Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Nate_0 schreef: 26 feb 2021, 19:26
Esther91 schreef: 26 feb 2021, 13:24 Dan hebben wel veel mensen dezelfde pech...
Ik denk dat het ook deels is dat mensen die pech hebben zich veel vaker uitspreken dan mensen bij wie 't van een leien dakje gaat.

Tevens: Dit soort slechte verhalen bestaan ook over het VUMC, Tanja, UMCG, etc... Er is geen enkele instelling die goed werkt voor iedereen die zich daar aanmeldt. Jer's tip geldt dus ook in z'n algemeenheid, maar de behandelcentra die met externe endocrinologen en chirurgen werken zullen dus inderdaad wat meer werk kosten vanuit jezelf ipv dat het allemaal intern geregeld kan worden.
ik heb me tot gisteren nog nooit uitgelaten over stepwork. Maar al sinds mei 2019 heb ik geen behandelaar meer. Voor verwijsbrieven moet ik smeken en dreigen. Na dreigen met het tuchtcollege worden dingen altijd binnen uren tot hooguit enkele dagen geregeld. Op dit moment ben in in behandeling bij een andere GGZ. Mijn dossier is opgevraagd bij stepwork en wederom na dreigementen kreeg ik iets toegestuurd wat je niet eens een dossier kan noemen.

Wederom reageert er niemand bij stepwork, anders dan ik telkens te horen krijg dat ze het naar mijn behandelaar hebben doorgestuurd. Raar, want mijn eerste behandelaar is gestopt, de 2e met pensioen, en de derde zit met een burnout thuis. Op de vraag wie mijn behandelaar is krijg ik dan ook geen antwoord.

Helaas de druppel geweest en inmiddels alles doorgestuurd naar het tuchtcollege. Zou zonder pardon misschien wel eens het einde van Stepwork kunnen betekenen.

Geen getreur, de geruchten gaan dat Alwin Man binnenkort bij Compass GGZ gaat beginnen. Geruchten waarvan je niet moet twijfelen of ze waar zijn, ze komen van heel diep uit de organisatie zelf.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb gisteren sinds een jaar geleden weer een gesprek gehad en heb ook om mijn medisch dossier gevraagd.
Ondanks dat Bas begrip toonde en zich af en toe geen houding kon geven voelde ik wel dat het einde der tijden aan beginnen te breken.
Heb eigenlijk door hun geklungel meer dan een jaar extra kunnen toe voegen aan mijn toch al hobbelig traject.
Hij als persoon kan er weinig aan veranderen.
Maar ik kijk tegen het einde van mijn medische transitie aan en wederom breekt het bandje weer en draait het alweer 3 maanden de soep in zonder dat er iets gebeurd.
Ik kan mij levendig voorstellen dat Esther het nu via het tucht college heeft ingebracht.
Je kan merken dat er angst heerst binnen de organisatie want stond verbaasd dat ik na de zoveelste klachten telefoon ineens wel een RLE gesprek kon plaats vinden.
Wat dan weer jammer is dat de behandelaar niet een beetje moeite heb genomen om zich een klein beetje in te lezen in jou transitie traject en je dus weer 25 minuten kwijt ben om alleen uit te leggen wie je bent en waar je nu in je traject staat.
Irritant is dat het een kerel van de klok is en als je dan in je verhaal zit hij al zenuwachtig gaat zitten draaien al naar de klok kijkende.
Niet dat ik mij er aan gehouden heb want bleef gewoon door praten, er moesten veel dingen besproken worden heb tenslotte een uur.

Verder wat Esther schrijft ervaar ik ook al sinds 2019, het is vanwege Stepwork dat ik mijn telefoon abonnement een lange tijd met meer bel minuten heb aangepast want er zijn honderden gesprekken gevoerd wat uiteindelijk nergens toe leidt.
Mijn verwijzing naar Dr Meijer is na bijna 2 jaar nog steeds niet in Amsterdam.
Ik wacht mijn medisch dossier af maar als ik het bovenstaande relaas lees zal ik van een kouwe kermis thuis komen en zal het maar weinig informatie bevatten.
Gelukkig heb ik een mapje Stepwork onder mijn Postvak IN hangen vol met het heen en weer mailen tot verzoeken met weinig resultaat.
Als ik lees dat de oprichter van Stepwork zelf het zinkende schip verlaten heeft weet ik hoe laat het dan weer geworden is.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Ik wil niet teveel zeggen hoor, heb zelf ook erg slechte ervaringen binnen de transgenderzorg (hoewel dat bij het UMCG was), maar het opdoeken van Stepwork zou wel een heel erg groot probleem opleveren voor de mensen die daar op de wachtlijst staan, en voor de wachttijden binnen de transgenderzorg in Nederland in z'n algemeen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door MichelleB »

Klinkt allemaal een beetje te? Was een klacht bij de consumentenbond (of zo) niet voldoende? Er zijn best wat mensen wat van afhankelijk.
Neemt niet weg dat het voor jullie erg lullig is, natuurlijk. Maar als de bus zonder te stoppen mijn halte voorbij rijdt ga ik ook niet proberen Arriva op te laten doeken.
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Jer158 »

Ik heb flashbacks aan Tanja, jongens en meisjes. Tanja fucked me over time after time op manieren die echt niet kunnen. Een deel daarvan zie ik ook in verhalen terugkomen hier (met name het langdurig onbereikbaar zijn zonder enige aanleiding). Ik heb lang getwijfeld over wat ik hiermee moest, en wil graag mijn overwegingen met jullie delen.

Iedere slechte ervaring is er 1 te veel. Het ligt niet aan jou persoonlijk; een goede praktijk werkt voor iedereen (binnen de grenzen van redelijkheid, uiteraard). Tegelijk zijn er mensen die wel positieve ervaringen hebben, deels doordat Stepwork een grote organisatie is met een boel verschillende individuele behandelaars, deels om redenen die we nooit zullen weten (minder "pech", zoals al voorbijkwam).

We hebben allemaal het beste voor met trans mensen en de trans zorg, dus ik denk dat de prioriteiten voor elk van ons tweedelig zijn. Enerzijds, willen we onze transitie zo glad mogelijk laten verlopen. Anderszijds, willen we dat de trans mensen NA ons het beter hebben (of iig niet slechter). Hierom wil ik jullie op het hart drukken je bij elke actie af te vragen: "Help ik de volgende generatie trans mensen hiermee?" Bij een klacht kan de munt beide kanten op vallen: het kan een stimulans tot verbetering zijn, of het kan leiden tot het wegvallen van zorg. Welke kant de munt opvalt is niet altijd met zekerheid te zeggen.

Ik heb na zorgvuldig overwegen (in consultatie met Transvisie en Alwin) besloten geen actie te ondernemen wat betreft Tanja. WEL heb ik op het forum uitgebreid beschreven wat er allemaal is misgegaan om mensen bewust te maken van het risico van in zee gaan met Tanja (en ja, dan krijg je helaas soms reacties die je - al dan niet per ongeluk - doen twijfelen of het allemaal niet aan jou ligt). Uiteindelijk wil ik dat mensen ZELF de keuze hebben om wel/niet met Tanja in zee te gaan (want behalve dramatisch kan het namelijk ook snel gaan met haar, of beide, zoals bij mij). Ik wil nooit die keuze wegnemen van andere mensen; dat risico zou ik wel lopen als mijn klachten zou escaleren.

Het is de pest dat we als trans mensen zo gigantisch afhankelijk zijn van een handjevol zorgaanbieders. Alle actie die we nemen heeft een impact op onze eigen transitie en die van anderen. "Vrije zorgkeuze"? Nauwelijks. Niet met zulke wachtlijsten en zo weinig aanbieders.

Disclaimer: dit waren mijn overwegingen met Tanja. De situatie is niet identitiek, maar ik zie genoeg terugkerende thema's om mijn paar centjes met jullie te delen.
Hung her from the branches of a mango tree
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

MichelleB schreef: 27 feb 2021, 18:14 Klinkt allemaal een beetje te? Was een klacht bij de consumentenbond (of zo) niet voldoende? Er zijn best wat mensen wat van afhankelijk.
Neemt niet weg dat het voor jullie erg lullig is, natuurlijk. Maar als de bus zonder te stoppen mijn halte voorbij rijdt ga ik ook niet proberen Arriva op te laten doeken.
Ik ben niet degene die uiteindelijk stepwork wel of niet doet opdoeken. Die keuze ligt uiteindelijk bij het tuchtcollege, en hoe stepwork hun gebreken wel of niet gaan oplossen. Dus als het tuchtcollege de keuze maakt dat stepwork de deuren moet sluiten, dan ligt die schuld toch echt bij stepwork en niet bij de melder.

Je weet de geschiedenis niet, heb ook geen zin om kantjes vol te gaan schrijven. Ik was afhankelijk van Stepwork maar ben niet geholpen. Dus pas voortaan wel aub op met wat u typt.
:text-thankyouyellow:
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Uiteindelijk moet je je ook afvragen wat het einddoel is. Stepwork opgedoekt krijgen of zorgen dat ze hun administratie beter op orde krijgen. Wat mijn doel is mag je wat mij betreft zelf invullen, maar ga me niet aanvallen op aannames. Houdt het liever bij feiten.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door MichelleB »

Welke aanval?
-Life is a work in progress-
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

MichelleB schreef: 27 feb 2021, 20:56 Welke aanval?
Hoezo voel je je aangesproken?
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door MichelleB »

Okay? je citeert me toch?
-Life is a work in progress-