Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Citizen Erased »

‘K heb me hier eerder uitgelaten over psycho ondernemers die vanuit hun ‘tuinhuis’ genderpoli’tje trachten te spelen en de mogelijk navenante gevolgen. Wrang dat die nu bewaarheid worden. Verdediging van de heer Dijksma inzake het financiële deel was dat hij zichzelf maar voor 80k per jaar had aangeslagen, daar waar zorgdirecteuren zichzelf normaal zo’n 300-400k toebedelen. Maarja, winst blijft winst. Uitgekeerd of niet. Dat je die liever niet in box 1 neerpent snapt iedere platvis. Laat onverlet dat een krappe 20% winst heul veel is voor een instelling die vrijwel volledig vaart op menselijke arbeid. En dan die BV’tjes.. echt een sneu verhaal.

Overigens, niet alleen Stepwork verrijkt zich aan gendermania. Ook Compass GGZ piest flink naast de pot: https://www.nporadio1.nl/onderzoek/3116 ... otherapeut
Zondag te zien bij Pointer!
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Annabel »

Wow, net het FtM artikel gelezen; wat een misselijk ventje! En er is echt iets mis met controles!
Vandaag nog gratis (daarna weer met Java-script uit) te lezen op:
https://www.ftm.nl/artikelen/koos-follings-jeugdzorg

Een paar punten uit dat artikel (en parallellen met Stepwork):
Compass is ‘de grote Koos-show’, zoals een betrokkene het verwoordt. Dat begint al bij de bedrijfsstructuur. Er is een stichting administratiekantoor, een holding, een tussenholding, een vastgoed bv, een bv voor de zorg en de oorspronkelijke stichting Compass. Overal is Koos Föllings de enige functionaris. Naast aandeelhouder en enig bestuurslid van alle gelieerde vennootschappen en stichtingen van Compass, vormt Föllings in zijn eentje de directie.

En dan ook dit:
Compass groeide in tien jaar uit tot een organisatie met een omzet van bijna 5,3 miljoen euro in 2019. ‘Alle winst gaat zo snel mogelijk in vastgoed. Ik probeer een à twee pandjes per jaar te kopen.’
en:
Wat betreft het toezicht van buitenaf: de IGJ kwam in 2018 poolshoogte nemen bij Compass, vanwege de overname van een Utrechtse instelling voor transgenderzorg. De brief waarin Föllings die overname bekendmaakte, ondertekende hij overigens met ‘Drs. J.M.J. (Koos) Föllings MPA, Psychotherapeut en Directeur Compass GGZ’. Met zijn valse titel, dus. Kennelijk controleerde de IGJ niet of Föllings inderdaad als zodanig geregistreerd stond. Heeft de Inspectie wel gezien dat Föllings tijdelijk het BIG-nummer van een van zijn dochters gebruikte? Anders dan haar vader is zij wel afgestudeerd als GZ-psycholoog, maar ook zij is geen psychotherapeut.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Lise »

Schrijnend is natuurlijk wel dat het de gemiddelde transgender natuurlijk weinig kan schelen welke manager aan de top hoeveel centen opstrijkt. De misstanden en het daardoor misschien wel omvallen van zo'n instelling is natuurlijk een ramp voor ons allemaal, wat voor cowboys het ook zijn. Heel veel transgenders willen vooral een doorverwijzing het medische traject in, pure psychische hulp is elders ook wel te vinden met veel minder wachtlijst.
Er kan van alles mis zijn bij Stepwork en anderen, toch zijn (werden?) er een hele hoop transgenders wel mee verder geholpen. En dat was goed voor iedereen: als die allemaal bij het VU waren uitgekomen, waren de wachtlijsten daar nog bizar veel langer dan de bizarre lengte die ze nu al hebben.

Het geeft ook wel aan waarin de transgender"zorg" anders is dan andere takken van zorg, zoals bijvoorbeeld die case in dat FTM-artikel. Veel transgenders hebben vooral een papiertje nodig; welke instelling dat papiertje dan precies geschreven heeft maakt in feite weinig uit, zolang het maar verderop in de keten erkend wordt.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Citizen Erased »

Annabel schreef: 24 apr 2021, 12:45 Wow, net het FtM artikel gelezen; wat een misselijk ventje! En er is echt iets mis met controles!
Vandaag nog gratis (daarna weer met Java-script uit) te lezen op:
https://www.ftm.nl/artikelen/koos-follings-jeugdzorg
Hier het volledige stuk voor de fijnproevers. Als je een kroketje in het vet gooit en 'm denkt te kunnen verkopen moet je door heel wat meer hoepels heen springen..
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Om nog even terug te komen op Stepwork...

Ik heb inmiddels een email ontvangen, met de melding het geld binnen 3 werkdagen over te maken. Het verbaast me enigszins dat ze niet doen wat mijn huisjesmelker-huurbaas-crimineel doet (dat wil zeggen, meteen ook met een deurwaarder dreigen).

In ieder geval heb ik nu de precieze bedragen van Stepwork gekregen, en het rekeningnummer. Geen andere informatie, natuurlijk, zoals de data waarop de zorgverzekering het initiële bedrag heeft uitgekeerd, welk bedrag zij hebben uitgekeerd, etc. Ik heb dus gebeld met mijn verzekering, en geen van de bedragen vanuit Stepwork richting mij komen overeen met wat zij hebben staan... Erg typisch weer. Daar komt nog bij dat dit bedrag in 2018 al betaald is aan Stepwork.

Daarnaast nog een reactie op @Lise:
Heel veel transgenders willen vooral een doorverwijzing het medische traject in, pure psychische hulp is elders ook wel te vinden met veel minder wachtlijst.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt binnen het reguliere systeem, maar deze "pure psychische hulp" die je omschrijft wordt allereerst al niet geboden door transgenderzorg en ten tweede houdt een stuk langer wachten in dan je denkt. Transgenderzorg biedt alleen ondersteuning bij transitie. Op het moment dat je psychologische hulp nodig hulp nodig hebt buiten transitie om, zullen zij je doorverwijzen. En dat doorverwijzen gebeurt ook binnen een regulier GGZ; daar kom je de basis-GGZ binnen met een hulpvraag, heb je een intake en dan een aantal gesprekken. Het duurt al een tijd voordat je daar terecht kunt. Vervolgens krijg je een labeltje of twee (drie, vier) opgestempeld naar aanleiding waarvan ze je mogen behandelen. Maar voor die behandeling, zeker als die meer complex is, word je weer verder doorgestuurd. Dat verder doorsturen betekent in de praktijk weer meer wachtlijsten. Zo ben je ook al gauw anderhalf jaar verder, zeker wanneer het "populaire labels" zijn, of "populaire therapieën" (bv persoonlijkheidsproblematiek etc.). Ga maar na--de acute crisisopvang heeft op het moment wachtlijsten van weken of soms maanden, terwijl die bedoeld zijn voor directe opnames.

Dat van die doorverwijzing is inderdaad wel een punt. De insteek van Stepwork, van Alwin, was dat mensen met genderdysforie donders zo goed weten wat er speelt. Zij waren er enkel en alleen om dit papiertje te leveren, en daarbij met jou te kijken of je een realistische kijk hebt op je transitie (om niet later in een gat te vallen), of er problemen spelen rondom je transitie (sociaal, persoonlijk, etc.), of medische transitie de juiste keuze voor jou is, en of je voldoende draagvlak hebt op dat moment (dat hoeft niet "sociaal/maatschappelijk draagvlak" te zijn, maar genoeg stabiliteit in je leven om met hormonen te beginnen). Dat was hoe ze functioneerden op het moment dat ik er terecht kwam, en dáár ben ik nog steeds voor.
Er kan van alles mis zijn bij Stepwork en anderen, toch zijn (werden?) er een hele hoop transgenders wel mee verder geholpen. En dat was goed voor iedereen.
Ja weet je, dit is ook niet onwaar. Ik val ook absoluut in deze groep!

Het punt is dat de hulp de afgelopen jaren gigantisch verslechterd is, waardoor mensen tijdens hun traject al in de problemen raken of niet de hulp krijgen die ze nodig hebben. En als ze daarnaast ook nog grote bedragen gaan claimen die zíj op zich horen te nemen levert dat nog meer problemen op--genoeg mensen die dat geld gewoon niet hebben en die in de veronderstelling waren dat niet te hoeven betalen.

Dat mensen geholpen worden in de zin dat ze doorverwezen worden naar een endo/chirurg is voor een hoop mensen genoeg, maar dan moet dat wél gebeuren volgens de afspraken die gemaakt worden etc. En als ik niet alleen de verhalen van Esther en Lisa hoor maar ook die vanuit andere hoeken, en daarnaast nu weet dat Stepwork is gaan draaien om geld ipv hun eerdere ideologie zo snel en effectief mogelijk deze groep mensen de kunnen helpen om het helpen zelf, dan is dat wel een kwalijke zaak. Want uiteindelijk vraag ik me af hoeveel mensen op dit moment worden geholpen met Stepwork? Ik hoor in ieder geval weinig van mensen die momentéél in behandeling zijn bij Stepwork, én daar tevreden over zijn.

(En daarnaast dan ook nog de factor waarbij een hoop mensen zich inschrijven op twee of drie plaatsen, waardoor de wachtlijsten overal weer langer worden/lijken...)
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 26 apr 2021, 12:27 Om nog even terug te komen op Stepwork...

Ik heb inmiddels een email ontvangen, met de melding het geld binnen 3 werkdagen over te maken. Het verbaast me enigszins dat ze niet doen wat mijn huisjesmelker-huurbaas-crimineel doet (dat wil zeggen, meteen ook met een deurwaarder dreigen).

In ieder geval heb ik nu de precieze bedragen van Stepwork gekregen, en het rekeningnummer. Geen andere informatie, natuurlijk, zoals de data waarop de zorgverzekering het initiële bedrag heeft uitgekeerd, welk bedrag zij hebben uitgekeerd, etc. Ik heb dus gebeld met mijn verzekering, en geen van de bedragen vanuit Stepwork richting mij komen overeen met wat zij hebben staan... Erg typisch weer. Daar komt nog bij dat dit bedrag in 2018 al betaald is aan Stepwork.
Tja het laat maar weer zien wat een puinzooi het aldaar is.
Ik werd begin dit jaar gebeld over brieven van 2019 met de vraag of ik die al had.
Het schijnt dat ze nieuwe medewerkers hebben op het secretariaat en die doen maar wat.
Zodoende dat mijn medisch dossier nog steeds niet boven water is.
Ik dacht altijd dat je een termijn had van 14 dagen als je een rekening moest voldoen.
En als het al betaald is dan is het vreemd dat ze je dan toch een rekening sturen.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Nate_0 »

Oh er zal vast iets van zo'n termijn zijn. Ze hebben immers al contact met me gehad (telefonisch), en daarvoor al een email gestuurd (die ik nooit ontvangen heb). Volgens hun informatie zal ik dus vast ver over de wettelijke betaaltermijn (van een onwettelijke rekening) heen zitten.

En of het betaald is, is dus... de vraag. Als in, het hangt af van wie je dit vraagt. Het ding is dat de verzekering niet 100% uitkeert. Daar was Stepwork destijds al van op de hoogte, vandaar dat ik een akte van Cessie heb ondertekend. Daarmee draag je de schuld van de ene partij (hier: ik) over op de andere partij (hier: Stepwork).

Maar goed. Ik dacht dat je je dossier nog niet had omdat het niet bestaat en daar al jaren mee bezig bent, niet nu pas en door een nieuw secretariaat?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef: 26 apr 2021, 14:07
Maar goed. Ik dacht dat je je dossier nog niet had omdat het niet bestaat en daar al jaren mee bezig bent, niet nu pas en door een nieuw secretariaat?
Nee ik ben er al sinds januari mee bezig..
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Jillian »

Ik schreef me augustus 2017 in bij Stepwork in december toen mijn eerste gesprek.
De psychologe waarmee ik begon is nog steeds dezelfde die ik aanstaande vrijdag weer zie waarschijnlijk om een ook een laatste gesprek mee af te spreken want inmiddels post op en aan alles komt een end.
Al mijn afspraken zijn altijd doorgegaan nooit een afzegging gehad en voor vragen was ze altijd goed bereikbaar en werden snel beantwoord.
Ik heb zelf nooit iets gemerkt dat het Stepwork niet functioneerde ik persoonlijk heb een fijne begeleiding gehad van mijn psychologe bij Stepwork.
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door San(ne) »

Weet iemand hoe de vlag er momenteel bij hangt bij Stepwork?
Op hun site staat alleen een oud bericht van dec 2020 waarin iets staat van dat ze verbeteringen aan het doorvoeren zijn. Ik ga er een beetje vanuit dat dat nog niet gebeurd is als er niets nieuws staat?

Zijn er hier mensen die bij Stepwork op de wachtrij staan of momenteel "onder behandeling" zijn? Hoe verloopt dat?
Plaats reactie