Wachttijden UMCG

Psychologen en procedures
Ivanhtng
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2020, 22:13
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem/zijn
Locatie: Beijum

Wachttijden UMCG

Bericht door Ivanhtng »

Hoi!

Zijn de wachttijden van het UMCG echt 74 week of gaat dat sneller?

Groeten Ivan
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door LouBodWik »

Ik heb echt geen idee. Ik ben vorig jaar augustus aangemeld. De wachttijd was toen 40 weken. Inmiddels is het augustus een jaar later en ik heb nog steeds geen brief of een belletje gehad.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door Nate_0 »

Je kunt ze altijd zelf even bellen!
meerdere zakken met zaagsel
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door LouBodWik »

Ik denk dat dat echt minimaal is. Zoals ik al zei, ik zou eigenlijk een dezer weken aan de beurt moeten zijn. Ik heb gebeld en de secretaresse vertelde mij dat ik de 61ste op de lijst was. Ze kon mij niet vertellen of het nog een half jaar of een jaar zou gaan duren. En dit was vorig jaar met een wachtlijst van 40 weken. Dit is nu opgelopen tot bijna een verdubbeling.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door Nate_0 »

Wat bedoel je met "ik denk dat dat echt minimaal is"?

En het punt is een beetje dat alles op stil geeft gelegen door de COVID-19 situatie. Je kunt dus niet uitgaan van een normaal verloop tussen vorig jaar en dit moment. Toen ik op de wachtlijst stond bij het UMCG heb ik meerdere keren gebeld (en ik weet dat Ender zo'n beetje wekelijks met ze aan de telefoon hing). En dan heb ik het over een jaar of 3 geleden, onder normale omstandigheden dus. Hoe hoger je op de lijst staat, hoe meer ze je kunnen vertellen over wanneer je waarschijnlijk aan de beurt gaat zijn.

EDIT: Ik zag net dat je gister gebeld hebt en dit dus op de huidige situatie slaat. Ik neem dus ook aan dat je bedoelt dat de 74 weken die het UMCG aangeeft = minimale huidige wachttijd.

Wachttijden zijn geloof ik zo ingeregeld dat wat aangegeven staat, de tijd is die de huidige nieuwe patiënten hebben gewacht. Alles is dus een indicatie, en zekerheid ga je niet hebben, maar de kans is groot dat je dus inderdaad langer gaat moeten wachten dan 74 weken.
meerdere zakken met zaagsel
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door LouBodWik »

Ja, il bedoelde inderdaad dat de wachttijden minimaal 74 weken is.
LouBodWik
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 mei 2020, 10:49
Gender: Man

Re: Wachttijden UMCG

Bericht door LouBodWik »

Ik heb net gekeken. Inmiddels is de wachttijd meer dan 96 weken.