Ervaringen met zorgverzekeringen

Psychologen en procedures
ExpectJade
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2020, 18:59
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door ExpectJade »

Oke dus wat ik lees zijn er goede ervaringen met de friesland en ditzo, zijn de achmea merken oke, en doen vgz en cz merken moeilijk.
Heeft er iemand toevallig ook ervaringen met ONVZ?
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Danielle »

ONVZ vergoed wel, zolang je maar door al hun bureaucratische hoepeltjes springt en dat zijn er nogal wat. Ik heb een boel gedoe gehad met het declareren van gezichtsontharing. Maar ik heb in elk geval geen declaraties gehad die ronduit geweigerd zijn.

Van het een op het andere moment kon ik die declaraties niet meer via de app declareren. Dan werden ze uit de aanvullende verzekering gehaald in plaats vanuit de basisverzekering. Dus ik moest dat op papier doen met een apart formulier. Toen ik dat deed ging het weer mis, wederom vergoeding vanuit de aanvullende. Na beklag kwam de boodschap dat ik een speciale declaratiecode op het formulier moest schrijven, die ze me niet eerder hadden gegeven. En ten slotte nadat ik alle dingen volgens hun regeltjes had gedaan ging het alsnog mis, op dezelfde manier. In het vervolg moest ik die factuur en declaratieformulier met speciale code opsturen naar een speciek persoon op hun afdeling declaratiebehandeling.

Laatste keer dat ik dat gedaan heb was in 2019 trouwens. Vanwege pandemie heb ik dit jaar nog steeds geen ontharingsessie gedaan. Ik ben nog niet eens door mijn eigen risico heen. 😳
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ken dat formulier van ONVZ en heb daar tot dusver nog geen problemen mee gehad.
Irene
ExpectJade
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2020, 18:59
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door ExpectJade »

oke oke, dus ONVZ klinkt ook wel als een goede optie!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

Hoe zijn de ervaringen met DSW eigenlijk?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Marica »

Ik zit bij IZA, wat onderdeel van VGZ is maar beterder, ahum.
Nota's indienen en dan € 0 terugkrijgen omdat: Vult u maar in, we hebben heel wat redenen gehoord ondertussen.
Dan ontbreekt dit en weer dat. maar altijd een sorry, en door.

Maar ok, ze betalen uiteindelijk wel. Het computersysteem schijnt de schuld te krijgen was het laatste nieuws. Ik maak dat alleen mee met de Ontharings nota's die ik inscan en online declareer waar de problemen mee zijn. Van de tandarts en huisarts hoor ik nooit wat.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Sander »

DSW pretendeert een basisverzekering te zijn met de voordelen van een restitutiepolis.
Die voordelen zijn er helemaal niet, ze doen aan misleiding.
Je hebt dus geen vrije zorgkeuze.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

Sander schreef: 09 nov 2020, 18:41 DSW pretendeert een basisverzekering te zijn met de voordelen van een restitutiepolis.
Die voordelen zijn er helemaal niet, ze doen aan misleiding.
Je hebt dus geen vrije zorgkeuze.
Tja ik las het op de website inderdaad, de basis verzekering scheelt wel erg veel met wat ik nu betaal..
Beetje vaag is ook dat ze de basisverzekering aanduiden als een meer dekkende verzekering maar eenmaal verder lezende kom je erachter dat je een basispolis hebt alleen een stuk duurder.
Ook mijn echtgenote gaat volgend jaar daar flink meer betalen met haar aanvullende verzekering.
Tijd voor haar om eens overstappen te overwegen.
Dank voor je reactie elk geval.
janneke71
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2018, 08:11
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door janneke71 »

ExpectJade schreef: 09 nov 2020, 13:03 oke oke, dus ONVZ klinkt ook wel als een goede optie!
Ik heb momenteel heel veel problemen bij ONVZ en ga daar dus weg. Na 20 behandelingen vergoed te hebben, doen ze opeens heel moeilijk.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Danielle »

janneke71 schreef: 23 nov 2020, 17:26
ExpectJade schreef: 09 nov 2020, 13:03 oke oke, dus ONVZ klinkt ook wel als een goede optie!
Ik heb momenteel heel veel problemen bij ONVZ en ga daar dus weg. Na 20 behandelingen vergoed te hebben, doen ze opeens heel moeilijk.
Ik ga er even vanuit dat dit om ontharen gaat. Weigeren ze helemaal, of zeuren ze om weer een nieuwe verwijzing voor de volgende 10 behandelingen?
Mijn transitieblog: Fading Gender