endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Jer158 »

AydenS schreef: 28 jul 2020, 00:45 Ik denk dat het een beetje het monopoliverhaal is wat je ook ziet bij het Vu. Ziekenhuizen hebben een goede ervaring en aanbod zat via Stepwork, dus staan niet meer open voor nieuwe patiënten die elders worden doorverwezen. Anders wordt die wachtlijst ook weer langer. Zorgt er wel voor dat je echt moeilijk aan een endo komt.
Dat is de optimistische variant van het verhaal. De meer realistische is wrsch dat ze slechte ervaringen met T-cendent (en de voorganger) specifiek hebben. Mijn endo in het Haga moest ook van mij horen dat de T-cendent voorganger failliet was (enkele weken/maanden na dato).

Maar goed, dat verandert niets aan het verhaal dat het VU nog steeds een flinke monopolitiepositie heeft en dat behoorlijk vervelend is. Ik hoop dat snel een goede endo vindt, Ayden!
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door AydenS »

Geen zorgen, ik heb ook een endo in Geldrop via T-cendent. Maar daar gebeurt nu hetzelfde. Dat ziekenhuis werkt nu alleen nog samen met transgenderzorg Zuid-Nederland. Ik ben al binnen bij het ziekenhuis, dus voor mij geen probleem, maar wel rot voor iedereen die na mij komt.

Overigens heb ik geen problemen met T-cendent, maar ik zit dan ook overal bovenop en check alle brieven die ze stuurt van boven tot onder ;)
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Matijs »

Het VU is gewoon de grootste, oudste en bekendste aanbieder. Ik denk dat ziekenhuizen het nog een groot risico vinden om samen te werken met transgenderzorgverleners die minder lang in het vak zitten. Niet alleen ziekenhuizen trouwens, ook andere organisaties. Toen ik mijn namen ging veranderen in Geldrop (@AydenS), moesten ze eerst navraag doen of Stepwork dit ook mocht doen. Alleen het VU was daar bekend.

Maar het wordt al steeds soepeler. De generaties na ons zullen het misschien wel makkelijker krijgen.
###
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: endocrinoloog in rotterdam en omgeving

Bericht door Anon20210626 »

Er is nu tenminste al iets mogelijk buiten het VUmC en UMcG. Nog niet zo lang geleden was je zelfs als post op nog afhankelijk van die 2 en er is dus al een hoop veranderd. Er waren maar heel weinig artsen die zich daaraan wilden wagen. Dat zal alleen maar beter worden als ik alles zo zie en hoor.

Maar ja nu hebben we de marktwerking en het zorgstelsel dat alles goedkoper zou maken nog . Geen contract? jammer joh .......
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.