Ervaringen met zorgverzekeringen

Psychologen en procedures
ExpectJade
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2020, 18:59
Gender: Vrouw

Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door ExpectJade »

Op dit moment heb ik een restitutiepolis bij de OHRA. Dit is het afgelopen jaar niks dan gedoe geweest. Nu ben ik op zoek naar een verzekering voor 2021 die makkelijker omgaat met Trans gerelateerde zaken als vergoedingen voor het ontharen, van welke genderteams ze diagnoses accepteren en over het algemeen weten waar ze het over hebben.

Verder is mijn advies voor iedereen die dit leest, ga niet naar OHRA. In mijn ervaring is dat verzekeren met heel veel paarse krokodillen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Emma »

Dat geldt dus ook voor de andere merknamen waaronder CZ verzekeringen worden verkocht. En ook VGZ is een lastige verzekeraar.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
ExpectJade
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2020, 18:59
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door ExpectJade »

Goede toevoeging emma!

Heb jij nog aanraders?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

Zilveren Kruis bezorgd mij heel veel kopzorgen, sinds dit jaar echt vreselijk...
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door AnneCeleste »

Ik ben van OHRA overgestapt naar ZK, en die zijn stukken beter. Maar ik hoor inderdaad ook veel slechte verhalen over ZK...
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

AnneCeleste schreef: 08 nov 2020, 10:34 Ik ben van OHRA overgestapt naar ZK, en die zijn stukken beter. Maar ik hoor inderdaad ook veel slechte verhalen over ZK...
Ze proberen mij nu op allerlei manieren binnen te houden als klant maar beetje te laat, Volgende week moet ik foto's van mijn borsten en gezicht indienen om 2 bezwaren aan te gaan vechten.
Ook mijn tandarts is nog steeds bezig om mijn klik gebit vergoed te krijgen, het feit dat ik al meer dan anderhalf jaar niet goed kan eten zal ze een zorg zijn.
Ik kom ervoor in aanmerking maar ze hebben liever dat er eerst een 4e gebit wordt gemaakt en daarna pas over gaan op een klik prothese, beetje zonde van het geld allemaal.
Ze doen dit jaar ontzettend vervelend en moeilijk, een punt komma verkeerd is al reden tot afwijzing van een ingediende declaratie.
En dat is maar het topje van de bekende ijsberg.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Emma »

Over elke zorgverzekeraar zijn horrorverhalen te bedenken. Lisa is niet de enige met problemen met een Achmea label. Aan de andere kant, over het groter geheel lijkt Achmea meer open te staan voor transgenderzorg dan VGZ, dat ook in overleggen met ministerie en kwartiermaker vrij halsstarrig aan het eigen gelijk probeert vast te houden. Tenminste, dat was tot november vorig jaar nog, toen het rapport van de kwartiermaker op het ministerie gepresenteerd werd aan vertegenwoordigers van zorg, verzekeraars en transgenderorganisaties. T-Nederland was daar ook bij uitgenodigd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Emma »

Tot slot; zelf zit ik bij De Amersfoortse, net als Ditzo een label van ASR. ASR moet je niet hebben als je zorg in het buitenland nodig hebt, omdat men een nogal apart systeem heeft voor het berekenen van de vergoeding. Over ontharen hoor ik ze dan weer niet, ze hebben destijds zelfs het ontharen met terugwerkende kracht vergoed, ik was al begonnen voor ik een diagnose had. Ze zeuren ook niet over een maximium aantal behandelingen of bedrag bij het ontharen, en vragen alleen eens in de zoveel tijd een herbeoordeling. Sterker: mijn machtiging is al lang afgelopen en ze blijven vooralsnog gewoon vergoeden. Ik heb wel verlenging aangevraagd maar daar is nooit een ja of nee op gekomen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Citizen Erased »

'K zit al jarenlang bij Ditzo (restitutiepolis) en nooit wat te klagen gehad. Nu mankeer ik op het genderakkefietje na ook nooit wat.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Ylse »

Ik zit al mijn hele leven bij De Friesland (onderdeel van Achmea) en heb eigenlijk nooit problemen. Halverwege mijn transitie, zo voorafgaand aan de operaties in 2016, wat gedoe gehad maar na een paar stevige gesprekken nooit weer last gehad.

Mijn huidtherapeut vraagt 1 keer per jaar vergoeding aan en er is eigenlijk geen max aan het aantal behandelingen.

Ik denk ik zit voor nu wel goed.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France