Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Na wat onaardige mails te hebben verzonden afgelopen weekend kwam er beetje beweging vanuit Veendam.
Mijn medisch dossier omvat 1 brief welke een correctie brief was naar Kanhai.
Vanmiddag werd ik in lichtelijke paniek gebeld door Stepwork dat het allemaal verkeerd was gelopen en men gaat nu iets bij elkaar harken wat een periode van 3 jaar behandeling meer recht zal doen?
Als ik mij bedenk dat de verwijzing naar Kanhai was opgemaakt vanuit een dossier van Tanja van 2017 zal het niet zo zijn dat mijn mailprogramma een blauw foutmelding scherm gaat geven vanwege de grote inhoud.
Gaat op mijn gemak een mooi stukje tekst op tikken wat richting de tuchtcommissie zal gaan.
Heb het eigenlijk al veel te lang laten doormodderen.
Ze proberen met van alles om mij zoet te houden maar die vlieger gaat nu niet meer op.
Krijg morgen een aangepaste brief welke ik naar het VU kan sturen wat hopelijk de wachttijd wat zal verkorten.
De brief welke ik van de verwijzing naar Brigitte Meijer in 2019 zou ontvangen nog steeds niet binnen maar blijf daar gewoon om zeuren.
Ik vergeet gelukkig niet snel.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Esther91 schreef: 16 apr 2021, 16:52 Ik zou even wachten met betalen totdat je echt een rekening op papier hebt gekregen. Klinkt erg merkwaardig allemaal. Zoals Jennifer zegt, misschien wel nog wat cashen voordat ze de tent gaan sluiten.
Ja oké, ik wil even een update geven hierover.

Ik heb nog contact met iemand die in het verleden bij Stepwork heeft gewerkt. Op de details ga ik verder niet te veel in (oa omdat dit in het publieke deel van het forum staat) maar ik heb wel gehoord dat mijn behandeling inderdaad prima was, en dat het pas later helemaal fout is gegaan. Mijn excuses dus voor het zo vasthouden aan "Stepwork = goed." Het wás goed. Het ís niet meer goed, en een hoop van die problemen komen dus vanuit iemand die graag geld op diens eigen rekening ziet staan. Een hoop van de mensen die bij Stepwork werkten/in opleiding waren zijn er dus weg gegaan in verband met deze interne problemen (en bijna allemaal ergens anders terecht gekomen). Dat is dus ook een v/d redenen dat het zo lastig is om contact te zoeken met behandelaars van SW, zeker op bepaalde locaties.

Vanuit het gesprek dat ik had klonk het iig alsof SW al flink op weg is een eigen graf te graven. Klassiek gevalletje "misbruik maken van een kwetsbare groep op basis van winstbejag." En ik moet zeggen, dat was echt verschrikkelijk moeilijk om te horen want het strookt niet met mijn ervaring, en het léék allemaal zo goed (en wás dat dus de eerste periode ook) maar de berichten die vaker en vaker naar buiten komen... Kloppen dus wel bij de problematiek die bij Stepwork intern is gaan spelen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Annabel »

Ik heb zelf geen ervaring met Stepwork, maar ik wilde dit toch even kwijt.
Als je in de kvk registers gaat zoeken (b.v. via drimble) op het adres waar SW is/was geregistreerd kom je verschillende BVs tegen. En recent zijn daar bestuurdersverwisselingen die ik persoonlijk als verdacht beschouw... maar idd verder ook niet meer hierover op het publieke forum.
Voor de rest weet ik niet of deze al een keer is gepost (is al een ouder artikel)
https://www.dvhn.nl/groningen/Zorgcowbo ... 03962.html

Uiteraard zou ik het erg jammer vinden voor iedereen als SW ten onder gaat!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 22 apr 2021, 11:29
Esther91 schreef: 16 apr 2021, 16:52 Ik zou even wachten met betalen totdat je echt een rekening op papier hebt gekregen. Klinkt erg merkwaardig allemaal. Zoals Jennifer zegt, misschien wel nog wat cashen voordat ze de tent gaan sluiten.
Ja oké, ik wil even een update geven hierover.

Ik heb nog contact met iemand die in het verleden bij Stepwork heeft gewerkt. Op de details ga ik verder niet te veel in (oa omdat dit in het publieke deel van het forum staat) maar ik heb wel gehoord dat mijn behandeling inderdaad prima was, en dat het pas later helemaal fout is gegaan. Mijn excuses dus voor het zo vasthouden aan "Stepwork = goed." Het wás goed. Het ís niet meer goed, en een hoop van die problemen komen dus vanuit iemand die graag geld op diens eigen rekening ziet staan. Een hoop van de mensen die bij Stepwork werkten/in opleiding waren zijn er dus weg gegaan in verband met deze interne problemen (en bijna allemaal ergens anders terecht gekomen). Dat is dus ook een v/d redenen dat het zo lastig is om contact te zoeken met behandelaars van SW, zeker op bepaalde locaties.
Tja ik heb eigenlijk altijd al slechte ervaringen met Stepwork gehad maar sinds vorig jaar is het helemaal bal te noemen.
Eigenlijk had ik toen ik met Alwin de Man een nogal dreigend gesprek had op een zaterdagochtend mij beter bij het VU kunnen voegen.
Maar wanhoop doet rare dingen met een mens.
Stepwork is een zinkend schip en ze proberen op allerlei manieren de boel nog te redden.
Esther91
Berichten: 330
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

Nate_0 schreef: 22 apr 2021, 11:29
Esther91 schreef: 16 apr 2021, 16:52 Ik zou even wachten met betalen totdat je echt een rekening op papier hebt gekregen. Klinkt erg merkwaardig allemaal. Zoals Jennifer zegt, misschien wel nog wat cashen voordat ze de tent gaan sluiten.
Ja oké, ik wil even een update geven hierover.

Ik heb nog contact met iemand die in het verleden bij Stepwork heeft gewerkt. Op de details ga ik verder niet te veel in (oa omdat dit in het publieke deel van het forum staat) maar ik heb wel gehoord dat mijn behandeling inderdaad prima was, en dat het pas later helemaal fout is gegaan. Mijn excuses dus voor het zo vasthouden aan "Stepwork = goed." Het wás goed. Het ís niet meer goed, en een hoop van die problemen komen dus vanuit iemand die graag geld op diens eigen rekening ziet staan. Een hoop van de mensen die bij Stepwork werkten/in opleiding waren zijn er dus weg gegaan in verband met deze interne problemen (en bijna allemaal ergens anders terecht gekomen). Dat is dus ook een v/d redenen dat het zo lastig is om contact te zoeken met behandelaars van SW, zeker op bepaalde locaties.

Vanuit het gesprek dat ik had klonk het iig alsof SW al flink op weg is een eigen graf te graven. Klassiek gevalletje "misbruik maken van een kwetsbare groep op basis van winstbejag." En ik moet zeggen, dat was echt verschrikkelijk moeilijk om te horen want het strookt niet met mijn ervaring, en het léék allemaal zo goed (en wás dat dus de eerste periode ook) maar de berichten die vaker en vaker naar buiten komen... Kloppen dus wel bij de problematiek die bij Stepwork intern is gaan spelen.
Dit klinkt best zorgelijk eigenlijk
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

@Annabel Ja, ik geloof dat dit is gaan spelen vanaf 2018 ergens en in 2019 begonnen mensen binnen de organisatie het door te hebben. Ik kan niet het hele artikel lezen want heb geen abonnement op DvhN, maar de headline strookt in ieder geval volledig met de informatie die ik heb ontvangen.

@Lisa1973 Dikke kans dat je je hebt aangemeld op het moment dat de problemen al speelden/begonnen te spelen. Je bent in midden 2018 toch over gestapt vanuit PII? (Mijn behandeling bij Stepwork liep in 2017; ik ben destijds in behandeling gegaan bij de Vaart en mee 'verhuisd' naar Stepwork.

@Esther91 Yep 100%. Vandaar dat ik hier ook over post en mijn eerdere steun terug getrokken heb.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Annabel »

@Nate_0 Aah ik had niet door dat het artikel achter een "paywall" zat (als je java-script uitschakelt kan je alles gewoon lezen :D )
Misschien deze dan (hetzelfde artikel maar dan in het ad)
https://www.ad.nl/groningen/zorgcowboy- ... ~a6277a24/
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

@Annabel Goede tip ;) En bedankt voor de link! Maar goed, ja, het is... Ergens flink mis gegaan. Ik weet ook dat werknemers lang niet altijd betaald zijn/nu nog steeds wachten op geld. Een escalatie dus weer van de informatie die dit artikel geeft.

Ik vermoed dus dat een hoop van de problemen die in dit topic genoemd worden direct voortvloeien uit deze achterliggende issues.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 22 apr 2021, 15:57

@Lisa1973 Dikke kans dat je je hebt aangemeld op het moment dat de problemen al speelden/begonnen te spelen. Je bent in midden 2018 toch over gestapt vanuit PII? (Mijn behandeling bij Stepwork liep in 2017; ik ben destijds in behandeling gegaan bij de Vaart en mee 'verhuisd' naar Stepwork.
In april 2018 om precies te zijn, ergens in augustus 2018 begonnen maar ook dat ging totaal niet zoals afgesproken.
Moest ineens weer opnieuw beginnen terwijl de groen licht verklaring voor hormonen in de hand.
Dat was de eerste kwestie en zou niet de laatste zijn.
Ze lopen echt aan te rommelen, vooral 2020 was een ramp jaar aangaande het traject bij Stepwork.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Brownie »

Annabel schreef: 22 apr 2021, 16:13 @Nate_0 Aah ik had niet door dat het artikel achter een "paywall" zat (als je java-script uitschakelt kan je alles gewoon lezen :D )
Misschien deze dan (hetzelfde artikel maar dan in het ad)
https://www.ad.nl/groningen/zorgcowboy- ... ~a6277a24/
Een quote uit dat artikel:
"het bedrijf maakt een winst die voor de zorg ongebruikelijk hoog is. [...] In een reactie laat directeur-eigenaar Lucien Dijksma Rieske via zijn advocaat weten dat het onderzoek van Zilveren Kruis is ingegeven door een rancuneuze ex-werknemer. [...]

Dertien bv’s
Stepwork bestaat uit zo’n dertien bv’s en stichtingen die grotendeels gevestigd zijn op het woonadres van Dijksma Rieske in Veendam."