Behandling bij Stepwork

Psychologen en procedures
Stijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2020, 12:51
Gender: Trans FtM

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Stijn »

AJpoekie schreef: 07 mei 2020, 10:50 Ik heb bij Stepwork 3 maanden gedaan over de diagnostische fase, daarna werd de verwijzing geschreven voor de second opinion (voor de hormonen). Op dat gesprek moest ik 2 maanden wachten (dat was in Rotterdam, maar ik had aangegeven dat het me niet uitmaakte waar ik heen moest)
Daarna moest ik nog 3 maanden wachten tot ik terecht kon bij de endocrinoloog zelf (HAGA ziekenhuis)

Met wie heb je het gesprek gehad Stijn? (Klinkt alsof je met mijn oude behandelaar hebt gesproken en die was altijd wat chaotisch omtrent protocollen hahaha). Volgens mij moet het verplicht 3 maanden duren sowieso en in die tijd moeten ze een aantal dingen van jou weten (maar bij mij liep de diagnostische fase wat anders dan bij de meeste mensen, dus ik kan daar niet superveel van zeggen).

Ik ben op alle locaties een keer geweest. Begon in Rotterdam, tot de psych daar stopte. Ben met hem meegegaan naar Amersfoort, tot hij daar ook stopte. Heb een keer een gesprek met hem gedaan in Assen nog en ben later overgedragen aan een collega en zit nu dus weer in Amersfoort. Wat Marica zegt klopt, je hebt Stepwork daarna ook nog nodig voor eventuele andere verwijzingen. Ik heb mijn gesprekken op een onregelmatige frequentie, bespreek nu ook andere zaken dan per se gendergerelateerd.

Doordat de contacten nu online zijn, is het lastig te zeggen hoe snel je kan beginnen met je hormonen..
Zou rekenen op een half jaar tussen de verwijzing naar de endo en de daadwerkelijk start van de hormonen.
Mijn behandelaar is Sam, ben benieuwd of het jouw oude behandelaar is. Ik zit bij de locatie Assen, ook al zijn alle afspraken natuurlijk via Skype.
Stijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2020, 12:51
Gender: Trans FtM

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Stijn »

Ik heb een aantal ziekenhuizen gebeld om te vragen of ik alvast op de wachtlijst kan voor de hormonen, en dit blijkt te kunnen! Morgen heb ik mijn intake bij de endocrinoloog, dus ik kan direct na de 3 maanden beginnen met de hormonen. Zo hoef ik niet te wachten nadat ik de verwijzing vanuit Stepwork krijg. Als ik deze krijg, heb ik de endocrinoloog al gehad en kan hij me gelijk een recept voor de testo meegeven. Geweldig!! Ik heb daarbij wel geluk dat ik in het noorden woon, want alle andere ziekenhuizen hebben een wachtlijst van rond de 5 a 6 maanden of doen de hele behandeling niet. Ik hoef dus nog maar iets meer dan een maand te wachten...
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door AJpoekie »

Dat is idd heel fijn ja Stijn!!
Top man!! Dat scheelt echt enorm!!

Je hebt alleen de second opinion dus nog ertussen zitten, maar als dat telefonisch en/of met videobellen kan, dan zal de wachtlijst daarvoor ook niet zo enorm zijn. Bij mij zaten er toen net feestdagen tussen, waardoor ik al 2 maanden op die second opinion moest wachten.

En ik had idd Sam als behandelaar. Helaas was Assen voor mij toch echt te ver reizen (kom uit Leiden), anders had ik wel nog een keer mee gegaan haha. Maar Amersfoort was de max voor mij :P Nu zit ik ook wel goed bij Jeroen hoor. Maar had met Sam een erg fijne klik.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Chris_2.0
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2020, 11:14
Gender: Genderqueer

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Chris_2.0 »

Hoe snel na aanmelding konden jullie terecht? Ik kreeg te horen dat ik 60-70 weken moet wachten voordat ik aan de beurt was bij stepwork Assen. Daarom heb ik mij aangemeld bij de vaart Assen. Maar die psycholoog praatte vooral zelf graag en vergat de hele tijd wat ik had gezegd. Dat gaf mij geen goed gevoel. Ik weet nu niet of ik hier 20 weken moet wachten of beter iets anders kan zoeken. Hebben jullie goede ervaringen in regio Drenthe/Groningen?
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door JustMe »

Chris_2.0 schreef: 15 jul 2020, 16:48 Daarom heb ik mij aangemeld bij de vaart Assen. Maar die psycholoog praatte vooral zelf graag en vergat de hele tijd wat ik had gezegd. Dat gaf mij geen goed gevoel.
Was dat voor de intake? Ik vermoed dat ik wel weet wie je gesproken hebt, ik had de dezelfde ervaring.
Indertijd deed zij volgens mij niet zelf de gesprekken, alleen de intake. Ze is wel de hoofdbehandelaar.
Chris_2.0
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2020, 11:14
Gender: Genderqueer

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Chris_2.0 »

JustMe schreef: 16 jul 2020, 05:59 Was dat voor de intake? Ik vermoed dat ik wel weet wie je gesproken hebt, ik had de dezelfde ervaring.
Indertijd deed zij volgens mij niet zelf de gesprekken, alleen de intake. Ze is wel de hoofdbehandelaar.
Ja, dat was alleen de intake, Marja Salverda. Ik moet nog officieel horen dat ik in behandeling mag en dan kom ik op de wachtlijst van 20+ weken. Maar ze gaf al aan dat ik wel in behandeling werd genomen. Ben je verder wel tevreden over de andere psychologen daar? De behandeling bij haar zelf lijkt mij niet heel prettig namelijk.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door JustMe »

Ik ben niet verder gekomen dan Marja Salverda, dus ik kan er helaas verder niets overzeggen :-)

Er zijn hier op het forum zeker wel wat mensen die daar in behandeling zijn geweest. Hopelijk reageren ze nog.

PS: Je kan je tegelijk ook op andere wachtlijsten laten zetten (stepwork, umcg, enz). Als de Vaart niets voor jou blijkt te zijn, dan sta je in ieder geval op de wachtlijst voor de rest.
Gebruikersavatar
Jacob
Berichten: 148
Lid geworden op: 06 sep 2015, 17:56
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Jacob »

Ik heb de intake gehad bij De Vaart bij een assistent van Salverda. Dat was in november en half maart heb ik het eerste gesprek gehad bij Psytrans in Apeldoorn. Zij werkt samen met de Vaart. Inmiddels gesprekken afgerond en volgende week gesprek met de psychiater. Hopelijk daarna de doorverwijzing voor de T.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Jer158 »

Wat onhandig, dat de intake niet met de daadwerkelijke behandelaar is. Die eerste afspraak is juist om te kijken of je een klik hebt met de behandelaar. Dat kan bij De Vaart blijkbaar niet zonder een ellenlange wachtlijst en NOG een afspraak (in een tak van de zorg die het al te druk heeft). Beetje jammer
Hung her from the branches of a mango tree
Chris_2.0
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2020, 11:14
Gender: Genderqueer

Re: Behandling bij Stepwork

Bericht door Chris_2.0 »

Bedankt voor de informatie, ik zal eens uitzoeken hoe ik mij bij meerdere tegelijk kan inschrijven. De huisarts had de verwijzing rechtstreeks naar de Vaart gestuurd. Dus ik weet niet of ik die dan ook voor een andere behandelaar kan gebruiken.
Het is inderdaad vreemd dat het intakegesprek niet met de behandelaar is. Maar in dit geval zou het wel prettig zijn eigenlijk.