Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

eew schreef: 09 mar 2021, 11:59 Omdat er niet echt een Stepwork wachttijden topic is meld ik het hier maar even. Ik werd gisteren na exact 2 jaar wachten gebelt door Stepwork met de vraag of ik morgen een intake wilde. Ik heb al groen licht van de VU dus ik heb maar vriendelijk bedankt. Maar ze zijn nu dus in maart 2019 met de wachtlijst.
Toch bizar dat ze wel nieuwe clienten binnenhalen terwijl er tal van clienten rondlopen zonder behandelaar. De vraag is, moet je dat wel willen...

...in een sprint naar de hormonen, tot daar en vooral niet verder...
:text-thankyouyellow:
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Lisa1973 schreef: 09 mar 2021, 12:08
eew schreef: 09 mar 2021, 11:59 Omdat er niet echt een Stepwork wachttijden topic is meld ik het hier maar even. Ik werd gisteren na exact 2 jaar wachten gebelt door Stepwork met de vraag of ik morgen een intake wilde. Ik heb al groen licht van de VU dus ik heb maar vriendelijk bedankt. Maar ze zijn nu dus in maart 2019 met de wachtlijst.
Ja dat is wel logisch want er is nogal een leegloop geweest binnen de organisatie.
Als je als cliënt al heel wat bergen moet verzetten om dingen voor elkaar te krijgen kan je uitrekenen dat dit doorwerkt in de wachtlijsten ervan.
Zo heb ik vorige week voor de 2e keer gevraagd om inzage medisch dossier maar nog steeds niets ontvangen.
Volgens mijn nieuwe behandelaar was dit geen enkel probleem dit op te vragen en toch gaat dit weer niet soepel.
Zonder dat dossier kom ik geen stap verder..
Inmiddels heb ik hulp gezocht, en krijg ik die hulp ook. Mede omdat ik sinds groen licht er "helemaal alleen" voor gestaan heb, wordt het vooral praktische hulp in de vorm van brieven en een degelijk dossier opmaken voor later.

Uiteraard betekend stepwork hier niets in.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Esther91 schreef: 09 mar 2021, 12:57
eew schreef: 09 mar 2021, 11:59 Omdat er niet echt een Stepwork wachttijden topic is meld ik het hier maar even. Ik werd gisteren na exact 2 jaar wachten gebelt door Stepwork met de vraag of ik morgen een intake wilde. Ik heb al groen licht van de VU dus ik heb maar vriendelijk bedankt. Maar ze zijn nu dus in maart 2019 met de wachtlijst.
Toch bizar dat ze wel nieuwe clienten binnenhalen terwijl er tal van clienten rondlopen zonder behandelaar. De vraag is, moet je dat wel willen...

...in een sprint naar de hormonen, tot daar en vooral niet verder...
Tja heel herkenbaar, na veel plus en minnen tekende men de verklaring voor borstvergroting.
Daarna viel de boel weer stil aan mijn kant..
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Matijs »

eew schreef: 09 mar 2021, 11:59 Omdat er niet echt een Stepwork wachttijden topic is meld ik het hier maar even. Ik werd gisteren na exact 2 jaar wachten gebelt door Stepwork met de vraag of ik morgen een intake wilde. Ik heb al groen licht van de VU dus ik heb maar vriendelijk bedankt. Maar ze zijn nu dus in maart 2019 met de wachtlijst.
Misschien ook handig als je de locatie erbij vermeldt😏Bij de ene locatie moet je namelijk langer wachten dan bij de andere.
###
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door eew »

Chivan schreef:
eew schreef: 09 mar 2021, 11:59 Omdat er niet echt een Stepwork wachttijden topic is meld ik het hier maar even. Ik werd gisteren na exact 2 jaar wachten gebelt door Stepwork met de vraag of ik morgen een intake wilde. Ik heb al groen licht van de VU dus ik heb maar vriendelijk bedankt. Maar ze zijn nu dus in maart 2019 met de wachtlijst.
Misschien ook handig als je de locatie erbij vermeldtAfbeeldingBij de ene locatie moet je namelijk langer wachten dan bij de andere.
Dit was oorspronkelijk Amersfoort naar ik heb mij eind 2019 lijst ook uit wanhoop op Assen lijst laten zetten. Aan het begin van corona hebben ze alle wachtlijsten op een hoop gegooit omdat Rotterdam compleet was vastgelopen. Ik ging er even vanuit dat dat nog steeds het geval is.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Vandaag toevallig gebeld door mijn behandelaar, die was verbaasd over 2 dingen:
De afwijzingsbrief van FFS door Kanhai van Zilveren Kruis en bleef erbij dat Kanhai FFS kan uitvoeren.
Voor zover ik heb kunnen uitpluizen kan Kanhai dit zelf niet, nogmaals uitgelegd dat ik liever bij het VU mijn FFS wil laten doen dan bij MKV.
2e punt was dat ik na mijn 2e verzoek om medisch dossier in te zien deze nog steeds niet ontvangen heb.
Hij zou hier achter aan gaan.
Moet wel zeggen dat hij de eerste is welke probeert door te pakken bij Stepwork, als ik dit eerder had gehad dan was de medische transitie al gedaan geweest.
9 april heb ik weer een gesprek.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Hrafn »

Ik kreeg vandaag ineens een factuur van Stepwork in de mail, over 2018 en 2019, er was mij verteld dat ze dat zelf bij de zorgverzekeraars declareren als je een restitutiepolis hebt... Staat de verkeerde zorgverzekeraar erop (die ik in 2017 had), in 2018 overgestapt naar Ohra, dat doorgegeven bij Stepwork, in 2019 naar zilveren kruis, ook doorgegeven. Verder staat de factuur op naam van 'mevrouw'..., staat mijn deadname er tussen haakjes op en is de datum van de factuur februari 2020. Heb ze meteen teruggemaild, 3 keer omdat ik later pas achter 'mevrouw' enzo kwam. Nu dus een vette paniekaanval.
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Inmiddels zijn mijn klachten officieel in behandeling genomen door het tuchtcollege. Zal allemaal nog wel even duren, omdat het tuchtcollege onderbezet is ivm corona. Hopelijk dat het nu wel een keertje doordringt dat er ook regels zijn waar stepwork zich aan moet houden
:text-thankyouyellow:
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Pan-Tastique »

Ik post hier nagenoeg nooit berichten, maar moet toch even mijn frustratie kwijt mbt Stepwork. Zit al ruim een uur in Rotterdam te wachten op mijn afspraak waar ik sinds December 2018 al op wacht, vervolgens is de behandelaar niet aanwezig, staat niet eens op het bord met reserveringen (Wijnhaven), en Stepwork neemt de telefoon niet op.

Ik denk dat ik maar naar de huisarts ga voor een verwijzing naar Amsterdam of Nijmegen. Dit schept geen vertrouwen, en de verhalen hier doen me ook geen goed...
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Inmiddels ga ik een klacht indienen en net als Esther het tuchtcollege benaderen.
Na 4 maanden heb ik nog steeds geen inzage in mijn medisch dossier binnen gekregen.
Dit is voor mij druppel welke de bekende emmer echt doet overlopen.
Het is niet alleen dat maar ook dat ze mijn behandelaar verkeerde informatie geven, volgens hem zou ik al een jaar op een wachtlijst staan voor FFS.
Maar dat klopt niet want mijn vorige behandelaar was nijdig dat ik zelf het VU had gebeld in januari 2020 en toen was ik niet bekend bij geen enkele afdeling.
En het VU accepteert dergelijke verwijzingen al vrij lang niet meer.
Volgens zijn gegevens kan Kanhai ook een FFS uitvoeren, voor zover ik kan beoordelen op internet alsmede op het forum ben ik nog niemand tegen gekomen die dat inderdaad bij hem heeft ondergaan.
(Als dat wel zo is dan hoor ik dat graag.)
Echter voor mij is Kanhai geen optie en dat heb ik ten derde malen ook bij mijn behandelaar neergelegd.

Ze willen kosten wat het kost mij als cliënt aan boord houden, ze weten dat ik mijn medisch dossier over zal dragen richting het VU om te voorkomen dat ik pas in 2024 een keer wordt opgeroepen.
En dan komt er nog een wachttijd aan om bij Brigitte op gesprek te komen.

Wat er in bovenstaande posting gebeurd is kan werkelijk niet door de beugel.
Het laat maar zien dat Stepwork aan het einde van zijn verhaal zit, de oprichter ervan zit ergens anders en laat het schip gewoon ten onder gaan.
Ik zou op 9 april een gesprek hebben maar vrees dat dit niet door zal gaan.
Voor een 2e keer in mijn traject sta ik waarschijnlijk weer met lege handen, het hoort er geloof ik een beetje bij in mijn geval.
Ben weer een stuk verder inmiddels maar afsluiten dat zit er voorlopig nog niet in.