze daar wel heel dankbaar voor.
Ze hebben het immers al druk genoeg.

Wat een topper die zoon van je! :wship:
En jij en Marielle trouwens ook!