Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Ik zou even wachten met betalen totdat je echt een rekening op papier hebt gekregen. Klinkt erg merkwaardig allemaal. Zoals Jennifer zegt, misschien wel nog wat cashen voordat ze de tent gaan sluiten.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 16 apr 2021, 16:14 Ik werd net gebeld door iemand van Stepwork's administratie. Hele vrolijke meneer, die me de mededeling gaf dat ik nog even 3100 euro aan ze moet betalen want dat staat nog open. Hij weet immers ook niet waarom de zv dit niet uitkeert. Is blijkbaar ook al een herinnering over gestuurd, maar dat is dr niet een die ik ooit ontvangen heb.
Ik zou ook heel vrolijk zijn als ik zo'n bedrag zou mogen innen.
Het Zilveren Kruis had mij hier ook al op gewezen dat ik maar bij Stepwork moest weggaan.
Gelukkig val ik onder een oude regeling waardoor ik niet dergelijke rekeningen kan krijgen.
Even contact met je verzekeraar opnemen over deze kwestie want het is een vreemd verhaal.
Niet een geheel nieuw verhaal want ik schreef hier in januari al over.
Des te meer snap ik nu waarom ik mijn medisch dossier niet in handen krijg.
Ze proberen zoveel mogelijk cliënten kosten wat het kost binnen te houden.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Jennifer84 »

Lisa1973 schreef: 16 apr 2021, 19:51
Nate_0 schreef: 16 apr 2021, 16:14 Ik werd net gebeld door iemand van Stepwork's administratie. Hele vrolijke meneer, die me de mededeling gaf dat ik nog even 3100 euro aan ze moet betalen want dat staat nog open. Hij weet immers ook niet waarom de zv dit niet uitkeert. Is blijkbaar ook al een herinnering over gestuurd, maar dat is dr niet een die ik ooit ontvangen heb.
Ik zou ook heel vrolijk zijn als ik zo'n bedrag zou mogen innen.
Het Zilveren Kruis had mij hier ook al op gewezen dat ik maar bij Stepwork moest weggaan.
Gelukkig val ik onder een oude regeling waardoor ik niet dergelijke rekeningen kan krijgen.
Even contact met je verzekeraar opnemen over deze kwestie want het is een vreemd verhaal.
Niet een geheel nieuw verhaal want ik schreef hier in januari al over.
Des te meer snap ik nu waarom ik mijn medisch dossier niet in handen krijg.
Ze proberen zoveel mogelijk cliënten kosten wat het kost binnen te houden.
Wat gaven ze als reden om bij stepwork weg te gaan
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Dat ik nota's zou kunnen krijgen van niet vergoedde behandelkosten.
Echter val ik onder een overgangsregeling omdat ik vanuit PIG bij Stepwork terecht kwam.
Daarin is afgesproken dat kosten welke niet vergoed door verzekeraar door Stepwork gedragen zouden worden.
Wat dit anno nu betekend heb ik geen idee van.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Jer158 »

Lisa1973 schreef: 16 apr 2021, 20:15 Dat ik nota's zou kunnen krijgen van niet vergoedde behandelkosten.
Echter val ik onder een overgangsregeling omdat ik vanuit PIG bij Stepwork terecht kwam.
Daarin is afgesproken dat kosten welke niet vergoed door verzekeraar door Stepwork gedragen zouden worden.
Wat dit anno nu betekend heb ik geen idee van.
Meerdere mensen hebben op het forum geplaatst dat Stepwork beloofd had de "niet vergoede" kosten in het eerste jaar op zich te nemen, oftewel de 30% die je niet vergoed krijgt met een naturapolis en wel met een restitutiepolis. Dat heeft dus niet zo veel te maken met het PIG/PII verder, want dit is ook beloofd aan mensen die met hun transitie begonnen.

Zie bijv. hier: viewtopic.php?p=143555#p143555
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Jer158 schreef: 16 apr 2021, 20:29
Lisa1973 schreef: 16 apr 2021, 20:15 Dat ik nota's zou kunnen krijgen van niet vergoedde behandelkosten.
Echter val ik onder een overgangsregeling omdat ik vanuit PIG bij Stepwork terecht kwam.
Daarin is afgesproken dat kosten welke niet vergoed door verzekeraar door Stepwork gedragen zouden worden.
Wat dit anno nu betekend heb ik geen idee van.
Meerdere mensen hebben op het forum geplaatst dat Stepwork beloofd had de "niet vergoede" kosten in het eerste jaar op zich te nemen, oftewel de 30% die je niet vergoed krijgt met een naturapolis en wel met een restitutiepolis. Dat heeft dus niet zo veel te maken met het PIG/PII verder, want dit is ook beloofd aan mensen die met hun transitie begonnen.

Zie bijv. hier: viewtopic.php?p=143555#p143555
Nou mijn behandelaar zei dat ik geen rekeningen hoefde te verwachten, ze hebben al die jaren de overige kosten op zich genomen.
Heb ook nog nooit rekeningen ontvangen over al die jaren ondanks een natura polis te hebben gehad daar ik geen restitutiepolis kon betalen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Dat zei mijn behandelaar ook, Lisa 😉
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 16 apr 2021, 21:02 Dat zei mijn behandelaar ook, Lisa 😉
Heb ze al gezegd dat ik het met een klein bedrag per maand af betaal.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Dus eerder had je nog nooit een rekening ontvangen maar nu opeens wel? Dat is bijzonder...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 16 apr 2021, 23:03 Dus eerder had je nog nooit een rekening ontvangen maar nu opeens wel? Dat is bijzonder...
Je leest dingen welke ik niet schrijf.
Als ik een rekening van hun zou ontvangen bedoelde ik.