Wat doe je tijdens het wachten?

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door DelicateFlower »

Nate_0 schreef: 10 dec 2020, 19:52 Het klinkt inderdaad alsof je al heel erg goed voorbereid de transitie in gaat, en natuurlijk is de PTSS die je hebt aanpakken voordat je het traject in gaat een goed idee geweest. Ik ben het ook absoluut met je eens dat dat naast transitie doen heel erg zwaar zou zijn (voor mij is EMDR voor mijn huidige problematiek helaas geen optie maar ik heb het in het verleden wel gehad dus ik weet hoe erg het er in hakt).
Ja, ik ben sowieso iemand die alles goed voorbereid, uitdenkt etc. Ik overdenk alles. En ik had zoiets van: eerst EMDR, dan afvallen en aan mijn conditie werken (terwijl ik een opleiding doe), hopelijk ondertussen verhuizen naar een andere stad en dan in transitie gaan.
Nate_0 schreef: 10 dec 2020, 19:52 Wel heel erg stoer om zo je hele leven op z'n kop te gooien, trouwens! Ik kan me goed voorstellen dat dat inderdaad heel erg bevrijdend voelt 😊 Zeker als je vader z'n aanwezigheid je zo erg heeft gehinderd in het verleden. Voor mij kwam het omslagpunt na een ongeluk, waardoor ik idd ook het roer heb omgegooid, dus transitie en een andere opleiding ook, en ik heb er echt geen moment spijt van gehad. Ik hoop iig dat jij zo ook je plekje vindt.
Dank je! :hbeat: Het voelt heel goed allemaal, echt alsof ik steeds de juiste keuze heb gemaakt. Het is vreselijk dat corona de wereld heeft overgenomen, maar voor mij kwam het als geroepen. Dat de hele samenleving in slaap viel heeft zeker bijgedragen aan de rust die ik ervoer en nog steeds ervaar. Ook mijn moeder en verdere familie heeft het me vaak lastig gemaakt. Wat ik ook deed of wilde, het was nooit goed. Ik heb ze in het verleden te veel ruimte gegeven om me zo te kleineren, te demotiveren, noem maar op. Dat ga ik niet meer laten gebeuren. Ik ben er tijdens de EMDR-behandeling nog meer van overtuigd geraakt dat ik mijn leven mag inrichten zoals ik dat wil en dat ik daar niemand verantwoording voor hoef af te leggen. En dat is me heel veel waard!
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door DelicateFlower »

Morgen om 7:15 uur (ik wist niet eens dat ze zo vroeg begonnen tegenwoordig) heb ik een afspraak bij de huisarts. Ik ga vragen om een verwijzing zodat ik vanaf januari begeleid aan de slag kan met mijn eetbuistoornis.

Ik overweeg om vanaf 1 januari een dagboek bij te gaan houden, zowel tekstueel als visueel (eens in de zoveel tijd een zelfportret maken, bijvoorbeeld op elke eerste van de maand). In 2020 voelde ik me van binnen enorm veranderen, in 2021 hoop ik dat ook de buitenkant zal veranderen. Niet alleen vanwege de vele kilo's, ik wil ook een haartransplantatie ondergaan en vervolgens mijn haren laten groeien.

Spannuuund! :happy-cheerleadersmileygirl:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Veel succes!
Irene
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door Annabel »

Spannend inderdaad en veel succes!
En goed idee om een dagboek bij te houden.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door DelicateFlower »

Irene_de_Vreede schreef: 22 dec 2020, 14:20 Veel succes!
Dank je! Ik kan 31 december al terecht bij de praktijkpsychologe van mijn huisarts. Mijn huisarts zei precies hetzelfde als de medewerker van FBTO: "Dit klinkt als GGZ en dus heb je in eerste instantie niet zoveel aan een diëtist." En daar hebben ze gelijk. Ik ga dus voorlopig met de praktijkpsychologe aan de slag, en dat vind ik wel prettig. Heel aardige dame die me eerder perfect doorverwezen heeft naar de praktijk waar ik mijn EMDR-behandeling kreeg. Vanaf 1 januari een stok achter de deur, heerlijk!
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door DelicateFlower »

Annabel schreef: 22 dec 2020, 17:25 Spannend inderdaad en veel succes!
En goed idee om een dagboek bij te houden.
Dank je!

Het lijkt me leuk en prettig om een dagboek bij te houden. Online zie je natuurlijk heel vaak dat transgenders een tijdlijn plaatsen om de uiterlijke veranderingen te laten zien. Ook al vind ik het echt verschrikkelijk om mezelf te fotograferen, ik denk dat het wel interessant wordt om terug te kijken als ik eenmaal in het traject zit/heb gezeten.
janneke71
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2018, 08:11
Gender: Vrouw

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door janneke71 »

Ik heb net met een haartransplantatie kliniek gesproken, die raden mij aan om pas 3 tot 4 jaar na hormoonbehandeling haar te laten transplanteren.
Dit omdat er nog best veel haar terugkomt. Ik ben nu ruim 2.5 jaar aan de hormonen en er is inderdaad veel haar teruggekomen. Ik word hier na de kerst nog over teruggebeld, dus ik ben benieuwd wat ze dan zeggen.

DelicateFlower schreef: 22 dec 2020, 14:17 Niet alleen vanwege de vele kilo's, ik wil ook een haartransplantatie ondergaan en vervolgens mijn haren laten groeien.

Spannuuund! :happy-cheerleadersmileygirl:
janneke71
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2018, 08:11
Gender: Vrouw

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door janneke71 »

janneke71 schreef: 24 dec 2020, 16:38 Ik heb net met een haartransplantatie kliniek gesproken, die raden mij aan om pas 3 tot 4 jaar na hormoonbehandeling haar te laten transplanteren.
Dit omdat er nog best veel haar terugkomt. Ik ben nu ruim 2.5 jaar aan de hormonen en er is inderdaad veel haar teruggekomen. Ik word hier na de kerst nog over teruggebeld, dus ik ben benieuwd wat ze dan zeggen.

DelicateFlower schreef: 22 dec 2020, 14:17 Niet alleen vanwege de vele kilo's, ik wil ook een haartransplantatie ondergaan en vervolgens mijn haren laten groeien.

Spannuuund! :happy-cheerleadersmileygirl:
Haha, ik zie net dat je er nog een ander draadje over had. Ik ga daar even verder lezen.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Wat doe je tijdens het wachten?

Bericht door DelicateFlower »

janneke71 schreef: 24 dec 2020, 16:38
DelicateFlower schreef: 22 dec 2020, 14:17 Niet alleen vanwege de vele kilo's, ik wil ook een haartransplantatie ondergaan en vervolgens mijn haren laten groeien.

Spannuuund! :happy-cheerleadersmileygirl:
Ik heb net met een haartransplantatie kliniek gesproken, die raden mij aan om pas 3 tot 4 jaar na hormoonbehandeling haar te laten transplanteren.
Dit omdat er nog best veel haar terugkomt. Ik ben nu ruim 2.5 jaar aan de hormonen en er is inderdaad veel haar teruggekomen. Ik word hier na de kerst nog over teruggebeld, dus ik ben benieuwd wat ze dan zeggen.
Oeh! Ik heb vandaag contact gehad met een kliniek en ze nemen contact met me op zodra ze weer afspraken kunnen inplannen. Maar misschien kan ik toch beter afwachten wat de hormonen doen. Ik vind dit wel een lastig dingetje...