Medische Kliniek Velsen

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Medische Kliniek Velsen

Bericht door Emma »

Edit: het lijkt er op dat de problemen echt aanloopproblemen geweest zijn.

Weer een zorgverlener die aan het eigen succes ten onder dreigt te gaan?


Zojuist had ik de receptie van MK Velsen aan de telefoon. Ik had vorige week woensdag gebeld, en zou teruggebeld worden, maar had nog niets gehoord, dus ik belde zelf maar weer. Ook mails waren volledig onbeantwoord gebleven.

Het probleem? Eind september heb ik bij Kanhai een BVG ondergaan. Prima uitgevoerd 's middags, goed overnacht, en op een vergeten ontbijt na 's ochtends prima verzorgd door de verpleging. Alleen: ik heb bij ontslag geen implantatenpaspoort meegekregen. Daar staat in welke implantaten je exact gekregen hebt, zodat je weet waar je aan toe bent, als er ooit iets is met implantaten (denk aan de PIP-affaire), of juist als *jij* problement hebt om te kijken of dat bij dat type vaker voorkomt. Per 1 januari is bovendien opname in het Landelijk Implantaten register (LIR, https://www.igj.nl/onderwerpen/landelij ... n-register) verplicht, per 2020 handhaaft de IGJ (Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd).

Kanhai vroeg bij de eerste controle half oktober of ik dat paspoort had gehad. "Nee", zei ik. Daarop antwoordde hij dat hij het in het dossier zou vermelden en dat ik het dan opgestuurd zou krijgen.

7 november heb ik maar eens gemaild omdat ik nog steeds niets ontvangen had. Inmiddels ben ik telefonisch niet veel verder, behalve dat de medewerkster aan de telefoon meldde bijna huilend ernstig overwerkt te zijn omdat ze 10 uur per dag aan de telefoon zit en nergens aan toe komt. Personeelstekort.

Berichten die ons bereiken zowel via het forum als daarbuiten bevestigen mijn ervaringen.

Kortom: wil je in zee met MK Velsen? Op de zorg zelf is weinig tot niets aan te merken, maar hou er rekening mee dat je administratief mogelijk in een gat terecht komt. Dat krijg je erbij op je bordje, dus als dat al vol is kan het te veel worden.

Daarmee lijkt het er op dat elke zorgverlener die zich stort op de toch al overbelaste transgenderzorg, zelf overbelast dreigt te raken. In het verleden ging het al fout bij Psycho Informa, recent Stepwork en nu lijkt MK Velsen het volgende slachtoffer.

Laten we hopen dat ze het probleem opgelost krijgen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door JustMe »

Emma,

Ik begrijp je dat je boos en gefrustreerd bent, met goede reden zo te horen. Zo een telefoongesprek grijpt je ongetwijfeld ook aan.
Maar om ze nu al in één adem te noemen met Psycho Informa is wel wat kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Emma »

JustMe schreef: 07 dec 2020, 19:33 Emma,

Ik begrijp je dat je boos en gefrustreerd bent, met goede reden zo te horen. Zo een telefoongesprek grijpt je ongetwijfeld ook aan.
Maar om ze nu al in één adem te noemen met Psycho Informa is wel wat kort door de bocht.
Nee hoor, ik ben niet boos. Dat paspoort heb ik voorlopig niet nodig.

Maar de boel administratief niet op orde hebben is op korte termijn fataal. PII bestaat niet meer, Stepwork heeft al een aanwijzing van de inspectie te pakken... ik hoop van harte dat MKV zich herpakt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door JustMe »

En dat is wat ik bedoel Emma, insinueren dat ze failliet gaan is kort door de bocht.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Emma »

JustMe schreef: 07 dec 2020, 20:42 En dat is wat ik bedoel Emma, insinueren dat ze failliet gaan is kort door de bocht.
Dat is wat jij wilt lezen, maar niet wat ik zeg. En daar laat ik het bij.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Irene_de_Vreede »

JustMe schreef: 07 dec 2020, 20:42 En dat is wat ik bedoel Emma, insinueren dat ze failliet gaan is kort door de bocht.
Ik lees die insinuatie nergens. Ik lees het als volgt: iedereen die een beetje heeft opgelet de laatste jaren weet dat het bij de PII een wanbeleid was, dat het met Stepworks diezelfde kant op gaat is al erg genoeg en nu blijkt dat het bij MKV ook niet helemaal lekker zit in de foundation, dan zie je een patroon, dat nog doorbroken kan worden, maar dan moet er wel wat gedaan worden.
Irene
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Anon20230219 »

Nou voor diegene die mij relaas bij de FFS onderwerp hebben gelezen verbaasd mij dit niet wat Emma schrijft.
5,5 maand erover doen om de machtiging bij de verzekeraar te krijgen en hem dan zo indienen dat hij gewoon wordt afgewezen.
Vervolgens onvoorbereid bellen en mij beetje wegzetten als iemand die uit zijn nek kletst terwijl ik wel de afwijzing brief van de verzekeraar voor mij heb liggen en daaruit citeer en het dan af doet: "Nou ik bel nog wel een keer".
Lekker gaat het al een tijdje niet, ik lees van meer mensen dat ze worden afgescheept als ze contact willen leggen, op mail berichten reageren ze al sinds juni niet meer en bellen wordt je vaak niet veel wijzer.
Ik denk dat Kanhai er te simpel over gedacht heeft en hij dacht het wel eventjes te kunnen mannen.

Stepwork wat ook even genoemd werd ontkent in alle toonaarden dat de organisatie op instorten staat ook al confronteer je ze met het onderzoek van het Zilveren Kruis over hun winst marges.
(en dan zijn er nog een paar instanties welke aan hun poorten staan te morrelen.)
De fusie heeft volgens Stepwork alleen maar positieve invloed op de organisatie.
Als je dan aangeeft dat je al 5 maanden geen behandelaar meer hebt wordt het wat stil.

Voor mij persoonlijk maakt het mij niet uit of Kanhai het wel of niet redt, zijn onprofessionele houding richting mij maken het er toe dat hij wat mij betreft wel van een voetstuk is afgevallen.
Echter het had onze zorg kunnen verlichten maar zoals het zich nu laat aan zien overlopen ze zichzelf en stort het uiteindelijk in elkaar.
Emma noemde al wat voorbeelden welke hetzelfde lot overkomen zijn.
Laten we hopen dat ze het tij nog kunnen keren.
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door JustMe »

Irene_de_Vreede schreef: 07 dec 2020, 21:09
JustMe schreef: 07 dec 2020, 20:42 En dat is wat ik bedoel Emma, insinueren dat ze failliet gaan is kort door de bocht.
Ik lees die insinuatie nergens. Ik lees het als volgt: iedereen die een beetje heeft opgelet de laatste jaren weet dat het bij de PII een wanbeleid was, dat het met Stepworks diezelfde kant op gaat is al erg genoeg en nu blijkt dat het bij MKV ook niet helemaal lekker zit in de foundation, dan zie je een patroon, dat nog doorbroken kan worden, maar dan moet er wel wat gedaan worden.
Hoi Irene,

Volgens mij lees je er hetzelfde in als ik. Emma gooit mk velsen op één hoop met PI.
Ze doet dat zonder daar een goede onderbouwing voor te geven.

Een personeelstekort betekend niet meteen wanbeleid.

Ik beweer ook niet het tegendeel van wat Emma zegt ofzo hoor. Ik ben echt niet op de hoogte van wat daar gebeurd, maar dat is zij ook niet.

Maar goed, ik laat het hier ook verder maar bij.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik meende toch duidelijk te hebben aangegeven dat ik dat NIET las.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Medische Kliniek Velsen

Bericht door Emma »

Ik ben prima op de hoogte van wat er gebeurt, ik heb de informatie nota bene uit eerste hand. Personeel dat aan de telefoon emotioneel wordt omdat ze expliciet zeggen het niet te kunnen bijbenen en men niet aan de administratie toe komt.

Dat hoeft niet direct wanbeleid te zijn. Wel moeten de achterstanden op korte termijn ingelopen worden, omdat het anders niet ondenkbaar is dat de IGJ vervelend gaat doen. Bovendien kost het kostbare energie van mensen die het niet altijd kunnen missen. Vandaar dat ik schreef:
Emma schreef:Kortom: wil je in zee met MK Velsen? Op de zorg zelf is weinig tot niets aan te merken, maar hou er rekening mee dat je administratief mogelijk in een gat terecht komt. Dat krijg je erbij op je bordje, dus als dat al vol is kan het te veel worden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]