Ervaringen met zorgverzekeringen

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2957
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Marica »

Bregje schreef: 27 dec 2020, 23:42 Ik vond onvz heel vervelend en ben daarom naar vgz gegaan waar ik tot nu toe geen problemen heb. Het voornaamste vervelende bij onvz is dat ze overal onderuit proberen te komen. Dingen die overduidelijk vergoed moeten worden eerst afwijzen en dan moet je weer bellen voor je het alsnog krijgt.

Nu moet ik binnenkort voor de tweede keer verlengd worden voor ontharen en vraag me af wie daar het minst moeilijk over doet. En wat Emma zegt over problemen met vergoedingen in het buitenland is ook een belangrijke. Merk je daar iets van bij reizen en als er dan iets gebeurd of is het probleem meer met geplande operaties.

Iemand trouwens ervaring met promovendum?
Kan je bij VGZ wel gewoon je nota online indienen? Ik zit bij IZA wat onderdeel is van VGZ en daar gaat het mis. Mijn nota's gaan noodgedwongen via de klachtenafhandeling van IZA, en ik ben daar een beetje klaar mee.
Voor een 2e serie van 10 onthaar behandelingen was alleen een offerte van de behandelaar nodig. Voor een 3e serie van 10, willen ze een foto hebben.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Bregje »

Marica schreef: 28 dec 2020, 06:22
Kan je bij VGZ wel gewoon je nota online indienen? Ik zit bij IZA wat onderdeel is van VGZ en daar gaat het mis. Mijn nota's gaan noodgedwongen via de klachtenafhandeling van IZA, en ik ben daar een beetje klaar mee.
Voor een 2e serie van 10 onthaar behandelingen was alleen een offerte van de behandelaar nodig. Voor een 3e serie van 10, willen ze een foto hebben.
Nee ik moet de factuur ook mailen naar de klachtenafhandeling inderdaad, maar daar kan ik dan weer niet zo mee zitten. Alleen die foto zou voor mij wel een dealbreaker zijn! Ik ga maar eens goed rondkijken dus.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Ylse »

Bregje schreef: 27 dec 2020, 23:42 Nu moet ik binnenkort voor de tweede keer verlengd worden voor ontharen en vraag me af wie daar het minst moeilijk over doet. En wat Emma zegt over problemen met vergoedingen in het buitenland is ook een belangrijke. Merk je daar iets van bij reizen en als er dan iets gebeurd of is het probleem meer met geplande operaties.
Ik zit al jaren bij De Friesland en ben nu alleen nog afhankelijk van ze voor het ontharen. Ik heb eigenlijk geen last meer met verlenging van die termijnen. Ook betaal ik niks zelf, het gaat vanaf mijn huidtherapeut naar de zorgverzekeraar, deze betaalt ook rechtstreeks aan de huidtherapeut.

Ik kreeg deze maand weer een verlenging van de behandelingen en ik kan me niet herinneren dat er foto's zijn opgestuurd. Ook de verlenging is geregeld door mijn huidtherapeut.

Ik heb ooit tegen de zorgverzekeraar gezegd dat ik dat gezeik van die factuurtjes niet wil en dat ze het maar rechtstreeks met de huidtherapeut moeten regelen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

Ik blijf bij ZK zitten.
Niet omdat ze het nou zo fantastisch gedaan hebben dit jaar maar meer omdat ik volgend jaar een klik gebit moet laten plaatsen.
Ik heb daar een machtiging voor gekregen maar met voorwaarde dat ik bij hun moet blijven.
(wat ik wel logisch vindt overigens.)
Dus volgend jaar nog waarschijnlijk veel de telefoon pakken omdat er weer eens een nota van de huidtherapeute is afgewezen.
Het jaar ervoor ging het allemaal soepel maar 2020 werd een jaar waarop ze echt op elke punt komma gingen letten en dan een nota om de meest gekke redenen gingen afwijzen.
Hoop dat ze volgend jaar iets minder strikt zullen worden.
Een positief ding is wel dat ze erkent hebben dat ik een FFS nodig heb alleen nu nog een arts vinden die dat kan en mag doen.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door DelicateFlower »

Lisa1973 schreef: 29 dec 2020, 11:40 Een positief ding is wel dat ze erkent hebben dat ik een FFS nodig heb alleen nu nog een arts vinden die dat kan en mag doen.
Spannend, succes! :)
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Vethrvolnir »

@Lisa1973 O2 kliniek al gechecked?
:shock:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Anon20230219 »

Vethrvolnir schreef: 29 dec 2020, 18:25 @Lisa1973 O2 kliniek al gechecked?
Nee Kanhai heeft niks meer van zich laten horen, ik ben nu met Stepwork bezig een verwijzing naar Dr Meijer alsnog te regelen.
Ze zouden dit vorig jaar juli al gaan doen maar in januari 2020 kwam ik er door eigen onderzoek achter dat ik helemaal niet bekend was bij haar als patiënt.
Volgende week gaan we weer eens bellen want het dreigt weer lang te gaan duren aan hun kant.
Zodoende bij Kanhai terecht gekomen maar dat liep op niks uit.
Kortom met 1 voet tussen de deur, nu de deur nog wat verder open duwen ;)
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Brownie »

ONVZ stuurt mij net: "Vanuit de richtlijnen voor transgenderzorg moet de diagnose gesteld worden door een multidisciplinair team (genderteam). Na deze diagnose wordt in de tweede fase de diagnose in de praktijk getoetst. De patiënt gaat in deze fase voltijds leven in de gewenste geslachtsrol. In deze fase komt de ontharing van het gelaat aan de orde. Omdat het niet duidelijk is of de zorg voor u door het transgenderteam is gestart en of er afstemming plaatsvindt tussen de psychiater en het transgenderteam mogen wij geen toestemming verlenen voor de vergoeding van de ontharings behandelingen."

Multidisciplinair team, RLE, psychiater... is het echt 2021 of zijn we per ongeluk terug in de tijd gegaan?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Brownie schreef: 04 jan 2021, 16:35 ONVZ stuurt mij net: "Vanuit de richtlijnen voor transgenderzorg moet de diagnose gesteld worden door een multidisciplinair team (genderteam). Na deze diagnose wordt in de tweede fase de diagnose in de praktijk getoetst. De patiënt gaat in deze fase voltijds leven in de gewenste geslachtsrol. In deze fase komt de ontharing van het gelaat aan de orde. Omdat het niet duidelijk is of de zorg voor u door het transgenderteam is gestart en of er afstemming plaatsvindt tussen de psychiater en het transgenderteam mogen wij geen toestemming verlenen voor de vergoeding van de ontharings behandelingen."

Multidisciplinair team, RLE, psychiater... is het echt 2021 of zijn we per ongeluk terug in de tijd gegaan?
Ze gebruiken in ieder geval achterhaalde informatie.
Irene
Mirella
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2021, 15:51
Gender: Geen

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Mirella »

Ik ben bijna 18 en moet zelf nu een zorgverzekeraar kiezen.als transman heb ik dan aan een basisverzekering genoeg ? Als ik ze zelf bel ben ik bang dat ze me al afschepen.