Nieuwe chat! Zie dit topic.

somatotropine

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

hi

ik denk dat tijdelijk toedienen van somatotropine of vergelijkbaar een mooi alternatief zou kunnen zijn voor fms bij (volgroeide volwasse ) ftm met relatief plat voorhoofd kleine kaak en kleine handen en voeten.

iemand hier al ervaring mee of ideeen over?
:shock:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: somatotropine

Bericht door Emma »

Is er na je pakweg 21e nog wel genoeg kraakbeen over om te groeien? Als de epifysairschijven verbeend zijn is het klaar met groeien. Of zit ik daar naast?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

hoi gaat vooral om groei van kaak neus voorhoofd handen voeten oren. zoals bij acromegalie.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Acromegaly

lengtegroei is niet meer te verwachten idd

grts
:shock:
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: somatotropine

Bericht door Matijs »

Waarom wacht je niet gewoon tot de testo meer doet? Meerderen hebben hier op het forum gezegd dat je door de testo een mannelijker gezicht kan krijgen, maar dat heeft tijd nodig. Bij puberjongens is dat toch ook zo? Waarom zou je meer rotzooi in je lichaam gaan toedienen als het niet nodig is? Dat kan juist voor meer complicaties zorgen, die misschien niet terugkeerbaar zijn.

Ik snap die ongeduld echt, maar geduld is een schone zaak he. Ik denk trouwens dat het in je hoofd zit dat je schedel 'raar' is. Heeft iemand dat ooit tegen je gezegd? Als ik te lang in de spiegel kijk, zie ik namelijk ook te veel vrouwelijke kenmerken, waarvan ik uiteindelijk ga denken dat ze niet zullen verdwijnen.

Je bent nog te kort aan de testo om er nu al iets tegen te doen. Wacht gewoon ff af..
###
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: somatotropine

Bericht door Mr.X »

Ik vermoed dat je last hebt van een bekend fenomeen bij transpersonen: tunnelvisie. Wij hebben onze probleem gebieden (heupen, handen, lengte etc) waar wij meteen onze ogen op focussen als we in de spiegel kijken. Het enige wat je dan ziet is de flaw, verder niks. Normale mensen die jou zien, zien het totaal plaatje. Die zoomen niet in op je hoofd, zoals jij dat doet, en komen dan ook niet tot de conclusie van 'oh jee, wat een klein hoofd heeft die dude'.

Ik vermoed dat je hulp nodig hebt met je zelfbeeld, en deze tunnelvisie. Ik vermoed ook dat je dat niet wilt. Maar in therapie gaan hierover lijkt mij tienmalen gezonder dan zulke troep proberen te gebruiken.
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: somatotropine

Bericht door Esther91 »

Mr.X schreef: 24 mei 2020, 14:21 Ik vermoed dat je last hebt van een bekend fenomeen bij transpersonen: tunnelvisie. Wij hebben onze probleem gebieden (heupen, handen, lengte etc) waar wij meteen onze ogen op focussen als we in de spiegel kijken. Het enige wat je dan ziet is de flaw, verder niks. Normale mensen die jou zien, zien het totaal plaatje. Die zoomen niet in op je hoofd, zoals jij dat doet, en komen dan ook niet tot de conclusie van 'oh jee, wat een klein hoofd heeft die dude'.

Ik vermoed dat je hulp nodig hebt met je zelfbeeld, en deze tunnelvisie. Ik vermoed ook dat je dat niet wilt. Maar in therapie gaan hierover lijkt mij tienmalen gezonder dan zulke troep proberen te gebruiken.
Helemaal mee eens. Leren loslaten van de hokjes en vooral doen waar je zelf gelukkig van wordt is zoveel belangrijker. Jezelf ten eerste niet bekritiseren helpt al een hoop en al helemaal geen hokje aan bepaalde (lichamelijke) kenmerken hangen helpt nog veel meer mee. Neem rustig de tijd en laat de hormonen eerst maar eens een paar jaar hun werk doen :-)
:text-thankyouyellow:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: somatotropine

Bericht door Anon20210626 »

Het lijkt me sowieso een volledig hypothetische vraag .

Geen weldenkende arts zal je dit voorschrijven om deze redenen en dit spul op de vrije markt verkrijgen , op zijn minst gezegd griezelig . In het verleden zijn daar al genoeg waarschuwingen over gegeven in de media.

Bovendien je gaat weer met hormonen werken die heel diep ingrijpen op je lichaam en wie zegt dat je de effecten gaat krijgen die gewenst zijn ?

Als je dit gaat doen zeg ik Knettergek ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

conclusie: niemand hier heeft hier ervaring mee.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

:shock: