somatotropine

Psychologen en procedures
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: somatotropine

Bericht door Mr.X »

Vethrvolnir schreef: 24 mei 2020, 18:11 conclusie: niemand hier heeft hier ervaring mee.
I expected nothing, and yet I am still disappointed.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

:hug: @Mr.X

aan iedereen die reageerde:
ik vind jullie allemaal geweldige mensen. zodra ik met een interessant idee kom (vind ik) dat ik verderwil onderzoeken. zodra ik begin over onweer en vliegers als het ware. klimmen jullie allemaal in de pen om mij ( en anderen die misschien op ideeen gebracht worden) ervan te weerhouden om er echt uitvoering aan te geven.

dan denk ik ....jeee ik denk er alleen maar over na ...
ik stelde een vraag... mèh. gedurende een paar uur ben ik dan teleurgesteld.

maar ja het is ook wel erg tof van jullie

en ja ik ben te veel geobsedeerd wellicht door wat ik denk dat er voor zorgt dat mensen raar naar me staren

bedankt mensen
:shock:
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: somatotropine

Bericht door Anon20210626 »

Ja het is tegenwoordig mode om " Dumb ways to die" indachtig , openlijk " goede ideeën " maar gewoon te spuien

Enkele voorbeelden .....

Bleekwater drinken want dat ontsmet van buiten dus zal het dat ook wel van binnen doen.

Hydroxychloroquine slikken want dat is wel een interessant idee.

Maar lokaal kunnen we er ook wat van .

Somatropine nemen , de illegale natuurlijk want de de gesynthetiseerde is niet aan te komen , want mensen staren naar me

hormoonpleisters plakken op de balzak voor 5 keer meer resultaat.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

:shock:
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

@Renee een operatie van 10.000 euro omdat mensen naar je staren
is gebruikelijk idd
:shock:
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: somatotropine

Bericht door Vethrvolnir »

zou niet nodig moeten zijn dit uit te leggen

een operatie van 10.000 euro omdat mensen naar je staren is gebruikelijk.

en uiteraard is het ook niet relaxed om zelf naar jezelf te staren in de spiegel en dan te zien dat je gezicht niet past bij je gender en niet bij je kleding je gedrag je stem en je lichaamsvorm . en te beseffen : anderen zien dat ook.

dat heet genderdysforie.

informatie verzamelen en uitwisselen en dan beslissen of iets wel of niet een alternatief zou kunnen zijn is wat ik hier probeer te doen. Informatie verzamelen en delen ridiculiseren lijkt me niet echt een productieve houding.

iig mijn conclusie : groeihormoon lijkt me geen veilige aanvulling op testosteron voor vermannelijking van schedel en kaak en handen en voeten. maar ik zal het nog eens met een endocrinoloog bespreken .
:shock:
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: somatotropine

Bericht door Mr.X »

en uiteraard is het ook niet relaxed om zelf naar jezelf te staren in de spiegel en dan te zien dat je gezicht niet past bij je gender en niet bij je kleding je gedrag je stem en je lichaamsvorm . en te beseffen : anderen zien dat ook.

dat heet genderdysforie.
Nee, dat heet Body Dysmorphia (https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... c-20353938). En ja, dat kan onderdeel zijn van genderdysforie, maar in de mate waar jij het omschrijft lijkt body dysmorphia meer passend. Dat is een mentale disorder, die ook een mentale hulp nodig heeft.
informatie verzamelen en uitwisselen en dan beslissen of iets wel of niet een alternatief zou kunnen zijn is wat ik hier probeer te doen. Informatie verzamelen en delen ridiculiseren lijkt me niet echt een productieve houding.
Bekijk het ook eens van onze kant? Stel, er komt hier iemand online en die zegt, kijk, ik heb een probleem met mijn borsten. Die lange wachtlijsten enzo...ik heb de oplossing: een kettingzaag. Lekker makkelijk, en snel. Goed idee, toch?

Dan ga jij toch ook denken van, 'nou, uhm....doe maar niet' ? Dat is niet ridculiseren, dat is common sense. En dat doen wij hier nu ook in deze topic.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: somatotropine

Bericht door Jer158 »

Vethrvolnir schreef: 25 mei 2020, 08:16en ja ik ben te veel geobsedeerd wellicht door wat ik denk dat er voor zorgt dat mensen raar naar me staren
Mensen staren mss naar je omdat je net een paar maanden aan de T zit. Vrijwel iedere trans man gaat door een periode waarin mensen ze niet goed kunnen plaatsen qua gender, maar uiteindelijk doet testo voor 99% van de trans mannen genoeg om consistent correct gegenderd te worden.

Kijk je wel eens naar foto's/filmpjes van mensen die langer aan de testo zitten? De foto's van 1 jaar aan de testo lijken vaak meer op hun pre-T foto's dan op de foto's van een paar jaar later.

Het is onwaarschijnlijk dat testo onvoldoende voor je gaat doen op lange termijn (nu is het nog veel te vroeg om daar wat van te zeggen). Het is extreem onwaarschijnlijk dat je chirurgie nodig hebt aan je gezicht om passabel te worden. Je hebt in deze paar maanden al een boel vooruitgang geboekt op dat vlak, lees ik in je topic.

Nu zou het natuurlijk ook kunnen dat je niet tevreden bent met "gewoon" passabel zijn. Je hebt het een paar keer gehad over "the god of war" (willen) zijn. Als je dat wil, prima. Er zijn wel meer mensen (cis en trans) die plastische chirurgie ondergaan omdat ze er knapper / anders uit willen zien, maar ik denk niet dat het fair is om dat dan nog onder genderdysforie te scharen (net als een cis man die mss onzeker is over een aspect van zijn lichaam), of om te verwachten dat de verzekering daarvoor betaalt
Hung her from the branches of a mango tree
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: somatotropine

Bericht door Jer158 »

Overigens houdt kraakbeen meer vocht vast onder invloed van testo, waardoor sommige lichaamsdelen enigszins kunnen groeien aan de testo, ook als je groeiplaten (?) al dicht zijn: oren, neus, handen, voeten, en je kunt zelfs 1 of 2 cm langer worden als je geluk hebt (kraakbeen in wervelkolom)
Hung her from the branches of a mango tree
Anna83113
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 mar 2020, 00:01
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Middelburg

Re: somatotropine

Bericht door Anna83113 »

Ik vind het best bijzonder om te zien dat je na het stellen van een vraag over hormonen er een nieuwe diagnose aan overhoud.

Of het nu klopt of niet, volgens mij zou alleen een daartoe bevoegd zorgprofessional (psycholoog) zo'n diagnose mogen uitdelen.
Plaats reactie